Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] FC Groningen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 26 januari a.s., 14.30u.


FC Groningen - Ajax

 

+1/-0

Serieuze test voor Ajax. Vaak blijkt Groningen een taaie en stugge tegenstander voor ons. Na Ajax (17) en AZ (14) het laagste aantal tegendoelpunten (18) in de Eredivisie. Erg jammer dat Ziyech er dus niet bij is, iemand die met één pass dat ultra defensieve blok van Groningen kan breken. Ik zou met Traoré spelen, ben er alleen nog over uit of ik liever Promes of Tadic op 10 zou zien.

 

+1/-0

Verwacht puntverlies. Groningen uit ligt AJAX niet goed. Vrijwel altijd moeilijk. Zonder de creativiteit van Ziyech wordt het heel zwaar. Je zag het tegen Spakenburg zolang die jongens het konden bijbenen. Geen uitgespeelde kansen.

 

+1/-0

Ik zou graag een andere achterhoede willen zien, voor de rest van het seizoen:

Veltman-Schuurs-Martinez-Tagliafico

Nous loopt het hele seizoen al te kutten tegen Sparta vond ik hem hoofdschuldige aan het doelpunt. Hoe kun je een man uit je rug laten lopen en vervolgens in een slakkengang terug lopen.
Dest, geen Ajax materiaal, liep er tegen Spakenburg bij of hij er geen zin in had. Verdedigend is deze man een nog grotere ramp dan Nous.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 januari 2020 om 09:16:

Verwacht puntverlies. Groningen uit ligt AJAX niet goed. Vrijwel altijd moeilijk. Zonder de creativiteit van Ziyech wordt het heel zwaar. Je zag het tegen Spakenburg zolang die jongens het konden bijbenen. Geen uitgespeelde kansen.



Denk het ook ja. Zou me niets verbazen als het bij een 0-0 blijft.

In wedstrijden van Groningen wordt er niet veel gescoord. De hekkensluiter (RKC Waalwijk) heeft meer goals gemaakt, en (zoals hierboven al is gezegd) Groningen heeft na Ajax en AZ de minste goals tegen gekregen.

Komt nog bij dat je zonder Ziyech inderdaad veel minder kansen zult creëren. Misschien moeten we weer dus hopen op een afstandsschot van Martinez of een rare en discutabele goal van Huntelaar...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 januari 2020, 10:20:47.

 

+1/-0

Welnee, wordt gewoon een soepele 0-3.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 26 januari 2020 om 11:05:

Welnee, wordt gewoon een soepele 0-3.



Als je in Siem een basisspeler ziet in het huidige Ajax dan mis je toch een bepaald inzicht.
Het wordt een hele moeilijke middag.

 

+1/-0

Het failliet van Ten Hag, het spijt me maar ik hem niet meer serieus nemen met deze opstelling, waarin Veldman maar fout op fout mag maken en waar alle rollator voetballers een plaats krijgen.....

 

+1/-0

Ik weet dat Siem de Jong een Ajax-legende is, maar ik denk dat het beter is om afscheid van hem te nemen.
Beetje zoals Litmanen in zijn 2e periode, af en toe nog prachtige doelpunten maar nog slechts een schim van de speler die hij was.

Anderzijds ben ik misschien wat te opportunistisch met jongelingen, want ik zou Schuurs, Ekkelenkamp en Traoré hebben laten starten i.p.v. Veltman, De Jong en Babel en dat zou waarschijnlijk weer 'too much' zijn en instabiliteit veroorzaken.

 

+1/-0

Weer het aloude Ajax zonder ruggengraat, zonder leiding en zonder versnelling/dynamiek in het spel. De driehoek Martinez - Veltman - Gravenberch is het gewoon niet. De Jong kan niet meer, alles gaat langs hem heen. Nul dynamiek tussen de verschillende linies. Dest en Gravenberch zijn in potentie aardige spelers, maar delen nu volledig in de malaise.
Op deze manier wordt het zonder Ziyech en Blind een kansloze missie de komende maanden.

Dit bericht is gewijzigd op 26 januari 2020, 15:21:39.

 

+2/-0

Het elftal van van vandaag is pure middelmaat. Zeker 3 klassen minder dan het elftal van vorig seizoen. Als er niet snel iets verandert staan we eind februari mss. niet eens meer bovenaan. Als je de bank ook ziet. Zitten spelers bij die niks bij AJAX te zoeken hebben.

