Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] NEC - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vandaag om 14:30 uur.

NEC heeft de afgelopen vijf wedstrijden gelijkgespeeld en Ajax is wisselvallig. Gaat NEC net als tegen Twente het ook Ajax lastig maken, komt er opnieuw een gelijkspel, of wint Ajax net als tegen Vitesse ook tegen provinciegenoot NEC in Nijmegen?

 

+1/-0

Sutalo lijkt tegen NEC te ontbreken.

Ik geef ons 60 procent (of 65) kans op een zege 30 (of 25) op een gelijkspel en 10 op verlies. Normaal gesproken moeten we winnen, maar een gelijkspel, ja, dat overkomt ons gewoon te vaak en NEC ook.

 

+1/-0

Deze wedstrijd leeft erg veel hier,merk ik. Het is rust. Daarmee is alles gezegd.

Dat PSV Feyenoord versloeg, verbaast mij niks. Ik verwachtte sowieso puntverlies voor Feyenoord, maar vanwege het thuisvoordeel dacht ik... misschien een gelijkspel? Ook dat niet.

Feyenoord liet het afweten,enorm teleurstellend. PSV wint alle wedstrijden, omdat PSV zo een sterke bank heeft, dat Bosz iedere keer de wedstrijd naar zijn kant toetrekt, mits hij niet speelt tegen een ploeg die de zwakheden van PSV op tijd afstraft. Geen enkele club in de Eredivisie heeft dit tot zover gedaan.

Sutalo valt in voor Gaaei. We gaan weer verder. Gaan we nu wel scoren?

 

+1/-0

Einde. 1-2. De assists waren mooier dan de goals aan Ajax zijnde. Bij NEC was de goal mooi, soort van, want Martha deed gewoon niks.

 

+1/-0

Het was niet groots. Voor rust speel je niet heel slecht maar mis je net dat beetje klasse en creativiteit voorin waardoor alles wat sneller en precies wordt uitgevoerd en redelijke kansen echt grote worden. Die kopkans voor Brobbey bij de tweede paal vroeg in de wedstrijd had er natuurlijk in gemoeten.

Na rust leek de ploeg niet meer in staat om echt naar voren te verdedigen, waardoor je nooit echt de controle hebt. Toch scoor je uit het niets dankzij Brobbey. Die tegengoal die je nog krijgt is echt ergerniswekkend. Dat was zo laks verdedigd van Martha en ook een fout van Ramaj, die geen goede wedstrijd speelde. Ik vond hem slordig aan de bal voor zijn doen. Gaaei werd terecht gewisseld, er gaan nog te vaak simpele dingen fout bij hem. Tahirovic vond ik ook te veel onrustige momenten hebben. Rensch, Hato en Sutalo speelden wel een goede wedstrijd.

 

+1/-0

Tekenend voor dit seizoen.
Slappe hap afgewisseld met een paar mooie aanvallen. Kom je eindelijk op voorsprong, wordt Brobbey gewisseld (waarom?).

Vervolgens vinden een aantal heren het wel prima en laat je NEC geloven dat er wat te halen valt.
Een betere tegenstander had daarvan geprofiteerd.
Kort voor tijd de 0-2. Dan denk je dat het is gespeeld. Smeet ik bijna weer mijn pantoffels naar het beeldscherm.

Schippie krijgt dat laconieke gedraal ook niet uit de selectie gestampt.

 

+1/-1

Het is natuurlijk nog steeds kut, maar als we de resterende wedstrijden voor de winterstop weten te winnen staan we waarschijnlijk al vijfde.

In januari de markt op voor 2 ervaren krachten. En dan vol gas om een plekje bij de eerste 4 te krijgen (zal moeilijk zat worden) om die klote play-offs te ontwijken.

 

+2/-0

Dat heen en weer getik in de eerste helft in het eigen strafschopgebied en balletje "controlerend" naar achteren tikken op het middenveld door Taylor... Gelukkig veranderde dat na de rust.

 

+2/-1

Het is misschien een cliché, maar 3 punten zijn 3 punten. Als je alle wedstrijden tot aan de winterstop wint kun je nog een gooi gaan doen voor plaats 2 tot en met.
Wel ervaring inkopen in de winterstop.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 03 december 2023 om 17:13:

Dat heen en weer getik in de eerste helft in het eigen strafschopgebied en balletje "controlerend" naar achteren tikken op het middenveld door Taylor... Gelukkig veranderde dat na de rust.



