Contract hoofdsponsor Ziggo verlengd tot 2022, optie voor nog 2 jaar
24 juni 2019 15:59 - Ajax.nl
Foto: Pro Shots
Ajax heeft via de officiële website bekend gemaakt dat het contract met hoofdsponsor Ziggo is verlengd tot 2022. In de nieuwe overeenkomst is bovendien een optie opgenomen van een verlenging tot 2024. Ziggo zal daardoor ook de komende seizoenen op de shirts van zowel het eerste elftal als Jong Ajax staan. Bovendien is Ziggo ook hoofdsponsor van Ajax eSports.
Directeur consumentenmarkt Marcel de Groot van VodafoneZiggo geeft aan erg blij te zijn met de verlenging. "We zijn zeer verheugd dat we minimaal tot en met 2022 verbonden blijven aan Ajax. Ziggo staat voor de beste beleving van sport en entertainment. Met ons nieuwe partnership kunnen klanten nu nog meer genieten van Ajax dan voorheen", aldus De Groot. "Van unieke winacties met ultieme Ajax-belevenissen zoals de Golden Seats tot exclusieve Ajax-content op Ziggo Sport. Denk daarbij aan het wekelijkse programma Inside Ajax, maar ook de live-uitzendingen van Europese voorrondes en oefenduels."
Ook algemeen directeur Edwin van der Sar is verheugd dat Ziggo langer aan de club verbonden zal blijven. "Wij zijn Ziggo erg dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen en de manier waarop zij als hoofdsponsor invulling geven aan onze samenwerking", zo geeft hij aan. "Ziggo zal ook komend seizoen meerdere activiteiten en acties organiseren voor onze fans. Daarnaast kunnen supporters in heel Nederland via Ziggo Sport genieten van exclusieve Ajax-content."
De Telegraaf weet te melden dat door de contractverlenging het vaste bedrag dat Ziggo jaarlijks betaald naar verluidt omhoog zal gaan. Ziggo betaalde afgelopen jaren 8 miljoen euro per jaar en dat kon door bonussen met maximaal 2 miljoen euro per jaar stijgen.