Transparent
Inloggen
Sluiten

Weghorst vertrekt transfervrij naar FC Twente

27 juni 2026 12:37
Foto: Pro Shots

Weghorst vertrekt transfervrij naar FC Twente; image source: Pro Shots

De kogel is definitief door de spreekwoordelijke kerk. Na twee jaar komt er een einde aan de periode van Wout Weghorst bij Ajax. De spits kiest voor een nieuw avontuur bij FC Twente, waar hij een tweejarig contract heeft ondertekend in de Grolsch Veste. Daar is hij zaterdag gepresenteerd. Hij sluit na het WK met Oranje en een vakantie van zo'n drie weken aan bij de selectie van de als vierde geëindigde Tukkers in het afgelopen seizoen in de Eredivisie.

Weghorst liep uit zijn contract bij Ajax en de spits hoorde niks over een eventuele contractverlenging. Daarop gaf hij na het laatste play-offduel met FC Utrecht al aan dat het vermoedelijk zijn laatste optreden in het shirt van Ajax was. Dat blijkt nu dus ook zo te zijn. Hoewel Weghorst ook interesse genoot vanuit Spanje, Portugal en Turkije, heeft hij besloten in Nederland actief te blijven.

Op de clubsite van FC Twente reageert Erik ten Hag: "We zijn er enorm trots op dat Wout Weghorst voor FC Twente gaat voetballen. Wie is dat nou niet als een spits van Oranje met meer dan vijftig interlands naar je club komt?", vraagt de technisch directeur van de club zich hardop af: "Deze transfer is voor ons een buitenkans. Hij is een op-en-top prof en hét voorbeeld van wat je allemaal kunt bereiken als voetballer wanneer je er alles voor over hebt."

Ook de bij Ajax vertrokken Weghorst heeft een eerste reactie gegeven op zijn vertrek bij Ajax: "Dit is een bijzondere transfer voor mij. Ik ben heel trots om vanaf komend seizoen het shirt van FC Twente te dragen. Als jonge suppporter heb ik met FC Twente in 2001 en 2011 de bekerwinst mogen vieren in De Kuip, in 2010 stond ik op de Oude Markt toen FC Twente kampioen werd en heb ik tijdens vele memorabele Europese avonden in De Grolsch Veste op de tribune gestaan."

Weghorst vervolgt: "Dat waren allemaal onvergetelijke herinneringen. Voor mij zijn veel voetbaldromen in vervulling gegaan. Er bleef er echter nog één over. Op deze manier maakt het de cirkel rond. Vanaf komend seizoen ga ik alles geven om dit keer niet als supporter maar als speler successen te vieren met FC Twente", aldus Weghorst, die voor zijn periode bij Ajax uitkwam voor achtereenvolgens FC Emmen, Heracles Almelo, AZ, VfL Wolfsburg, Burnley, Besiktas, Manchester United en Hoffenheim.




Discussieer mee op de forums


Tags

twente weghorst grolsch oranje veste wout almelo bekerwinst besiktas buitenkans burnley cirkel clubsite emmen eredivisie geeindigde hag heracles hoffenheim kerk kogel kuip memorabele nederland offduel onvergetelijke portugal prof suppporter turkije utrecht vervulling voetbaldromen wolfsburg

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


3 uur geleden
Beste voor iedereen, was natuurlijk geen Ajax materiaal maar wel een winnaarsmentaliteit.
+6/-0

3 uur geleden
Dat-ie volgend jaar in 32 van de 34 wedstrijden scoort!
+2/-1

2 uur geleden
Het is een spreekwoordelijke kogel
+2/-0


Ajax E-zine

Meer dan 35.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

afca angstvallig atletico berghuis blind blumenkraft bounida depay elsimao ewige fouad gloukh godts ibrahimovic japan jong jordi kiki lido marokko maximilian michel mie monserrate ouazane sevic sportif summerville zahouani zweden