Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 2.976
Reg.: 27 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: -
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 472
Reg.: 14 mei 2024
Als het niet gaat, in de rust een paar huurspelers toezeggen en met een 3-0 overwinning terug naar Amsterdam. 🤷♂️🥸
Maar ik denk niet dat deze ploeg een tegenstander zal onderschatten. Niet na Letland en de thuiswedstrijd tegen de Belgen. Farioli motiveert ze wel om weer een cadeau uit te pakken.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.387
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: Matheus Lima Magalhães
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 01 maart 2025 om 22:31:
Dit wordt echt geen bananenschil, deze winnen we makkelijk.
Forumreacties: 3.018
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: Kenneth Taylor
Ik hoop dat Matheus weer een goede pot speelt. Als hij indruk blijft maken, gezien het vertrek van Ramaj en de leeftijd van Pasveer zou hij een interessante optie kunnen zijn voor volgend seizoen als nieuwe eerste doelman. Op tv zeiden ze 2,5m euro. Ook hoop ik op een goede aanval en verdediging.
Dit bericht is gewijzigd op 2 maart 2025, 15:18:01.
Forumreacties: 3.488
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 maart 2025 om 14:20:
Ik hoop dat Matheus weer een goede pot speelt. Als hij indruk blijft maken, gezien het vertrek van Ramaj en de leeftijd van PSV zou hij een interessante optie kunnen zijn voor volgend seizoen als nieuwe eerste doelman. Op tv zeiden ze 2,5m euro. Ook hoop ik op een goede aanval en verdediging.
Forumreacties: 3.452
Reg.: 14 december 2005
Forumreacties: 3.712
Reg.: 10 juli 2003
Forumreacties: 3.712
Reg.: 10 juli 2003
Dit moet in de top 3 slechtste wedstrijden van de laatste jaren staan. Ook opvallend dat een paar kramp hadden of het gewoon niet meer konden belopen.
Maar goed, op dit moment vooral blij met de voorsprong van 8 punten en het feit dat je lelijke wedstrijden wint, maar dat het snel beter moet, moge duidelijk zijn.
Forumreacties: 260
Reg.: 1 februari 2008
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.999
Reg.: 16 augustus 2007
Dit was op RFS na wel zo ongeveer de zwakste wedstrijd van het seizoen, zeg. Wat een armoe. Het is dat Taylor dat balletje erin knalt, anders is het zo'n typische 0-0 wedstrijd waarin niemand iets creëert.
Ik vond met name Rugani en Berghuis weer enorm niet thuis geven. Vind dat toch wel een probleem, van je ervaren krachten. Kijk dat Godts een keer minder speelt (wel de actie waardoor de 0-1 valt, trouwens), dat accepteer je van een 19-jarig talent. Maar zo'n Berghuis moet o.b.v. zijn ervaring en techniek toch een paar bruikbare ballen kunnen geven tegen die halve semiprofs? En wat staat Rugani nou simpele ballen in te leveren en over de zijlijn te tikken?
Het zou leuk zijn als onze jonge spelers zich een keer kunnen optrekken aan routiniers die stabiel presteren, in plaats van dat die voorop gaan in de malaise.
Gaat om de 3 punten he. Afgelopen seizoen verloren we zulke wedstrijden of speelden we gelijk. Ik vind het prima zo dit seizoen. Als je zulke slechte wedstrijdend winnend afsluit, word je kampioen. Dit gaan we niet meer weggeven. We gaan zeker nog punten morsen, maar dat geldt ook voor PSV. Hoeveelste zege op rij was dit? 9 toch? Mooi, man. Als we de wedstrijden tegen AZ en PSV niet allebei verliezen komt het helemaal goed. Dat zijn de enige wedstrijden waar ik me nog zorgen over maak.
open/sluit de onderstaande quote:newbie schreef op 02 maart 2025 om 16:36:
Wat was dit? Echt ontstellend zwak. Natuurlijk ben ik blij met de drie punten maar deze wedstrijd zijn we wel door de ondergrens gezakt. Almere zet continue druk op de helft van Ajax en ajax.....zet druk in de eigen zestien. Waar is de energie, het opjagen en de spirit gebleven?
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 03 maart 2025 om 09:05:
Gaat om de 3 punten he. Afgelopen seizoen verloren we zulke wedstrijden of speelden we gelijk. Ik vind het prima zo dit seizoen. Als je zulke slechte wedstrijdend winnend afsluit, word je kampioen. Dit gaan we niet meer weggeven. We gaan zeker nog punten morsen, maar dat geldt ook voor PSV. Hoeveelste zege op rij was dit? 9 toch? Mooi, man. Als we de wedstrijden tegen AZ en PSV niet allebei verliezen komt het helemaal goed. Dat zijn de enige wedstrijden waar ik me nog zorgen over maak.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 maart 2025 om 09:08:
Eens hoor, ik ben ook wel op het punt dat het doel de middelen heiligt. Maar tegelijkertijd mogen we wel kritisch zijn wanneer Rugani zo'n wanprestatie neerzet. Die is echt minder geworden sinds eind vorig jaar. Tot de winterstop was hij een zeer betrouwbare reserve die je er probleemloos in kon zetten, sindsdien vind ik hem grossieren in fouten. Dat zijn nu juist dingen die je punten kunnen kosten.
Verder moeten we inderdaad het idee loslaten dat we dit seizoen nog oogstrelend spel gaan zien. Dat heeft er eenvoudigweg niet in gezeten. Nu we de titel op een presenteerblaadje krijgen, moet je dat ook niet meer willen. Gewoon vol voor de punten. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 03 maart 2025 om 09:38:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 maart 2025 om 09:08:
Eens hoor, ik ben ook wel op het punt dat het doel de middelen heiligt. Maar tegelijkertijd mogen we wel kritisch zijn wanneer Rugani zo'n wanprestatie neerzet. Die is echt minder geworden sinds eind vorig jaar. Tot de winterstop was hij een zeer betrouwbare reserve die je er probleemloos in kon zetten, sindsdien vind ik hem grossieren in fouten. Dat zijn nu juist dingen die je punten kunnen kosten.
Verder moeten we inderdaad het idee loslaten dat we dit seizoen nog oogstrelend spel gaan zien. Dat heeft er eenvoudigweg niet in gezeten. Nu we de titel op een presenteerblaadje krijgen, moet je dat ook niet meer willen. Gewoon vol voor de punten. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Zeker. Als het slecht is, mag het gezegd worden. Al helemaal als je weet dat het beter kan. Rugani horen we nu alleen te gebruiken als er helemaal geen andere optie is. Maar goed, uiteindelijk toch weer de nul gehouden. Deze ploeg kan dat zo goed, zelfs als het spel zo lelijk is 🥲
13e clean sheet? En nog steeds in iedere wedstrijd gescoord. Doet me een beetje denken aan Twente van 2009/2010. Iedereen maar wachten op een instorting, die maar niet kwam.
Iedereen roemde dat seizoen de trainer en nergens hoorde of las je "lucky Twente".
Ikzelf heb er geen moeite mee hoe er gewonnen wordt, als er maar gewonnen wordt, gebeurt dat met mooi voetbal dan is dat mooi meegenomen maar is het een draak van een wedstrijd maar pakken we de 3 punten ben ik net zo blij.
Als je meedoet aan een competitie om het te winnen dan moet je meer punten halen dan je tegenstanders.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Almere City FC - Ajax