ABN Amro onderzocht waarde sponsoring Ajax
20 februari 2007 20:06 - Molblog
Verslaggever: RvN
Tijdens een bijeenkomst van de Sports & Leisuremarketing groepering van het NIMA liet een marktonderzoeker van de ABN Amro Bank weten dat er pas sinds kort onderzoek wordt gedaan naar de waarde van sportsponsoring, waaronder ook die bij Ajax. Dat staat te lezen op het Marketingblog Molblog.
Douwes van ABN Amro: 'We doen al heel lang Ajax, maar past het wel bij ons? Levert het wel genoeg op? Doet het iets voor het merk? Daar was niets over bekend.'
Wat er precies uitkwam werd niet vermeld. Wel blijkt uit de volgende uitlatingen dat de bank wel door wil gaan en dus positieve resultaten zag. 'Nu blijkt tot mijn verrassing een van onze belangrijkste doelgroepen, de young professionals, voetbal als een van hun belangrijkste interessegebieden te hebben. Maar de inzichten die we nu krijgen leidt wel tot de wens om bij vernieuwing van contracten de zaak te reviseren.'