En dan Tahirovic ernaast die exact dit doet. Eerste optie is terug, daarna gaat hij eens naar voren kijken en staat zelfs NEC weer in positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 december 2023 om 18:33:

Het is misschien een cliché, maar 3 punten zijn 3 punten. Als je alle wedstrijden tot aan de winterstop wint kun je nog een gooi gaan doen voor plaats 2 tot en met.
Wel ervaring inkopen in de winterstop.



Exact dit, tot aan PSV thuis (3/02) moet je ervoor zorgen dat je zo weinig mogelijk punten verliest. De manier waarop maakt momenteel niet zo heel veel uit, aangezien deze selectie veel te weinig kwaliteit heeft. Het enige waar je op kan hopen is dat er tijdens de winterstop gewerkt wordt aan fitheid en dat er Van't Schip er een aantal spelpatronen in kan slijpen (al verwacht ik daar niet heel veel van). En eventueel 1-2 directe versterkingen en hopelijk afscheid nemen van Bergwijn.

Dan zou top 3 toch nog een realistische doelstelling zijn denk ik.

Wedstrijd zelf maar met een half oog bekeken. Zelfde probleem als altijd, achterin echt een zeef, voorin veel te veel kansen nodig om tot scoren te komen en alles gebeurt in een veel te laag tempo. Met deze verdediging weet je dat je elke wedstrijd 1-2 doelpunten zal slikken, dus moet je ervoor zorgen dat je er zelf minstens 2 maakt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 04 december 2023 om 08:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 03 december 2023 om 17:13:

Dat heen en weer getik in de eerste helft in het eigen strafschopgebied en balletje "controlerend" naar achteren tikken op het middenveld door Taylor... Gelukkig veranderde dat na de rust.



En dan Tahirovic ernaast die exact dit doet. Eerste optie is terug, daarna gaat hij eens naar voren kijken en staat zelfs NEC weer in positie.



Benjamin staat van nature vaak in zijn achteruit. Ik denk dat ze hem dat in Italië hebben aangeleerd. Dit is natuurlijk dodelijk in een eventueel snel omschakelmoment naar voren toe.

Gisteren waren er daarnaast ook heel veel momenten dat Berghuis prima naar binnen speelde maar Benjamin gaat daar niet goed mee om. Hij mist daarvoor toch de vastig- en vaardigheid.

Het meeste erger ik me echter aan Steven Bergwijn....wanneer gaat hij nu eindelijk eens inzien dat zijn kwaliteiten vooral in de diepte liggen? Ik word gek van dat terugdraaien alsof hij het van een creatieve steekbal moet hebben. Brobbey heeft onlangs het licht gezien, nu hij nog.
Op deze manier kun je veel beter Forbs opstellen. Ok, bij hem gaat er in zijn aannames ook aardig wat fout maar er is dan wel diepgang aan de zijkanten. Alleen al dat gegeven maakt Ajax veel dynamischer en minder voorspelbaar. Dan hoeft Forbs zelf aan de bal niet eens super te spelen om toch waarde voor het team te betekenen.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 december 2023 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 04 december 2023 om 08:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 03 december 2023 om 17:13:

Dat heen en weer getik in de eerste helft in het eigen strafschopgebied en balletje "controlerend" naar achteren tikken op het middenveld door Taylor... Gelukkig veranderde dat na de rust.



En dan Tahirovic ernaast die exact dit doet. Eerste optie is terug, daarna gaat hij eens naar voren kijken en staat zelfs NEC weer in positie.



Het meeste erger ik me echter aan Steven Bergwijn....wanneer gaat hij nu eindelijk eens inzien dat zijn kwaliteiten vooral in de diepte liggen? Ik word gek van dat terugdraaien alsof hij het van een creatieve steekbal moet hebben. Brobbey heeft onlangs het licht gezien, nu hij nog.
Op deze manier kun je veel beter Forbs opstellen. Ok, bij hem gaat er in zijn aannames ook aardig wat fout maar er is dan wel diepgang aan de zijkanten. Alleen al dat gegeven maakt Ajax veel dynamischer en minder voorspelbaar. Dan hoeft Forbs zelf aan de bal niet eens super te spelen om toch waarde voor het team te betekenen.



Hopelijk zijn de geruchten over Bergwijn/Saoedi Arabië waar. Sorry, maar ik heb nooit wat in die jongen gezien. Heb nooit de hype begrepen. Voor dat geld kun je 2 ervaren krachten (uiteraard echte leiders en geen slappe hap als Bergwijn) halen en kan Forbs op z'n favoriete positie staan.

Forbs moet nog wel wat leren, maar leren doe je sneller als hij gewoon elke wedstrijd start en niet met invalbeurtjes genoegen moet nemen. Hij heeft genoeg centen gekost.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 december 2023, 19:27:20.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] NEC - Ajax