Aegon zet vraagtekens bij huidige sponsoring Ajax
14 oktober 2011 16:44
Jan Driessen, directeur communicatie Aegon, stelt in een interview met Adformatie vraagtekens bij de huidige sponsoring van Ajax. Volgens hem is pure shirtsponsoring eindig. Het contract met Aegon loopt nog 3,5 jaar door. "Of Aegon dan zal stoppen? Ja, of er moet een heel andere invulling aan gegeven worden. Je zult maatschappelijke relevantie aan die sponsoreuro moeten toevoegen. Wij proberen dat nu al te doen. We gaan de wijken in met Ajax en laten jongeren voetballen. Dat zet die wijken op hun kop, maar het geeft ook nieuwe kaders voor een jeugd die verder het spoor kwijt dreigt te raken. Dat vinden we belangrijk. Maar pure sportsponsoring is eindig."
De vraagtekens bij Aegon komen ook tot stand door de veranderde toekomst voor Aegon door de financiële crisis. "Nou ja, toen we Ajax hebben omarmd – en dat is nu 3,5 jaar geleden – waren de vooruitzichten zo anders. We dachten dat we zo groot zouden worden en de wereld zouden veroveren. Dat doen we hier en daar ook, maar het tempo is heel anders geworden. Nu zouden we dat niet meer gedaan hebben."
Driessen stelt ook problemen te hebben met de bestuurlijke onrust bij Ajax rondom Johan Cruijff. "Kijk, je koopt positieve exposure. En dan zijn dit horror-scenarios. En het past niet bij de andere uitingen die je hebt. Dat schuurt."
Meer en video: Adformatie