Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] AZ - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Vandaag 25 februari om 16:45 uur speelt Ajax in Alkmaar tegen AZ.

Geblesseerd aan de kant van Ajax: Pasveer, Avila, Van Axel Dongen, Godts en Bergwijn. Gooijer en Henderson twijfelgevallen, geloof ik. Henderson alsnog op de bank.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 februari 2024, 16:34:17.

 

+1/-0

Tegen beter weten in hopen we maar weer dat het beter gaat. Met Sutalo kun je totaal niet opbouwen dus ik zou een achterhoude vormen met gooijer, rensch, kaplan en sosa. Dan op het middenveld Van der Boomen, Hato en Hlynsson.
Voorin berghuis,brobbey en forbs.
Hato zou ik op het middenveld zetten. Het is onze beste voetballer en hij kan wel gaten dichten, druk zetten en een man dekken. Beetje onorthodox maar er moet iets veranderen.

 

+1/-0

Forbs, Brobbey, Berghuis
Hlynsson
Tahirovic, Van den Boomen
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Is de verwachte opstelling volgens de frontpage. Gooijer zou misschien geblesseerd kunnen zijn, maar dat weet ik niet. Ik hoop dat het klopt dat Tahirovic, Van den Boomen en Hlynsson samen het middenveld vormen; dit vind ik een beter middenveld dan eentje met Taylor.

Het idee van newbie om Hato op het middenveld neer te zetten, is op zich goed verwoord. Ik zou hem toch graag in het hart van onze defensie blijven zien, want hij is onze beste speler daar. Kaplan in plaats van Sutalo wordt eens tijd voor; dat vind ik sowieso een goed idee.

Sutalo nog een laatste kans geven uit bij AZ, of Kaplan gelijk voor de leeuwen gooien? Het helpt niet mee dat Kaplan niet eens heeft mogen invallen de laatste wedstrijden. Als Sutalo ook vandaag weer mag starten, dan is AZ wel de ideale tegenstander om jezelf te laten zien (in goede of slechte zin).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 14:24:

Forbs, Brobbey, Berghuis
Hlynsson
Tahirovic, Van den Boomen
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Is de verwachte opstelling volgens de frontpage. Gooijer zou misschien geblesseerd kunnen zijn, maar dat weet ik niet. Ik hoop dat het klopt dat Tahirovic, Van den Boomen en Hlynsson samen het middenveld vormen; dit vind ik een beter middenveld dan eentje met Taylor.

Het idee van newbie om Hato op het middenveld neer te zetten, is op zich goed verwoord. Ik zou hem toch graag in het hart van onze defensie blijven zien, want hij is onze beste speler daar. Kaplan in plaats van Sutalo wordt eens tijd voor; dat vind ik sowieso een goed idee.

Sutalo nog een laatste kans geven uit bij AZ, of Kaplan gelijk voor de leeuwen gooien? Het helpt niet mee dat Kaplan niet eens heeft mogen invallen de laatste wedstrijden. Als Sutalo ook vandaag weer mag starten, dan is AZ wel de ideale tegenstander om jezelf te laten zien (in goede of slechte zin).



Dit behalve Kaplan voor Sutalo. Vd Boomen heeft weinig ritme maar een paar dagen geleden nog 120 minuten gespeeld. Dat is denk ik teveel om nu helemaal fit te zijn. Daarnaast denk ik ook dat hij defensief kwetsbaar is.

Zou voor vandaag toch voor (Alkmaarder) Taylor gaan. Branco eventueel wel invallen.

 

+1/-0

Schip gaat blijkbaar dus met 5 verdedigers beginnen.

 

+1/-0

Speel je een keer met twee spitsen en dan zet je middenvelder Hlynsson in de spits :denk

Probeert hij ontslagen te worden?!?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 februari 2024 om 15:52:

Speel je een keer met twee spitsen en dan zet je middenvelder Hlynsson in de spits :denk

Probeert hij ontslagen te worden?!?


Walgelijk hoe hij weer een plekje voor Taylor heeft gevonden door hem op 10 te zetten en zodoende Hlynsson naast Brobbey, in plaats van Akpom.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 16:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 februari 2024 om 15:52:

Speel je een keer met twee spitsen en dan zet je middenvelder Hlynsson in de spits :denk

Probeert hij ontslagen te worden?!?


Walgelijk hoe hij weer een plekje voor Taylor heeft gevonden door hem op 10 te zetten en zodoende Hlynsson naast Brobbey, in plaats van Akpom.



Heel blij dat er eindelijk met vijf verdedigers wordt gespeeld. Past beter bij de selectie. Dat er niet voor een aanvaller naast Brobbey (of dat nou Akpom of Forbs is) wordt gekozen is heel raar. Nu spelen we dus 5-4-1. Dat zorgt voor weinig diepte en snelheid voorin. Bovendien wordt er nu in aanvallend opzicht nóg meer gevraagd van Gaaei en Sosa. Ben bang dat het op deze manier extreem verdedigend gaat worden en dat we een kopie van de wedstrijd tegen Bodø te zien gaan krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 16:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 februari 2024 om 15:52:

Speel je een keer met twee spitsen en dan zet je middenvelder Hlynsson in de spits :denk

Probeert hij ontslagen te worden?!?


Walgelijk hoe hij weer een plekje voor Taylor heeft gevonden door hem op 10 te zetten en zodoende Hlynsson naast Brobbey, in plaats van Akpom.



