Opvallende claim: Ajax richt pijlen op Brandt
25 juni 2026 21:15 - WAZ.de
Foto: Pro Shots
.jpg)
Een opvallende claim bij onze oosterburen donderdagavond. Volgens de lokale krant uit Essen WAZ heeft Ajax contact gelegd met de inmiddels transfervrije Julian Brandt. De spelmaker speelde afgelopen zijn nog eenenveertig wedstrijden bij Borussia Dortmund maar loopt uit zijn contract bij de Duitse topclub deze zomer. Daardoor is hij vanaf 30 juni transfervrij in te lijven.
Zo meldt de krant die zich voornamelijk richt op nieuws in en uit het Ruhrgebied: "Brandt heeft reent nogal een verrassend verzoek ontvangen. Volgens informatie van onze redactie heeft Ajax contact gezocht met het kamp van de speler. Ajax zou daarbij vooral hebben gepeild of Brandt open zou staan voor een overstap naar Ajax", zo valt te lezen.
Met Brandt richt Ajax zich op de volgende grote naam als aanwinst deze zomer. Nadat eerder donderdag al bekend werd dat Ajax dichtbij de komst van Marc-André Ter Stegen is, nadert de club tevens een akkoord met Caio Henrique. Nu moet Brandt de volgende grote naam worden die Ajax deze zomer komt versterken. Zo lijken de plannen van Jordi Cruijff om Ajax komend seizoen weer op kampioenssterkte te krijgen steeds meer gestalte te krijgen.
De aanvallende middenvelder stond jarenlang te boek als een van de allergrootste talenten in Duitsland. Hij speelde tot op heden al achtenveertig interlands, waarin hij drie keer het net wist te vinden. Afgelopen seizoen zorgde hij in negenentwintig competitieduels voor zeven doelpunten en vier assists.
Net als bij Ter Stegen en Henrique lijkt het salaris het voornaamste struikelblok voor Ajax. "Derhalve wordt een overstap naar Nederland als onwaarschijnlijk geacht. Met name het salaris van acht miljoen die hij bij Borussia Dortmund verdiende, zal het een moeilijk verhaal maken voor de Amsterdammers", aldus WAZ. Ook is het bij de redactie niet bekend hoe Brandt zelf tegenover een overstap naar Ajax staat.

