Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax blijft met bijna 4 miljoen fans veruit de grootste

28 maart 2011 21:20 - VI - Iwan van Duren

VI verslaggever Iwan van Duren meldde inmiddels enkele opvallende zaken uit het nieuwste CPM onderzoek. Het Duitse bureau Sport+Markt verricht jaarlijks in opdracht van de clubs een onderzoek naar de waarde en het imago van de clubs. De Club Positioning Matrix (CPM) is cruciaal voor de verdeling van het tv-geld. Ook in het nieuwste nog niet gepubliceerde onderzoek voor dit jaar blijft Ajax met bijna vier miljoen fans veruit de grootste. Vorig jaar kwam het onderzoek ook uit op 3,8 miljoen Ajax fans, toen meer dan Feyenoord en PSV samen. De aanhang van ADO Den Haag en NEC groeide dit seizoen het sterkst volgens het onderzoek.

In de CPM-ranking, op basis waarvan het tv-geld verdeeld wordt, staat Ajax op de eerste plaats, voor PSV, FC Twente en Feyenoord.

Meer op VI - Iwan van Duren




Tags

cpm feyenoord aanhang ado imago iwan matrix positioning sterkst twente verdeling

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.



Win met Ajax



Ajax E-zine

Meer dan 35.000 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

akpom berghuis bertjek boomen branco brobbey calavaro diepgang elsimao farioli footballanalyst forbs hag hato henderson hlynsson inverted kiki mannsverk mikautadze nice ogc overtal poster rossi sevic shogun steijn taylor text