 

+1/-0

Vanmiddag zijn ze tot nu toe allemaal brandhout. Complimenten aan Groningen wat een wedstrijdmentaliteit.

 

+1/-0

Dat de Jong nog speelt, of beter gezegd een beetje van links naar rechts loopt, is diep triest. Gewoon v/d Beek op tien en Mazraoui of Eiting op het middenveld. Desnoods Tadic een linie terug en de Jong er uit. Dat Gravenberch het moeilijk heeft om iets te creëren is logisch met zijn 17 jaar. Tadic, Eiting of Mazraoui kunnen dat ook. Dit slaat helemaal nergens op. Dat de Jong tegen Spakenburg drie keer scoort zet hem vandaag in de basis maar ooit zal ook onze trainer toch wel begrijpen dat deze aardige en vroeger goede voetballer naar de tribune moet.

 

+1/-0

Drie doelpuntjes tegen amateurs is genoeg voor een basisplaats, 21 doelpunten in 31 wedstrijden in de eerste divisie en twee doelpunten tegen diezelfde amateurs blijkbaar niet.

Die vent heeft dezelfde plaat voor zijn kop als de Boer die maar bleef geloven dat Sigthorsson het ooit voor hem zou gaan doen.

 

+1/-0

Groningen is vandaag simpelweg te goed voor Ajax.

Jammer, maar soms moet je gewoon je meerdere erkennen. Op naar volgende week.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 januari 2020 om 15:46:

Groningen is vandaag simpelweg te goed voor Ajax.

Jammer, maar soms moet je gewoon je meerdere erkennen. Op naar volgende week.

En dan te bedenken dat Groningen ook ontzettend matig is. Creëeren niks. Twee klutsdoelpunten door zwakke inzet en niet ingrijpen vanuit Ajax.

Ajax heeft gewoon van zichzelf verloren vandaag. Alweer. Door een halve inzet, het niet serieus nemen, er niet vol voor gaan. Zoveelste keer, daar doet een fijn vorig seizoen niks aan af.
En Ten Hag heeft opzichtig gefaald door niet gewoon zo te beginnen als na de dubbele wissel. Daarnaast is Gravenberch er nog lang niet, en is de driehoek in de as ook totaal niet complementair.

 

+1/-0

Grove schande.

 

+1/-0

Jammer, Ajax had zeker op basis van de 2e helft een gelijkspel verdiend. Groningen scoort 2 stomme doelpunten waarbij alle geluk van de wereld gemoeid was. Buiten die 2 fases hebben ze volgens mij geen enkele kans gehad. Maar ongeconcentreerd spel kost ons alweer punten. Zeker met name Babel was vandaag toch 1 van de slechtste van het veld. Die eerste bal moet hij gewoon intikken, daar zijn geen excuses voor en dan had hij nog wel een aantal aannames waar hij de bal verliest door gebrek aan concentratie.

2e helft toch redelijk wat lichtpunten gezien. Eiting vond ik goed invallen en Ajax creeerde best wel veel kansen. Alleen moeten ze eens leren om tussen de palen te mikken, want veelal vlogen schoten alle richtingen uit, behalve het doel van de tegenstander.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 januari 2020 om 15:38:

Drie doelpuntjes tegen amateurs is genoeg voor een basisplaats, 21 doelpunten in 31 wedstrijden in de eerste divisie en twee doelpunten tegen diezelfde amateurs blijkbaar niet.

Die vent heeft dezelfde plaat voor zijn kop als de Boer die maar bleef geloven dat Sigthorsson het ooit voor hem zou gaan doen.



Inderdaad een blunderende trainer die voor de zoveelste keer de de Jong blunder maakte.Natuurlijk speelden de spelers ook niet goed in de eerste helft maar dat middenveld zat ook totaal nul komma nul balans in. Meteen na de wissels werd het een wedstrijd maar waarom heeft deze trainer dat giga de Jong bord voor zijn kop?

 

+1/-0

Ik zie het nog wel gebeuren dat we de koppositie kwijt gaan raken. Ik ben wel blij met Ten Hag, maar wat is die man soms koppig. Hoe haal je het in je hoofd om met Siem te beginnen? En waarom nog steeds dat vreselijke duo Veltman-Martinez? Zet Schuurs er eens een keer in.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] FC Groningen - Ajax