Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2024 Duitsland

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 05 juli 2024 om 20:19:

Dat was eigenlijk een 100% pingel voor Duitsland. Dat de scheids niet eens gaat kijken..

-
Blijkt een kostbare beslissing van Taylor. Leuke wedstrijd overigens.


Ja, echt bizar van de arbitrage.

 

+1/-0

Ik snap dat Van Basten zegt dat wat hij zonet zei over politiek en voetbal, gezien zijn eigen uitspraak van voorheen.

 

+1/-0

Finale teleurstellend zoals zo vaak, maar Spanje terecht kampioen.

 

+2/-0

Spanje goed
Engeland slecht
Frankrijk, Nederland slecht, slecht

 

+1/-0

Spanje inderdaad de terechte kampioen. Het was het enige land dat redelijk consistent aanvallend, verzorgd voetbal speelde. Dat is overigens niet voor het eerst tijdens een eindtoernooi.

Ik vind heel veel landen toch vaak teleurstellend spelen. Het kan komen doordat je het verleden automatisch wat romantiseert, maar ik meen me te herinneren dat eindtoernooien vroeger een stuk leuker waren met beter voetbal. Wellicht komt dat door het alsmaar toenemende aantal wedstrijden dat spelers gedurende het seizoen spelen. 55 potjes en dan nog even een (eveneens steeds langer wordend) eindtoernooi...

Als je ziet wat voor materiaal landen als Engeland en Frankrijk hebben en hoe ze dan uiteindelijk spelen... daar word ik niet direct heel warm van, zeg maar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 14 juli 2024 om 22:55:

Finale teleurstellend zoals zo vaak, maar Spanje terecht kampioen.



Eerste helft volg ik je, maar 2e helft vond ik best aangenaam. Gelukkig kwam Spanje op voorsprong, waardoor Engeland wel moest komen. 3 fantastische goals en toch redelijk wat kansen over en weer.

Opvallend om te zien dat met Palmer in het elftal je plots aanvallend veel meer mogelijkheden krijgt en dat Spanje het even niet meer wist. De 1-1 was verdiend en ik vond de 2-1 eigenlijk een beetje uit de lucht komen vallend. Dan vraag je je af waarom Southgate maar bleef vasthouden aan Kane en zijn conservatieve manier van spelen, want Engeland heeft in een aantal wedstrijden bewezen dat ze wel degelijk goed kunnen voetballen. Alleen was het 90% van de tijd risicoloos geschuif, de bal aan de tegenstander laten en hopen op een bevlieging van Bellingham.

Terechte winnaar natuurlijk, moeilijkste tabelhelft, aanvallende filosofie en nooit hun speelstijl verloochend. En geen idee waar het ooit gaat eindigen voor Yamal eerlijk gezegd. 17 jaar en al een Europese titel op zijn palmares, incl. een beslissende rol. Hij is de enigste speler die in de kwartfinale, halve finale EN finale betrokken was bij een doelpunt op een eindtoernooi. En dan staat hij nog maar aan de vooravond van zijn carriere lol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 15 juli 2024 om 10:12:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 14 juli 2024 om 22:55:

Finale teleurstellend zoals zo vaak, maar Spanje terecht kampioen.



Eerste helft volg ik je, maar 2e helft vond ik best aangenaam. Gelukkig kwam Spanje op voorsprong, waardoor Engeland wel moest komen. 3 fantastische goals en toch redelijk wat kansen over en weer.

Opvallend om te zien dat met Palmer in het elftal je plots aanvallend veel meer mogelijkheden krijgt en dat Spanje het even niet meer wist. De 1-1 was verdiend en ik vond de 2-1 eigenlijk een beetje uit de lucht komen vallend. Dan vraag je je af waarom Southgate maar bleef vasthouden aan Kane en zijn conservatieve manier van spelen, want Engeland heeft in een aantal wedstrijden bewezen dat ze wel degelijk goed kunnen voetballen. Alleen was het 90% van de tijd risicoloos geschuif, de bal aan de tegenstander laten en hopen op een bevlieging van Bellingham.

Terechte winnaar natuurlijk, moeilijkste tabelhelft, aanvallende filosofie en nooit hun speelstijl verloochend. En geen idee waar het ooit gaat eindigen voor Yamal eerlijk gezegd. 17 jaar en al een Europese titel op zijn palmares, incl. een beslissende rol. Hij is de enigste speler die in de kwartfinale, halve finale EN finale betrokken was bij een doelpunt op een eindtoernooi. En dan staat hij nog maar aan de vooravond van zijn carriere lol.


Het grootste risico voor Yamal is roofbouw. Als je ziet hoeveel wedstrijden die jongen nu op zijn 16e heeft gespeeld in één seizoen, dan is dat vragen om problemen. Heeft Barcelona zich in het verleden helaas wel vaker schuldig aan gemaakt...

 

+3/-0

Echt opgelucht dat Southgate, Deschamps en in mindere mate Koeman niets hebben gewonnen uiteindelijk. Spanje is de enige terechte winnaar. Voor het voetbal in zijn algemeen is dit ook een goede zaak.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 juli 2024 om 21:06:

Echt opgelucht dat Southgate, Deschamps en in mindere mate Koeman niets hebben gewonnen uiteindelijk. Spanje is de enige terechte winnaar. Voor het voetbal in zijn algemeen is dit ook een goede zaak.



Helemaal eens. Een overwinning voor het voetbal dit.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2024 Duitsland