Transparent
Inloggen
Sluiten

CPM-onderzoek: 46% van Nederland is fan van Ajax

17 mei 2012 10:38

Voetbal International citeert in haar nieuwste uitgave uit de laatste editie van het onderzoek van Sport+Markt, in opdracht van de clubs zelf, over de merkwaarde en imago van de clubs. Mede op basis daarvan worden de tv-gelden verdeeld.

Voetbal International citeert eruit diverse interessante details. Zo is nu 46% van de Nederlanders fan van Ajax. Daarmee neemt de club nog meer afstand van de achtervolgers. Feyenoord volgt met 26,7%, FC Twente met 21,7% en PSV met 21,1%. Op de vijfde plaats volgt AZ met 12%. Bij het onderzoek zijn meerdere antwoorden mogelijk.

Verder moet Ajax op het vlak van aantrekkingskracht alleen FC Twente voorgaan. Qua emotionele betrokkenheid van de fans, is Ajax met afstand nummer 1 voor FC Twente en Feyenoord.




Tags

twente citeert cpm feyenoord nederland aantrekkingskracht achtervolgers editie imago merkwaarde nederlanders voorgaan

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.



Ajax E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Ajax E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 35.171 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

academisch akpom antony babel benfica berghuis blind brobbey diarra drempel elsimao farioli fifa geweld hato hof ing kiki knvb logo marwijk nederland profvoetballers regeer sanctie sevic speelverbod taylor twente werknemer