Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.811
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Zondag 8 februari, 14.30 uur
AFAS Stadion, Alkmaar
Dé angstgegner van de laatste jaren. Een paar weken geleden gingen we er kansloos met 6-0 af.
Bijzonder irritant hoeveel moeite wij al jaren hebben met AZ. Ze draaien allerminst een lekker seizoen. Onlangs een gelijkspel tegen Excelsior (ok, wij ook) en verloren van PEC en Heerenveen. Tussendoor nog even de trainer de laan uitgestuurd.
De laatste keer dat we van ze wonnen was vier jaar geleden. In maart '22 werd het 0-2 in Alkmaar in de halve finale van de beker. Sindsdien 10 ontmoetingen op rij waarin we niet hebben weten te winnen. De laatste Eredivisie-overwinning was in april 2021 in een bijna lege ArenA: 2-0.
In het kader van het verrassingseffect zou ik onze nieuwe Argentijnse vriend maar direct in de basis smijten met een duidelijke instructie: have fun. Verder essentieel om een creatieve middenvelder op te stellen zodat Godts en Carrizo ook weggestuurd kunnen worden. Ik weet niet of Zinchenko al kan spelen, maar zo ja, dan zou ik die er ook gewoon in gooien. Hij heeft eind december voor het laatst 90 minuten gespeeld, en in de tweede week van januari nog een keer 45 minuten in de beker, maar is daarna niet geblesseerd geweest geloof ik, dus je zou zeggen dat hij wel een uur moet kunnen spelen.
Het is nog niet duidelijk of het viertal zieken van vorige week (Gloukh, Wijndal, Rosa, Fitz-Jim) weer kan spelen. Er zijn geen schorsingen.
Ik zou het zo maar eens proberen:
Jaros
Gaaei, Sutalo, Baas, Zinchenko
Regeer, Gloukh, Steur
Carrizo, Dolberg, Godts
Maar aangezien Klaassen heilig is zal die wel spelen en Gloukh op de bank houden, waardoor we weer vrijwel niks creëren op de laatste 25 meter.
Feyenoord moet overigens op bezoek bij Utrecht en mist nog altijd een stuk of 8 spelers, dus als we erin slagen om wonder boven wonder punten te pakken, is er een reële kans dat we dan toch eindelijk over onze Rotterdamse vrienden heen klappen. Ik heb er zin an.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 216
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 3.943
Reg.: 21 januari 2021
Itakura (of zelfs Bouwman) zou ik opstellen i.p.v. Sutalo en inderdaad ook liever met Bounida op rechtsbuiten beginnen. Dat loopt net zo lekker en Carrizo is er pas nét. Laat hem eerst maar invallen. Zinchenko heeft meer ervaring en op linksback is het weinig soeps, dus hij in de basis snap ik beter. Als Tomiyasu fit genoeg is, zou ik hem i.p.v. Gaaei opstellen. Ik ben benieuwd naar het Steur Regeer Oscar middenveld. Eigenlijk jammer dat Jaros nog altijd onze 1e doelman is. Je weet nooit vantevoren of hij de held of schlemiel van de dag is.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.387
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 05 februari 2026 om 14:29:
Itakura (of zelfs Bouwman) zou ik opstellen i.p.v. Sutalo en inderdaad ook liever met Bounida op rechtsbuiten beginnen. Dat loopt net zo lekker en Carrizo is er pas nét. Laat hem eerst maar invallen. Zinchenko heeft meer ervaring en op linksback is het weinig soeps, dus hij in de basis snap ik beter. Als Tomiyasu fit genoeg is, zou ik hem i.p.v. Gaaei opstellen. Ik ben benieuwd naar het Steur Regeer Oscar middenveld. Eigenlijk jammer dat Jaros nog altijd onze 1e doelman is. Je weet nooit vantevoren of hij de held of schlemiel van de dag is.
Forumreacties: 3.943
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 05 februari 2026 om 14:46:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 05 februari 2026 om 14:29:
Tegen AZ zou ik hem passeren met als excuus z'n gekloot in de bekerwedstrijd tegen dezelfde ploeg, mits Paes wedstrijdfit is
Ik hoop vooral dat iemand eens de ballen en de sluwigheid heeft om die vreselijke Goes een langverdiende rode kaart aan te smeren.
Gewoon bij elk stootje, kneepje en irritant dingetje bij corners en vrije trappen naar de grond gaan.
Als de wedstrijd in de slotfase gespeeld is, Weghorst erin puur om Goes voor z'n bek te slaan bij de eerste de beste mogelijkheid.
Carrizo en Paes zijn nog niet speelgerechtigd, blijkt nu. Wederom het gevolg van dat geklooi vlak op de transferdeadline, net als vorig jaar met Edvardsen. Niet van geleerd kennelijk.
Zinchenko kan wel spelen. Dat is denk ik ook de belangrijkste voor dit moment.
Verder schijnen er twee spelers vraagtekens te zijn omdat ze afgelopen week buikgriep hadden. Dat zullen er wel twee uit het rijtje Wijndal, Rosa, Fitz-Jim en Gloukh zijn. Hopelijk niet laatstgenoemde.
Forumreacties: 629
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 februari 2026 om 10:31:
Er is al gezegd da Zinchenko niet zal starten, hij heeft al meerdere weken niet getraind.
Forumreacties: 3.075
Reg.: 27 april 2004
Forumreacties: 629
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 05 februari 2026 om 14:58:
Ik hoop vooral dat iemand eens de ballen en de sluwigheid heeft om die vreselijke Goes een langverdiende rode kaart aan te smeren.
Gewoon bij elk stootje, kneepje en irritant dingetje bij corners en vrije trappen naar de grond gaan.
Als de wedstrijd in de slotfase gespeeld is, Weghorst erin puur om Goes voor z'n bek te slaan bij de eerste de beste mogelijkheid.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] AZ - Ajax