Ajax wil de begroting in de komende jaren gaan verdubbelen. Dat schrijft Valentijn Driessen in De Telegraaf. De club wil ook in het buitenland commercieel voet aan de grond krijgen en adverteerde daarom op dinsdag in grote kranten in de Verenigde Staten, Mexico, Brazilië en Argentinië. Eerder liet Ajax bestickerde bussen door Barcelona rijden op de dag dat Frenkie de Jong werd gepresenteerd. Het doel is om met de begroting de 200 miljoen euro aan te tikken.
Heerlijk die kleine Marc en zijn grote plannen. En let op, gaat hem nog lukken ook. Want zowel hij als ook de meerderheid binnen Ajax hebben door dat als je echt mee wilt doen je groot moet denken en handelen.
Dat is dus zaaien in landen zoals de VS, Mexico, Brasil, Argentinie en China. En vooral uit Zuid-Amerika toptalenten halen van 10/15 en desnoods 20 miljoen. Gaan toch weer voor het 2/3 dubbele de deur uit en tegelijkertijd bind je de fans van die landen ook aan je. Groot denken, groot adverteren, redelijk groot inkopen en natuurlijk boven alles 1/2 talenten per jaar uit de eigen school de kans geven. Altijd zullen er gemiddeld 1/2 spelers per jaar voor de hoofdprijs weggaan. Dat is dus al een dikke 100 miljoen in de kassa. Tel daarbij de Europa inkomsten en de toeschouwers bij op en we zitten al aardig in de buurt van de 200 miljoen.Zeker als we de merchandise in de eerdergenoemde landen goed opzetten. Heerlijk, ons cluppie met heerlijke vooruitzichten.
Ik heb ook een bus gehuurd in Zeeland met mijn foto er op. Ik hoop nu dat ik mijn begroting voor deze maand ook op CL niveau kan brengen. Sponsors kunnen zich melden via Duivel@dilemma.com. 😉