Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.532
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Zondag 8 december, 14.30 uur
AFAS stadion
AZ staat zesde en is natuurlijk een geduchte tegenstander. Wij zijn al een wedstrijd of vier allerminst in goede doen. Ik verwacht dus een zwaar potje.
Godts is weer fit, alleen even de vraag of hij ook in de basis kan starten. Anders sowieso een ruime invalbeurt, lijkt me. Blij mee, want we hebben hem echt nodig.
Rensch lijkt de wedstrijd niet te halen. Dat betekent dat Gaaei waarschijnlijk weer rechtsback speelt.
Sinds eind september is AZ niet bepaald aan een lekkere serie bezig in de Eredivisie. Ze verloren van Utrecht (thuis), Fortuna (uit), PSV (thuis), Feyenoord (uit) en Willem II (thuis). Tegen GAE (thuis) speelden ze gelijk. Winst was er alleen tegen Sparta (uit) en Heracles (thuis, moeizame 1-0 afgelopen weekend). De hoge positie op de ranglijst danken ze vooral aan hun overwinningen uit augustus en begin september. Toen was er ook die waanzinnige 9-1 tegen Heerenveen, waardoor Parrott (4 goals) nog altijd hoog staat in het topscorersklassement.
We zullen hoe dan ook beter voor de dag moeten komen dan tegen NEC en Utrecht, anders loop je hier serieus risico op een nederlaag, hoe matig AZ ook in vorm is. Ze hebben natuurlijk geen slechte selectie. Als je als tweede de winterstop in wilt gaan, moet je hier eigenlijk winnen. Utrecht zal zijn potje uit bij Almere wel winnen namelijk.
Met Godts erbij zie ik het een stuk zonniger in en geef ik ons de grootste kans op de winst.
Forumreacties: 2.599
Reg.: 21 januari 2021
Normaal gesproken zeg ik altijd dat we voor de overwinning moeten gaan, maar ik neig ernaar om tevreden te zijn met een gelijkspel (gezien de afgrond waarin we momenteel glijden; kijkende naar het spel). Er moet naar mening veel veranderen: enorm veel! Dat zogenaamd opbouwen vanuit de defensie moet nu echt ophouden.
Stel Avila, Rensch, Rugani, Mannsverk, Tahirovic en Van Axel Dongen zijn allemaal niet fit en Godts kan wel spelen, maar nog niet de hele wedstrijd, dan:
Weghorst, Brobbey
Klaassen
Taylor, Henderson, Fitz-Jim, Gaaei
Hato, Sutalo, Ugwu
Ramaj
Pasveer, Gorter, Baas, Kaplan, Verschuren, Alders, Van den Boomen, Hlynsson, Godts, Berghuis, Traoré, en Akpom.
Ugwu op de plek van Rensch, in de zin van dat ik zodanig deze formatie in gedachten had tijdens het kijken van FC Utrecht; wat er allemaal misging (niet lekker loopt) en waar ik wel aanknopingspunten zie. Toen dacht ik nog dat Rensch eerder terug zou komen dan Godts. We kunnen weer 4-3-3 spelen afhankelijk van welke wissels gemaakt worden. Faberski wilde ik op de bank zitten, maar gezien de startopstelling en zodoende de hoeveelheid vleugelaanvallers op de bank, dan is dat voor een volgende keer.
Het komt erop neer dat we sinds FC Twente bergafwaarts gaan. Pasveer brengt niet meer de rust achterin, wat juist een groot onderdeel was van het prijzen van de keuze op hem i.p.v. Ramaj. Het experiment Baas centraal achterin gaat ook enorm achteruit. Afgelopen wedstrijd zat Weghorst op een eiland en leek Akpom een drama op linksbuiten, met een Traoré wie op rechts ook niks klaarmaakt. Als Godts nog niet in de basis begint, dan zou ik met twee spitsen aan de aftrap staan en ze ook daadwerkelijk allebei vanuit die positie laten spelen.
Dit zie ik Farioli natuurlijk niet doen, hoewel het niet eens veel anders is dan zijn 3-4-2-1 formatie tegen Willem II. Wel zette hij bepaalde spelers op een andere positie; zeker kijkend naar de verdediging verschillen we van (mening en) visie. Het punt is: dit is wat ik nu op dit moment zou doen.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 06 december 2024 om 17:40:
Normaal gesproken zeg ik altijd dat we voor de overwinning moeten gaan, maar ik neig ernaar om tevreden te zijn met een gelijkspel (gezien de afgrond waarin we momenteel glijden; kijkende naar het spel). Er moet naar mening veel veranderen: enorm veel! Dat zogenaamd opbouwen vanuit de defensie moet nu echt ophouden.
Stel Avila, Rensch, Rugani, Mannsverk, Tahirovic en Van Axel Dongen zijn allemaal niet fit en Godts kan wel spelen, maar nog niet de hele wedstrijd, dan:
Weghorst, Brobbey
Klaassen
Hato, Sutalo, Ugwu
Ramaj
Pasveer, Gorter, Baas, Kaplan, Verschuren, Alders, Van den Boomen, Hlynsson, Godts, Berghuis, Traoré, en Akpom.
Ugwu op de plek van Rensch, in de zin van dat ik zodanig deze formatie in gedachten had tijdens het kijken van FC Utrecht; wat er allemaal misging (niet lekker loopt) en waar ik wel aanknopingspunten zie. Toen dacht ik nog dat Rensch eerder terug zou komen dan Godts. We kunnen weer 4-3-3 spelen afhankelijk van welke wissels gemaakt worden. Faberski wilde ik op de bank zitten, maar gezien de startopstelling en zodoende de hoeveelheid vleugelaanvallers op de bank, dan is dat voor een volgende keer.
