Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.655
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Union Sint-Gillis-Ajax
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
En weer een overwinning nadat PSV punten heeft laten liggen. Over de manier waarop ben ik ook wel tevreden. Het eerste kwart werd er gewoon goed gevoetbald en had Brobbey breed moeten leggen voor de 0-1. Daarna werd het spel wel minder op een erbarmelijk veld dat steeds slechter werd. Het leek wel alsof de spelers zich erdoor uit hun spel lieten halen zoals ze ineens stopten met voetballen. Vooral van een ervaren speler als Traoré verwacht ik dat hij wat beter met de omstandigheden omgaat.
Uiteindelijk heb je wel wat mazzel dat Fortuna de paal en laat raakt, al gaat zo'n schot met rechts niet zo heel makkelijk erin. De verdedigers stonden daar wel goed op het moment dat er geschoten werd. Over de strafschop voor Weghorst was bij ESPN en bij de supporters van rivaliserende clubs veel te doen, maar die strafschop was zo duidelijk als wat. Niet alleen hands maar ook de man neerhalen. Heel slim gedaan van Weghorst, die weer een grote impact had met een versierde strafschop, een goal en een assist. Dit is al de derde keer dat hij direct punten voor je wint.
Verder vond ik Higler behoorlijk marchanderen, vooral met de kaarten. Farioli deed het echt goed met zijn wissels. Stuk voor stuk waren ze logisch. Al is het niet best dat je voor Henderson nu geen echte stand-in meer hebt. Daardoor had je in de tweede helft wat minder controle. Klaassen was wel echt de aangewezen speler voor een wedstrijd als deze, ook al heb je uiteindelijk maar weinig aanvallende momenten gehad. Berghuis beviel me weer redelijk goed vanaf links. Mokio verdient een dik compliment voor zijn solide spel in zijn eerste basisplaats. Zo stabiel heb ik hem in Jong Ajax nog niet gezien. Steur daarnaast ook gewoon op de bank.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 februari 2025 om 17:18:
Ik las dat Farioli een 'talentengroepje' uit de U19 en JA heeft samengesteld dat hij zelf af en toe traint. Ik vermoed dat Mokio daar ook bij hoort. Wellicht dat Farioli daar dingen ziet die hem hebben overtuigd Mokio een kans te geven vandaag.
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 10 februari 2025 om 08:57:
Edvardsen viel echt dramatisch in. Klein vent maar niet snel. Handig? Niet gezien. Slim? Ook net. Nou ja, op deze akker ook maar niet te veel verwachten.
De discussie rondom de penalty ontgaat mij volledig. Het is geen overtreding van Weghorst. Dus of hij nou hands maakt of niet, maakt weinig uit, aangezien hij daarna toch 100% getackled wordt? Het is toch niet zo dat als je een duwtje krijgt dat je dan wel iemand neer mag halen? Als hij gewoon blijft staan is Weghorst er voor en heeft hij een levensgrote kans.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.858
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 10 februari 2025 om 22:03:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 februari 2025 om 17:18:
Ik las dat Farioli een 'talentengroepje' uit de U19 en JA heeft samengesteld dat hij zelf af en toe traint. Ik vermoed dat Mokio daar ook bij hoort. Wellicht dat Farioli daar dingen ziet die hem hebben overtuigd Mokio een kans te geven vandaag.
Je hebt het hier denk ik over een groep van talenten van 15 tot en met 19(?) jaar die op basis van hun prestaties maandelijks worden geselecteerd voor een training die meestal door Farioli wordt gegeven. Van Gaal heeft het ook eens gedaan. Ik vind het een prachtig initiatief, waarvan Beuker geloof ik heeft gezegd dat ze het van Liverpool af hebben gekeken. Niet alleen is het een extra prikkel voor wat van de grootste talenten, ook is het slim om spelers die in de toekomst misschien wel samen in Ajax 1 komen te spelen alvast te laten trainen met elkaar.
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 10 februari 2025 om 08:57:
Edvardsen viel echt dramatisch in. Klein vent maar niet snel. Handig? Niet gezien. Slim? Ook net. Nou ja, op deze akker ook maar niet te veel verwachten.
