Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - Sparta Rotterdam

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 19 februari 2023, 16:45 uur

Ajax - Sparta Rotterdam

 

+1/-0

Kan wederom een lastige pot worden. Sparta incasseert weining tegengoals en zit in een goede flow.
Overigens veel kaarten beschikbaar in de resale.

 

+2/-0

Thuis moet je winnen van Sparta, het zal mij niet verbazen als ook Sparta 2 bussen voor hun goal gaat parkeren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 februari 2023 om 13:22:

Thuis moet je winnen van Sparta, het zal mij niet verbazen als ook Sparta 2 bussen voor hun goal gaat parkeren.



Snel spelen zowel als ze geparkeerd staan als wanneer ze er een keer deels uit komen.

Maar goed dan stel je Alvarez, Taylor en Klaassen op dus laat maar zitten.

Heitinga is primair bezig te zorgen dat hij de kleedkamer niet tegen zich krijgt ipv het voetbal terug in de ploeg te krijgen.

 

+1/-1

Nu Bassey weer op de bank zetten is de eerste keuze die echt onlogisch is na de goede prestatie van Bassey tegen Union.

Edit: Álvarez laat nu al meerdere keren zien geen idee te hebben hoe hij zijn man moet dekken als LCV

Edit 2: Verslaggevers zijn positief over de eerste helft van Ajax, maar in mijn ogen is het niet zoveel beter dan tegen Union. Sparta heeft veel minder loopvermogen om de opbouw te verstoren. Dat is het verschil.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 februari 2023, 17:41:07.

 

+1/-0

Topscorers Ajax (Eredivisie):

Brobbey 11
Kudus 9 (+1)
Bergwijn 8
Berghuis 7
Tadic 7 (+2)
Klaassen 6
Taylor 6 (+1)

Wie wordt topscorer? Leuke race.
Mooi verdeeld ook. Iedereen kan scoren.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 februari 2023, 18:46:01.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 19 februari 2023 om 18:40:

Topscorers Ajax (Eredivisie):

Brobbey 11
Kudus 9 (+1)
Bergwijn 8
Berghuis 7
Tadic 7 (+2)
Klaassen 6
Taylor 6 (+1)

Wie wordt topscorer? Leuke race.
Mooi verdeeld ook. Iedereen kan scoren.



Twee spelers met de minste basisplaatsen aan kop... Daar valt veel meer uit te halen.

 

+1/-0

De eerste helft was best goed. Ze hadden af en toe wat problemen met die grote en kopsterke Lauritsen, verder was het wel aardig. De ploeg was vrij balvast en aan de hand van een fantastische Tadic kon er lekker gevoetbald worden. De tweede helft vond ik wel wat teleurstellend. Ze namen met het oog op de wedstrijd in Berlijn wat gas terug, op zich ook wel begrijpelijk. Vond het alleen wel wat jammer dat Heitinga Tadic uit de spits haalde en Bergwijn niet eens liet staan. Die speelde ditmaal niet eens zo slecht. Hij heeft gewoon even een goaltje nodig.

Hoe wild Wijndal in de eerste helft omgaat met die rebound op die kopbal van Kudus op de lat is echt een gebrek aan kwaliteit. Hij had zo breed kunnen leggen op een medespeler. Kudus had behoorlijk wat fraaie momenten maar vond ik nog niet eens zo enorm goed spelen. Als je countert met hem aan de bal komt er maar zelden echt wat uit. Grillitsch had wel wat eerder mogen komen van mij.

 

+1/-0

Dit team komt echt van ver, we zijn er nog lang niet maar het gaat beetje bij beetje beter.
De spelers krijgen steeds meer zelfvertrouwen terug.
Leuk dat Heitinga zei dat hij elke dag de stand op de ranglijst laat zien tot ze eerste staan. :D

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 februari 2023 om 08:14:

Dit team komt echt van ver, we zijn er nog lang niet maar het gaat beetje bij beetje beter.
De spelers krijgen steeds meer zelfvertrouwen terug.
Leuk dat Heitinga zei dat hij elke dag de stand op de ranglijst laat zien tot ze eerste staan. :D


En terecht. Kampioen worden is doel nummer 1. Ver komen in Europa is een bonus. Als je kijkt hoe diep we gezonken waren onder Schreuder, dan is alsnog kampioen van Nederland worden een gigantische opluchting. Ik ben blij dat Heitinga nog net op tijd Schreuder mocht aflossen. In de zomer is weer een geschikt moment om Champions League voetbal ook weer te prioriteren, naast de Eredivisie. Dat ik weer goede hoop heb om bijvoorbeeld Union uit te schakelen in de Europa League is een fijn gevoel, want dat had ik niet onder Schreuder, net als onze kansen op het nationaal kampioenschap. Wat mij betreft is het 50/50 wie doorgaat en ik laat me gezien de omstandigheden van het gehele seizoen graag verrassen zonder hoge verwachtingen.

 

+4/-1

Sceerfilmpje van Ajax tegen Sparta.

https://youtu.be/ZzI77_ejey4link

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - Sparta Rotterdam