Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] AFC Ajax - Union Saint-Gilloise

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Thursday, February 20 · 9:00 – 10:45pm
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

We verdedigen morgenavond een 2-0 voorsprong uit de heenwedstrijd. Mogen we natuurlijk nooit meer weggeven.

Henderson, Kaplan en Taylor keren terug van blessures.
Baas en Gorter zijn geblesseerd en komen niet in actie.
Matheus is niet speelgerechtigd. Dat betekent dat we achter Pasveer alleen keepers uit Jong Ajax achter de hand hebben.

Ik verwacht dat we deze ploeg op ons eigen, fatsoenlijke veld wel probleemloos naar bed kunnen sturen met een goaltje of 2, 3. Ze hebben mij niet overtuigd vorige week. FC Twente verloor ervan, maar die speelden toen ook echt een verschrikkelijke wedstrijd en bleven de bal maar inleveren achterin, vooral in de eerste helft.

Ik hoop op de rentree van Kaplan en wellicht weer minuten voor wat talenten en nieuwe aanwinsten.

+2/-0

Update: Van den Boomen en waarschijnlijk ook Brobbey zijn er niet bij wegens griep.

Zo heb je drie spitsen, zo heb je er nul.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 februari 2025 om 15:54:

Update: Van den Boomen en waarschijnlijk ook Brobbey zijn er niet bij wegens griep.

Dus mogelijk zijn Brobbey, Baas, Van den Boomen, Weghorst en Gorter allemaal afwezig? Wie wordt de derde doelman na Pasveer en Setford? Reverson zou ook niet mogen, vertelde iemand mij laatst.

+2/-0

Kiki schreef op 19 februari 2025 om 16:36:

Dus mogelijk zijn Brobbey, Baas, Van den Boomen, Weghorst en Gorter allemaal afwezig? Wie wordt de derde doelman na Pasveer en Setford? Reverson zou ook niet mogen, vertelde iemand mij laatst.

Blijkbaar mag Reverson toch op de B-lijst.

+2/-0

Mike1976 schreef op 19 februari 2025 om 16:46:

Kiki schreef op 19 februari 2025 om 16:36:

Blijkbaar mag Reverson toch op de B-lijst.

Goed nieuws! Ik heb ook even gekeken naar de officiële website van UEFA en de Ajax-selectie daar. We hebben inderdaad Pasveer en Gorter + Setford en Reverson op de B-lijst staan. Nou, da's duidelijk dan! Ik voorspel overigens dat Reverson een betere doelman is/wordt dan Charlie Setford. We hebben meer dan genoeg veldspelers in de selectie zitten; vier doelmannan oogt dan wat magertjes, maar natuurlijk bestaat die ene blessure-regel nog...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 februari 2025, 18:55:40.

+1/-0

Kaplan in de basis bitte!

+2/-0

Het maakt op dit moment niet uit wie er in de basis staat, de teamspirit is zo goed dat de vervangers goed opgevangen worden door de rest.
De 2-0 voorsprong maakt het makkelijker om te rouleren.
De 8ste finale is binnen handbereik.

+1/-0

Kaplan in de basis zou wel leuk zijn inderdaad. Verder zijn er kijkend naar de beschikbare spelers maar weinig jongens die amper aan de bak komen. Iedere veldspeler heeft wel een goed wedstrijdritme. Dat heeft Farioli toch goed voor elkaar. Dat is ook een van die dingen die Van 't Schip vorig seizoen verprutste.

Ik zou zeggen dat dit voor Rosa wel een mooie kans is om te wennen aan het team. Mokio zou ook wel weer leuk zijn om te zien spelen. Dan hoef je met Henderson niets te forceren en kan je hem eerst een lange invalbeurt geven.

+2/-0

Geen bijzondere ploeg dat Union Saint Gilloise. Daarnaast een 2-0 voorsprong. Ik zou de meeste jongens rust geven en de jeugd aan het werk zetten.

+1/-2

BertjeK schreef op 20 februari 2025 om 15:20:

Geen bijzondere ploeg dat Union Saint Gilloise. Daarnaast een 2-0 voorsprong. Ik zou de meeste jongens rust geven en de jeugd aan het werk zetten.

Nah, liever met een serieuze opstelling snel de wedstrijd beslissen en daarna pas spelers als Bounida, Steur en misschien enkele anderen wat speeltijd gunnen. Als je met te veel jeugd begint en Union prikt er een snelle in, kan het nog heel lastig worden. Wij hebben namelijk ook een ploeg die van iedereen kan verliezen op een slechte dag.

+4/-0

Het zou mooi zijn als we winnen, maar doorgaan is natuurlijk waar het om draait. Bounida of Steur als invaller kan leuk zijn, maar vanavond als basisspeler zou ik denken aan namen als Janse en Mokio.

+2/-0

Opstelling van Ajax:
Pasveer; Rosa, Sutalo, Rugani, Hato; Mokio, Klaassen, Fitz-Jim, Berghuis, Rasmussen, Edvardsen.

+1/-0

Sevic schreef op 20 februari 2025 om 20:09:

Opstelling van Ajax:
Pasveer; Rosa, Sutalo, Rugani, Hato; Mokio, Klaassen, Fitz-Jim, Berghuis, Rasmussen, Edvardsen.

Sutalo en Rugani samen ging tegen RFS fout. Hopelijk gaat dat vanavond beter. Verder op zich wel logische keuzes. Ik hoop dat Rasmussen wederom een goede pot speelt; ik eet graag mijn woorden op als het betekent dat een Ajacied ineens wél wat voorstelt op het veld.

+2/-0

Kiki schreef op 20 februari 2025 om 20:12:

Sevic schreef op 20 februari 2025 om 20:09:

Opstelling van Ajax:

Sutalo en Rugani samen ging tegen RFS fout. Hopelijk gaat dat vanavond beter. Verder op zich wel logische keuzes. Ik hoop dat Rasmussen wederom een goede pot speelt; ik eet graag mijn woorden op als het betekent dat een Ajacied ineens wél wat voorstelt op het veld.

In zijn huidige rol vind ik hem sterk. Goede wisselwerking met Berghuis ook.

+1/-0

Wat een gekloot.. Organisatie achterin is weg.

+1/-0

Rugani lol. Hij mist enkel nog wat make-up, maar wat een clown.

+2/-0

Afgelopen dit.

+1/-0

We maken ons weer compleet belachelijk in Europa.

+2/-0

Bjorn121 schreef op 20 februari 2025 om 21:27:

We maken ons weer compleet belachelijk in Europa.

Zo vroeg rood pakken.. Zo dom. Hoe slecht het op dit moment ook is, zoiets doe je niet.

+1/-0

Wat een deceptie. Men dacht er al te zijn.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] AFC Ajax - Union Saint-Gilloise