Ajax en ArenA sluiten partnership met Huawei, gratis WIFI voor fans
22 mei 2014 16:37 - Ajax.nl
Verslaggever: -
Ajax en Amsterdam ArenA hebben een partnerovereenkomst getekend met Huawei, een toonaangevende wereldwijde ICT dienstverlener. De partijen kondigden dat donderdag aan in de Amsterdam ArenA. Volgens de overeenkomst wordt Huawei Official Partner van Ajax en businesspartner van de Amsterdam ArenA.
Technologie-overeenkomst
In de vijfjarige technologie-overeenkomst zal Huawei, dat al jaren marktleider is op het gebied van draadloze technologie, de grootste open wireless LAN infrastructuur van Nederland opzetten in de Amsterdam ArenA. De Amsterdam ArenA en Ajax zullen door dit Wifi netwerk in staat worden gesteld nieuwe diensten aan te bieden aan fans en bezoekers dat hun ervaring in het stadion zal verrijken. Naar verwachting kunnen alle bezoekers van de ArenA vanaf begin 2015 het Wifi netwerk optimaal gebruiken. Tijdens wedstrijden van Ajax zal het gebruik van Wifi gratis zijn.
Sponsorpakket
De officiële partnerovereenkomst met Ajax zal drie jaar duren. In het sponsorpakket is afgesproken dat het merk aanwezig zal zijn tijdens wedstrijden van Ajax door middel van LED borden en zichtbaarheid in de offline en online media van de club. Het pakket biedt Huawei de mogelijkheid om naamsbekendheid te verhogen en omvat verschillende elementen voor merkactivatie.
Huawei heeft de EISA Award ontvangen voor de Europese consumenten smart phone van 2013 en is zowel wereldwijd als in Nederland al nummer 3 op de markt voor smart phones. De onlangs gelanceerde high-end smart phone, de Ascend P7, zal het marktaandeel naar verwachting verder laten groeien.
De overeenkomsten brengen drie goed presterende organisaties samen. Huawei is de wereldwijd toonaangevende speler op het gebied van mobiele infrastructuur. De samenwerking komt volledig overeen met de strategie van Huawei in Europa, die als doel heeft samen te werken met gerenommeerde merken door hen te voorzien van innovatieve oplossingen en producten. Voor Ajax, een van de grootste namen in de voetbalgeschiedenis, sluit de overeenkomst perfect aan bij hun focus op China en de ambitie om fans de best mogelijke ervaring te bezorgen. De Amsterdam ArenA, het grootste stadion van Nederland dat ook wordt gebruikt voor concerten en andere evenementen, wil de beste en meest duurzame technologie aan haar bezoekers bieden.
Henk Markerink, directeur van Amsterdam ArenA, zegt over de samenwerking: ,,Amsterdam ArenA is altijd op zoek naar state-of-the-art technologie die onze bezoekers ten goede zal komen. De innovatieve oplossing van Huawei maakt het voor ons mogelijk om het stadion van een volledig Wifi-netwerk te voorzien en dat past bij onze ambities. We zijn erg blij om samen te werken met zo'n groot internationaal bedrijf en een verbetering van onze dienstverlening naar onze klanten mogelijk te maken."
Edwin van der Sar, Chief Marketing Officer bij Ajax, meldt het volgende over de samenwerking: ,,We zijn verheugd deze overeenkomst te hebben ondertekend. Huawei is het grootste Chinese bedrijf in Nederland en past daarom perfect bij onze ambities. Bovendien is Huawei een zeer innovatief bedrijf en hun technologische oplossingen zullen ons in staat stellen gratis Wifi te bieden aan onze supporters. Zodat zij de beste voetbalervaring krijgen door bijvoorbeeld direct gedenkwaardige momenten te delen met vrienden tijdens de wedstrijd. Maar ook door de beschikking te krijgen over allerlei extra informatie en nieuws. "
Wang Dexian, CEO van Huawei Technologies Nederland, zegt: ,,Huawei is verheugd om samen te werken met Ajax, een van de meest succesvolle voetbalclubs ooit , en met de Amsterdam ArenA, het meest vooruitstrevende stadion in Nederland, om zo onze langdurige betrokkenheid in Nederland te tonen. Sport is een zeer belangrijk onderdeel van onze merkstrategie en we werken daarom al samen met een aantal van de grootste clubs in de wereld. Deze strategische samenwerking zal ook bijdragen aan de ontwikkeling van een nieuwe breedbandoplossing voor stadions in Nederland en aan onze innovatieve technologieën die fans en bezoekers nieuwe en betere ervaringen zullen brengen."