Precies dit. Hopelijk staat hij na vandaag op straat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 25 februari 2024 om 16:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 16:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 februari 2024 om 15:52:

Speel je een keer met twee spitsen en dan zet je middenvelder Hlynsson in de spits :denk

Probeert hij ontslagen te worden?!?


Walgelijk hoe hij weer een plekje voor Taylor heeft gevonden door hem op 10 te zetten en zodoende Hlynsson naast Brobbey, in plaats van Akpom.



Precies dit. Hopelijk staat hij na vandaag op straat.


Is Taylor een betere #10 dan Hlynsson? Nee.
Is Hlynsson een betere spits dan Akpom? Nee.

Nu zie ik een 5-4-1 op televisie.

 

+2/-0

Zelfmoord-opstelling. 90 minuten achteruit lopen en als je de bal hebt hopen dat ie een keer goed valt, als je hem niet binnen 10s kwijt bent.

 

+1/-0

Hoe vaak heeft Ajax nu al de bal naar elkaar overgespeeld? Ze kunnen nog geen 5 seconden in balbezit blijven.

En wat is Gaaie toch een prutser. Hoe kun je daar nou met je rechtervoet naar binnen willen draaien met een man in je rug. Dat krijg je met een draaicirkel van een vrachtwagen en totaal geen techniek.

 

+1/-0

Wat een sukkel die Van 't Schip. Gaaei is de enige die aanvallend wat brengt met zijn loopacties en die ga je dan exemplarisch wisselen na één grote fout om een statement te maken. Van 't Schip maakt zo een hele zwakke indruk als karakter, past niet bij een Ajacied.

Edit: bewoording wat aangepast, excuses, komt door emotie

Dit bericht is gewijzigd op 25 februari 2024, 17:40:06.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 25 februari 2024 om 17:25:

Wat een randdebiel die Van 't Schip. Gaaei is de enige die aanvallend wat brengt met zijn loopacties en die ga je dan exemplarisch wisselen na één grote fout om een statement te maken. Zwakke man, hiervoor zou je Van 't Schip kunnen excommuniceren als Ajacied.

Inderdaad, het makkelijke slachtoffer.

 

+3/-1

Bij Kaplan zie je direct dat het een goede voetballer is. Helemaal voor een verdediger. Hopelijk is hij verdedigend ook sterk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 25 februari 2024 om 17:25:

Wat een randdebiel die Van 't Schip. Gaaei is de enige die aanvallend wat brengt met zijn loopacties en die ga je dan exemplarisch wisselen na één grote fout om een statement te maken. Zwakke man, hiervoor zou je Van 't Schip kunnen excommuniceren als Ajacied.



Het is echt een achterbakse streek. Gezien alle opstellingen en wissels van afgelopen weken kun je haast geen andere conclusie meer trekken dat doelbewust spelers die afgelopen zomer zijn gekocht worden vernederd en kapot gemaakt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 25 februari 2024 om 17:35:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 25 februari 2024 om 17:25:

Wat een randdebiel die Van 't Schip. Gaaei is de enige die aanvallend wat brengt met zijn loopacties en die ga je dan exemplarisch wisselen na één grote fout om een statement te maken. Zwakke man, hiervoor zou je Van 't Schip kunnen excommuniceren als Ajacied.



Het is echt een achterbakse streek. Gezien alle opstellingen en wissels van afgelopen weken kun je haast geen andere conclusie meer trekken dat doelbewust spelers die afgelopen zomer zijn gekocht worden vernederd en kapot gemaakt.


Het is een groot complot tegen de aankopen!

Je vergeet gemakshalve even dat Martha ook nogal vreemd is behandeld, volgens mij is dat geen aankoop?

Ik vind het wel sneu voor Gaaie. Ik vond hem wel slecht spelen, maar een wissel in de 35e minuut vind ik overdreven. Vond het ook erg pijnlijk om die jongen op de bank te zien zitten, die zit er helemaal doorheen. En dat is nu al de 2e keer na de wissel tegen Feyenoord. Als je hem dan wilde wisselen, had je ook 10 minuten kunnen wachten tot de rust.

 

+1/-0

Gaaie is een prutser. Maar Schip kan er ook niks van...

 

+1/-0

Het eerste half uur of zo was ontluisterend. Hoewel die nieuwe formatie in theorie best logisch is gezien de afwezigen en de backs die beschikbaar zijn kreeg ik het idee dat de spelers vaak heel erg onwennig waren. Eigenlijk moet je daar wat langer op getraind hebben in aanloop naar zo'n belangrijke wedstrijd. Gaaei geeft een goal weg en bijna nog een, maar hij kwam wel veel te vaak op posities aan de bal waar je dat niet wil. Het hele idee van wingbacks is dat ze vaak op kunnen komen. Waarom steeds over rechts opbouwen?

Vind het ook een slechte zaak dat je maar met een echte aanvaller speelt. Je mist snelheid en spelers met een actie voorin. Heel frustrerend, want AZ geeft eigenlijk best veel ruimte weg. Ik had de al tijden vaak vermoeid ogende Hlynsson opgeofferd, of Tahirovic of Van den Boomen, die me eigenlijk wat tegenvalt de laatste twee of drie wedstrijden. Vind dat hij wel erg snel veel minuten maakt de laatste tijd. Ik zou serieus aan Mannsverk denken na rust. Kaplan valt goed in vooralsnog.

 

+1/-0

Dit is echt het slechtste Ajax sinds ik bewust voetbal kijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] AZ - Ajax