Transparent
Inloggen
Sluiten

69% van Nederland associeert ABN Amro met Ajax

25 mei 2005 19:25 - Sport und Markt

Verslaggever: RvN, AJAXforever

Uit een onderzoek van sportonderzoeksbureau Sport und Markt blijkt dat 69% van de Nederlanders ABN Amro associeert met Ajax. Slechts een clubsponsor heeft wat dat betreft een beter bereik, Philips met PSV (72%). Indien de naamsbekendheid wordt afgezet tegen de kosten van de sponsoring blijken Frisia met AZ en AMEV met FC Utrecht het beste te scoren qua rendement.

Bij vergelijkbare onderzoeken in het buitenland blijken de sponsors van topploegen als Manchester United en Real Madrid veel minder te scoren qua naamsbekendheid.

Meer op Sport und Markt




Tags

abn amro associeert naamsbekendheid nederland afgezet amev clubsponsor frisia madrid nederlanders sponsoring sponsors sportonderzoeksbureau topploegen utrecht vergelijkbare

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


Win met Ajax



Ajax E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Ajax E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 35.238 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

ambieert belofte betrouwbaarheid branderhorst bravo contractvoorstel desgewenst eenjarig elsimao farioli gorter kappen kiki leeftijdscategorie lucht meewerkt muziek pasveer potter ramaj remko reservedoelman rulli setford sevic shogun ton tsja verrips wereldtopper