Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 2.966
Reg.: 27 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Go Ahead Eagles
Man van de Wedstrijd Ajax-Union Sint-Gillis: -
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.351
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax-Go Ahead Eagles 3-1 (1-0)
Man van de Wedstrijd Ajax-Union Sint-Gillis: Josip Šutalo
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.445
Reg.: 23 juni 2014
Een van de leukste wedstrijden van de afgelopen dramatische jaren. Geen moment in de problemen geweest, mooi voetbal gezien maar ook strijd, passie en goed verdedigen.
Jansen speelde erg goed, een linksbenige De Ligt. Goed aan de bal, mooi lange pass en durft in te schuiven. Heeft ook lengte en body.
Berghuis was aanwezig, veel goede passes. Wisselde veel van kant door uit te zakken en was fel aan het jagen. Toonde ook passie.
Farioli toont lef en voelt goed aan dat jeugdspelers ook ingepast kunnen worden. Erg leuk om Bounida, Jansen, Steur en Mokio te zien. Verder spelen er inmiddels eigenlijk weer zoals vanouds veel jeugdspelers een rol. Erg leuk om te zien.
Edwardsen verdient tot slot ook complimenten. Mooie goal en hij ziet er fysiek en mentaal erg sterk uit.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.101
Reg.: 19 maart 2003
Ajax-Go Ahead Eagles 0-0 (0-0)
Langzaam begint Ajax zijn gezicht weer terug te krijgen. Spelers breken door vanuit de jeugd. Grote talenten. De zon begint weer te schijnen. Het frivole komt langzaam terug.
Er staat een team dat bereid is om voor elkaar te strijden. Heel mooi om te zien. De tweede plaats is zo langzamerhand wel veilig. Ik zie dit team niet meer instorten of door de ondergrens heen gaan.
Dit scenario hadden we aan het begin van het seizoen niet kunnen bedenken, zelfs niet door de grootste optimisten.
Ik verheug me op de rest van het seizoen! WZAWZDB!!
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.933
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Aardige wedstrijd tegen een wel heel zwak Heracles. Zoals verwacht kan alleen die spits er enigszins iets van, voor de rest vind ik het echt een heel matig elftal. Zit geen geur of smaak aan.
Ondanks de vier goals vond ik het spel vaak gezapig. Wel erg leuk dat je op een gegeven moment op het veld staat met:
Mokio (16)
Bounida (18)
Steur (17)
Janse (19)
Hato (18)
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat Ajax ooit in een competitiewedstrijd met vijf tieners op het veld stond, iemand?
Je zag in het laatste kwartier wel dat we de bal steeds razendsnel kwijt waren en dat Heracles eigenlijk het balbezit had. Wel zonde, ik had jongens als Steur en Bounida graag wat meer aan de bal gezien. Maar goed, dat komt nog wel. In ieder geval leuk voor ze dat ze hun debuut hebben kunnen maken.
We komen nu wel langzaam op het punt dat het spelletje van Farioli is ingeslepen in het elftal en dat iedereen precies weet wat ie moet doen. Tegenstander lokken, traag opbouwen, wachten op de opening en dan in 2, 3 passes naar de overkant. Snelheid op het middenveld in plaats van achterin. Het is een andere stijl dan we gewend zijn, maar het werkt en het werpt nu z'n vruchten af.
Als we over 3 maanden met die schaal staan, is het echt het kampioenschap van Farioli.
Forumreacties: 3.451
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 februari 2025 om 08:13:
Aardige wedstrijd tegen een wel heel zwak Heracles. Zoals verwacht kan alleen die spits er enigszins iets van, voor de rest vind ik het echt een heel matig elftal. Zit geen geur of smaak aan.
Ondanks de vier goals vond ik het spel vaak gezapig. Wel erg leuk dat je op een gegeven moment op het veld staat met:
Mokio (16)
Bounida (18)
Steur (17)
Janse (19)
Hato (18)
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat Ajax ooit in een competitiewedstrijd met vijf tieners op het veld stond, iemand?
Je zag in het laatste kwartier wel dat we de bal steeds razendsnel kwijt waren en dat Heracles eigenlijk het balbezit had. Wel zonde, ik had jongens als Steur en Bounida graag wat meer aan de bal gezien. Maar goed, dat komt nog wel. In ieder geval leuk voor ze dat ze hun debuut hebben kunnen maken.
We komen nu wel langzaam op het punt dat het spelletje van Farioli is ingeslepen in het elftal en dat iedereen precies weet wat ie moet doen. Tegenstander lokken, traag opbouwen, wachten op de opening en dan in 2, 3 passes naar de overkant. Snelheid op het middenveld in plaats van achterin. Het is een andere stijl dan we gewend zijn, maar het werkt en het werpt nu z'n vruchten af.
Als we over 3 maanden met die schaal staan, is het echt het kampioenschap van Farioli.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.703
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Bijna een perfecte namiddag eigenlijk. Al vroeg op voorsprong en na een kwart wedstrijd al drie 100% kansen gecreëerd. Goed voetbal aan de hand van "Toni Kroos" Klaassen en een ontketende Berghuis. Janse die ineens in de basis staat en het vooral aan de bal uitstekend doet. Het gezien de stand haast onvermijdelijke debuut van Bounida, waarna Farioli dan ook nog verrast door Steur ook zijn debuut te gunnen. Op de weer wat te lage uitslag na had het eigenlijk amper beter gekund.
Wat me ook heel erg tevreden stemde was hoe volwassen en ingespeeld de ploeg eruit zag. Daardoor kunnen nieuwelingen zoals de debutanten en de nieuwe aankopen ook makkelijker worden ingepast, en je geeft een speler als Berghuis de structuur om onbezorgd te lopen waar hij wil. Die assist op Godts was werkelijk prachtig, maar wat ik daar ook mooi vond was dat er eindelijk eens een speler al echt op snelheid lag op het moment van de pass.
Verder zag je vooral op rechts veel mooie positiewisselingen die een hoop dynamiek in het spel brachten. Je kan de groei van het team en de spelers herkennen aan hoeveel vaker Sutalo tegenwoordig een lange bal op een diepgaande speler geeft. Of hoeveel vaker Gaaei zijn voorzetten nu kwijt kan. Ik vond ze ook echt goed regelmatig de ruimtes achter de verdedigers zoeken. Tegen dit soort defensieve tegenstanders is dat gewoon heel belangrijk.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Heracles Almelo