Slop: "Prijsstijging is investering in de club"
Verslaggever: P.
Zoals bekend is er commotie omtrent de prijsstijging van de seizoenkaarten. In de nieuwe editie van Ajax Life legt Jeroen Slop nogmaals uit waarom Ajax hiertoe heeft besloten. Het eerste argument van de financieel directeur is dat van noodzakelijke investeringen, zowel voor het team als voor de ArenA. Voor wat betreft het eerste verwijst hij naar het aantrekken van Huntelaar, Stam en Perez, voorbeelden van het tweede zijn de roltrappen en de liften. Ook gaat de 'Ajax-sfeer' in de ArenA omhoog. Dit wordt doorberekend in de seizoenkaart. "Met uiterste zorg is naar deze verhoging gekeken. Ajax hanteert nog steeds een laag prijsniveau, vergeleken met andere topclubs.", aldus Slop.
De roltrappen blijken een belangrijke factor te zijn bij de doorberekening: "De prijzen op de eerste ring achter het doel zijn met 10 euro gestegen, de overige vakken en op de eerste en tweede ring gaan met 15 euro omhoog. Het verschil in prijsverhoging komt door het wel of niet gebruik kunnen maken van de roltrappen. De verhoging komt neer op 0,50 en 0.88 euro per wedstrijd."
Het prijsbeleid van de club is niet slecht, meent Slop. "Zolang Ajax geen absurd prijsbeleid voert hebben we de verwachting dat Ajax-supporters bij ons blijven. Door goed resultaat op het veld willen we het aantal seizoenkaarthouders juist verhogen. Een prijsverhoging is niet leuk, voor niemand, maar na jarenlang alleen een minimale prijsindexatie te hebben doorgevoerd vinden we de verhoging niet extreem. Het is een investering in de club."