De discussie rondom de penalty ontgaat mij volledig. Het is geen overtreding van Weghorst. Dus of hij nou hands maakt of niet, maakt weinig uit, aangezien hij daarna toch 100% getackled wordt? Het is toch niet zo dat als je een duwtje krijgt dat je dan wel iemand neer mag halen? Als hij gewoon blijft staan is Weghorst er voor en heeft hij een levensgrote kans.
Ik vond hem niet dramatisch invallen. Op die uitbraak waarbij zijn voorzet op Klaassen niet goed genoeg was na heeft hij niet echt de kans gekregen zich te laten zien met aanvallende acties. De keuze voor Klaassen was daar overigens wel de juiste. Veel te vaak zie je dat er bij deze ploeg dan voor een simpel te verdedigen voorzet voor het doel langs wordt gekozen. Vind het verder ook wel verstandig van Farioli om de nieuwe aankopen eerst wat mee te laten trainen voor ze in worden gezet. Die luxe hebben we voor mijn gevoel best vaak niet gehad de laatste jaren.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 februari 2025 om 22:11:
Dramatisch is misschien een groot woord, maar je kunt toch ook moeilijk beweren dat Edvardsen lekker inviel. Die onbesuisde tackle waarvoor hij geel kreeg vond ik nou ook niet bepaald reclame voor Ajax. Ik heb hem behoudens wat obligate breedtepassjes eigenlijk weinig goed zien doen. Ja, een beetje pressen op zijn directe tegenstander, maar dat is wel het allerminste.
Het lijkt me verder overigens wel een sympathieke kerel en ik ben allang blij dat er een backup achter Godts is. Was wel echt helemaal klaar met dat geploeter van Akpom op linksbuiten.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.230
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 10 februari 2025 om 22:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 februari 2025 om 22:11:
Dramatisch is misschien een groot woord, maar je kunt toch ook moeilijk beweren dat Edvardsen lekker inviel. Die onbesuisde tackle waarvoor hij geel kreeg vond ik nou ook niet bepaald reclame voor Ajax. Ik heb hem behoudens wat obligate breedtepassjes eigenlijk weinig goed zien doen. Ja, een beetje pressen op zijn directe tegenstander, maar dat is wel het allerminste.
Het lijkt me verder overigens wel een sympathieke kerel en ik ben allang blij dat er een backup achter Godts is. Was wel echt helemaal klaar met dat geploeter van Akpom op linksbuiten.
Er zit een hoop ruimte tussen dramatisch invallen en lekker invallen. Ik zou het eerder onopvallend willen noemen. Dat betekent alleen niet per se dat het aan hem ligt. Die tackle vond ik op zich gewoon prima. Fel meeverdedigende aanvallers is wat je wil zien bij Ajax.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.858
Reg.: 16 augustus 2007
Over 'De Akker' gesproken: Fortuna biedt excuses aan.
https://www.nu.nl/voetbal/6345467/fortuna-excuseert-zich-bij-ajax-voor-slecht-veld-en-schakelt-feyenoord-expert-in.htmllink
Ze zullen nog wel druk zijn met die penaltystip herstellen... Hoe zou dat nou toch komen...
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 11 februari 2025 om 08:54:
Nou ja. Hij valt in en dan verwacht je toch dat iemand wat laat zien. Maar het was eigenlijk heel flets. Ik vond hoe hij een paar ballen verspeelde en op een gegeven moment door die rechtsback er finaal uitgelopen worden niet echt hoopgevend. Dus vandaag mijn teleurstelling. Hij is klein, maar niet snel. Hij is niet heel technisch vaardig (lijkt het), en hij is ook niet heel dreigend. Maar nogmaals, op deze akker kun je ook niet veel, dus het is nog heel vroeg, maar echt lekker was het niet. Nou ja, laat ik 'dramatisch' afzwakken tot 'ongelukkig'.
Forumreacties: 3.398
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 februari 2025 om 09:03:
Over 'De Akker' gesproken: Fortuna biedt excuses aan.
https://www.nu.nl/voetbal/6345467/fortuna-excuseert-zich-bij-ajax-voor-slecht-veld-en-schakelt-feyenoord-expert-in.htmllink
Ze zullen nog wel druk zijn met die penaltystip herstellen... Hoe zou dat nou toch komen...
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Fortuna Sittard - Ajax