Forumreacties: 333
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Go Ahead Eagles
Man van de Wedstrijd Ajax-Union Sint-Gillis: -
Laten we met beide benen op de grond blijven. Veel mensen roepen al dat we kampioen zijn, maar realistisch gezien is het daar nog te vroeg voor. Dit soort wedstrijden laten zien dat je, zelfs tegen een laagvlieger, zomaar in eigen huis met 0-2 kunt verliezen als het tegenzit.
De rode kaart van Klaassen hielp natuurlijk niet, maar ook daarvoor hadden we weinig in te brengen. Laten we dus niet te hard van stapel lopen.
Mooi dat we door zijn! Goed gevochten!
Forumreacties: 2.981
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
3LittleBirds
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 188
Reg.: 24 november 2003
Dubbel gevoel van deze wedstrijd, nou had ik er van tevoren niet veel van verwacht, omdat je al 2-0 voor staat. Beetje gezapig van Ajax's kant. Eigenlijk wordt je met 11 man in de eerste helft weg getikt door een club waarvan ik de naam niet eens kende, deze naam zal ik nu niet meer vergeten. Dat je daarna vroeg in de wedstrijd een rode kaart krijgt, maar alsnog aan het langste eind trekt is natuurlijk prachtig. Eigenlijk begon het pas te lopen na het eerste opstootje. Dit tweeluik deed me in sommige opzichten wel denken aan Benfica in de 1/8 finales van de CL van 2018/2019. Op papier een mindere tegenstanders als de tegenstanders daarna, maar Ajax had het erg lastig met Benfica. Verder hebben we erg veel geluk gehad, we hebben in 2 wedstrijden niet heel veel kansen gehad, maar zijn erg effectief geweest. Union had veel meer kansen die er echt in hadden gekund en een paar afgekeurde goals, wat net buitenspel was. Ik vond de bloedneus van die spits geen penalty. Je ziet in de beelden dat Pasveer niet die verdediger ziet, naar mijn mening gewoon een botsing. Dus 2 spelers die naar de bal gaan en elkaar niet zien, gebeurt regelmatig tussen spelers die met de koppen tegen elkaar komen.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 438
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 21 februari 2025 om 13:55:
Dubbel gevoel van deze wedstrijd, nou had ik er van tevoren niet veel van verwacht, omdat je al 2-0 voor staat. Beetje gezapig van Ajax's kant. Eigenlijk wordt je met 11 man in de eerste helft weg getikt door een club waarvan ik de naam niet eens kende, deze naam zal ik nu niet meer vergeten. Dat je daarna vroeg in de wedstrijd een rode kaart krijgt, maar alsnog aan het langste eind trekt is natuurlijk prachtig. Eigenlijk begon het pas te lopen na het eerste opstootje. Dit tweeluik deed me in sommige opzichten wel denken aan Benfica in de 1/8 finales van de CL van 2018/2019. Op papier een mindere tegenstanders als de tegenstanders daarna, maar Ajax had het erg lastig met Benfica. Verder hebben we erg veel geluk gehad, we hebben in 2 wedstrijden niet heel veel kansen gehad, maar zijn erg effectief geweest. Union had veel meer kansen die er echt in hadden gekund en een paar afgekeurde goals, wat net buitenspel was. Ik vond de bloedneus van die spits geen penalty. Je ziet in de beelden dat Pasveer niet die verdediger ziet, naar mijn mening gewoon een botsing. Dus 2 spelers die naar de bal gaan en elkaar niet zien, gebeurt regelmatig tussen spelers die met de koppen tegen elkaar komen.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 188
Reg.: 24 november 2003
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 februari 2025 om 14:06:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 21 februari 2025 om 13:55:
Eens. En het gebeurde ook nog in het doelgebied.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 438
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 21 februari 2025 om 14:59:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 februari 2025 om 14:06:
Eens. En het gebeurde ook nog in het doelgebied.
Zag net in de nabeschouwing dat Pasveer zegt dat hij zich afschermde en in de beelden zie je dat ook. Geen gebalde vuisten en het was niet alsof hij een slaande beweging naar voren maakt. Die belgen voelen zich genaaid, maar dat is dus onterecht. Er komt wel veel bloed uit zn neus, maar dat is wat mij betreft geen reden.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.703
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
In deze wedstrijd kwam je weer in de problemen door de onevenwichtige selectie. Aan de spitsensituatie kan je niet zoveel doen (al had ik Akpom er maar wat graag bij gehad in een moeilijke wedstrijd als deze), maar dat je drie keer op rij een beroep moet doen op Klaasen als verdedigende middenvelder is gewoon niet normaal. Met dan ook nog een 16-jarige plus de wat grillige en fysiek kwetsbare Fitz-Jim (die werkelijk dramatisch was voor rust) erbij was het voor Union fijn om vol druk te zetten, ook al doordat je totaal geen balvaste speler voorin had. Liever breng je geen debutanten in dit soort zware wedstrijden, maar ik had Konadu gebracht. Dat vond ik eigenlijk ook een stuk logischer dan Edvardsen wisselen en Traoré brengen, waardoor je eigenlijk ook een extra wissel kwijt bent.
Uiteindelijk wel nog best genoten van de enorme strijdlust van de ploeg weer. Na rust heeft Farioli het toch snel weer heel goed neergezet. Uiteindelijk helpt dat je aan de overwinning. Sutalo was echt geweldig. Hij is zo compleet en lijkt ook nooit moe te worden of zo. Voor mij was hij de absolute man van de wedstrijd. Pasveer, Hato en Kaplan waren ook heel aardig. Die strafschop die Traoré versiert vond ik overigens wel wat zwaar bestraft. En die situatie met Pasveer in de laatste minuut vond ik gewoon een botsing. Zonder Taylor zijn geweldige verdedigen had dat nog een tegengoal kunnen zijn. De rode kaart voor Klaassen was gewoon dom. Van een ervaren speler verwacht ik dat je dat hij hem gewoon laat schieten.
Ik heb nu toch wel een beetje dubbele gevoelens na deze wedstrijd. Aan de ene kant is er wel de euforie na zo'n ontsnapping, en ik heb ook enorm genoten van de strijdlust van de spelers en de sfeer, maar je mag het in de eerste helft na dat op zich prima eerste kwartier nooit zo weggegeven. Verliezen voelt ook nooit lekker. Zondag kan het met al die vermoeide spelers nog best een zware kluif worden. Ik mag hopen dat met de blessure van Rasmussen Faberski nu door wordt geschoven.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] AFC Ajax - Union Saint-Gilloise