Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2025/2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 03 mei 2026 om 22:58:

Strijd om plek 3 is ongekend spannend.

3. NEC - 56 (+24)
4. Ajax - 55 (+22)
5. Twente - 55 (+19)

Programma:

NEC: Groningen (uit), GAE (thuis)

Ajax: Utrecht (thuis), Heerenveen (uit)

Twente: Sparta (thuis), PSV (uit)

Op papier heeft NEC het makkelijkste programma, maar ze hebben al 4 wedstrijden (inclusief bekerfinale) op rij niet gewonnen. Ik denk nog steeds dat dit het uiteindelijk wordt, tenzij PSV het helemaal laat lopen en Twente 3 of meer goals gunt (zie ik niet gebeuren):

1. PSV
2. Feyenoord
3. Ajax
4. Twente
5. NEC

Ajax heeft het moeilijkste programma. Voordeel is wel dat het seizoen voor NEC nu echt te lang duurt. Dus plek 4 moet wellicht lukken, en dan hoeven we de play-offs in ieder geval niet in.

FC Twente krijgt Sparta in eigen huis (die winnen ze wel) en een PSV dat nergens meer voor speelt en niet voluit zal gaan. Zie ze wel derde worden eigenlijk.

+1/-0

3xA schreef op 04 mei 2026 om 08:32:

s0lido schreef op 03 mei 2026 om 22:58:

Strijd om plek 3 is ongekend spannend.

3. NEC - 56 (+24)
4. Ajax - 55 (+22)
5. Twente - 55 (+19)

Programma:

NEC: Groningen (uit), GAE (thuis)

Ajax: Utrecht (thuis), Heerenveen (uit)

Twente: Sparta (thuis), PSV (uit)

Op papier heeft NEC het makkelijkste programma, maar ze hebben al 4 wedstrijden (inclusief bekerfinale) op rij niet gewonnen. Ik denk nog steeds dat dit het uiteindelijk wordt, tenzij PSV het helemaal laat lopen en Twente 3 of meer goals gunt (zie ik niet gebeuren):

1. PSV
2. Feyenoord
3. Ajax
4. Twente
5. NEC

Ajax heeft het moeilijkste programma. Voordeel is wel dat het seizoen voor NEC nu echt te lang duurt. Dus plek 4 moet wellicht lukken, en dan hoeven we de play-offs in ieder geval niet in.

FC Twente krijgt Sparta in eigen huis (die winnen ze wel) en een PSV dat nergens meer voor speelt en niet voluit zal gaan. Zie ze wel derde worden eigenlijk.

Zal me niet verbazen als alle 3 ploegen op evenveel punten eindigen en dat we net een doelpunt tekort komen voor plek 3, omdat PSV het laat lopen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2025/2026