Het komt erop neer dat we sinds FC Twente bergafwaarts gaan. Pasveer brengt niet meer de rust achterin, wat juist een groot onderdeel was van het prijzen van de keuze op hem i.p.v. Ramaj. Het experiment Baas centraal achterin gaat ook enorm achteruit. Afgelopen wedstrijd zat Weghorst op een eiland en leek Akpom een drama op linksbuiten, met een Traoré wie op rechts ook niks klaarmaakt. Als Godts nog niet in de basis begint, dan zou ik met twee spitsen aan de aftrap staan en ze ook daadwerkelijk allebei vanuit die positie laten spelen.
Dit zie ik Farioli natuurlijk niet doen, hoewel het niet eens veel anders is dan zijn 3-4-2-1 formatie tegen Willem II. Wel zette hij bepaalde spelers op een andere positie; zeker kijkend naar de verdediging verschillen we van (mening en) visie. Het punt is: dit is wat ik nu op dit moment zou doen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 december 2024 om 11:31:
Weghorst, Brobbey
Klaassen
Hato, Sutalo, Ugwu
Ramaj
Ik snap je redenering wel en er is (was) ook wel wat voor te zeggen om in een andere formatie te gaan spelen, maar je moet natuurlijk niet nu ineens in een lastige uitwedstrijd tegen AZ in een fantasie-opstelling gaan spelen en een JA-verdediger voor de leeuwen gooien. Als je zoiets wilt proberen, moet je dat in een wedstrijd als Telstar-thuis straks gaan doen. Of beter nog: in de oefencampagne tijdens de winterstop.
Ik hoop op:
Pasveer
Gaaei, Sutalo, Baas, Hato
Klaassen, Henderson, Fitz-Jim
Traoré, Brobbey, Godts
Maar ik lees dat Rensch mogelijk toch gaat starten en Taylor zal er ook wel in staan. Ik zie ook voorspellingen waarin een middenveld met Klaassen, Henderson en Berghuis staat. Dat lijkt me vragen om overlopen te worden - niet met drie dertigers op het middenveld gaan spelen, a.u.b.
De voorbereiding is begonnen en bevestigd dat Mika op de bank begint. Hem in de basis verwachten, is dus momenteel fantasie. Wel mooi dat hij er weer bij is. Ik hoop op een goede invalbeurt van hem en een overwinning. En wederom wordt erbij gehaald dat 31 30 29 28 schoten tegen de afgelopen 5 wedstrijden respectievelijk Almere Ajax Heracles RKC. Beschamend natuurlijk. Laten we vandaag iets anders dan dat zien graag!
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 08 december 2024 om 13:08:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 december 2024 om 11:31:
Weghorst, Brobbey
Klaassen
Hato, Sutalo, Ugwu
Ramaj
Ik snap je redenering wel en er is (was) ook wel wat voor te zeggen om in een andere formatie te gaan spelen, maar je moet natuurlijk niet nu ineens in een lastige uitwedstrijd tegen AZ in een fantasie-opstelling gaan spelen en een JA-verdediger voor de leeuwen gooien. Als je zoiets wilt proberen, moet je dat in een wedstrijd als Telstar-thuis straks gaan doen. Of beter nog: in de oefencampagne tijdens de winterstop.
Ik hoop op:
Pasveer
Gaaei, Sutalo, Baas, Hato
Klaassen, Henderson, Fitz-Jim
Traoré, Brobbey, Godts
Maar ik lees dat Rensch mogelijk toch gaat starten en Taylor zal er ook wel in staan. Ik zie ook voorspellingen waarin een middenveld met Klaassen, Henderson en Berghuis staat. Dat lijkt me vragen om overlopen te worden - niet met drie dertigers op het middenveld gaan spelen, a.u.b.
Vaak zat start een jeugdspeler in een relatief grote wedstrijd, als het zo uitkomt. Tegen Telstar vind ik wel heel erg voorzichtig klinken. En over oefencampagne gesproken: Ugwu speelde tijdens de voorbereiding. Om het overigens een fantasie-opstelling te gaan noemen, vind ik echt helemaal nergens op slaan. En ik vind het absoluut niet gewaagd om van formatie te veranderen wanneer je uit bij AZ speelt. Ik vind het juist gewaagd om niks te gaan veranderen, gezien de afgelopen wedstrijden. Dát is pas risico nemen!
Godts en Berghuis starten waarschijnlijk op de bank en ik zie niks over Rensch wie eventueel zou starten. Devyne lijkt nog altijd een twijfelgeval.
Oh, beter nog.. echt? Wachten tot de winterse oefencampagne is beter dan tegen Telstar? Heb jij zo weinig vertrouwen in Precious? De rest is wel gewoon gevestigde orde. Dan kan je prima een jeugdspeler inpassen; zeker als het totale plaatje klopt en dat vind ik juist de laatste tijd ontberen bij Farioli. Overigens: "(was)"? Je vindt het geen goed idee meer om een andere formatie te overwegen?
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.073
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: geen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 529
Reg.: 29 juni 2009
In de 3e minuut werd ik al ziek van het getik achterin; daar had al de 1-0 uit kunnen vallen. Sowieso hebben we veel geluk met de 0-0 ruststand. En natuurlijk heeft die i***** geen rechtsback (Alders/Ugwu) op de bank neergezet. Gaaei moet je er nu van afhalen. Wat een losstaand profiel. Die Ruben is ook echt "kind van" overigens, maar speelt het veel slimmer ala Materazzi vs Zidane.
Zonder rechtsback op de bank, dan maar Hlynsson erin voor Gaaei. Ofnee. Dat is ook een lastig verhaal. Breng Jordan. Dan Taylor op rechtsback??? Farioli, toch!!! Wat heb jij tegen Alders?
Forumreacties: 3.671
Reg.: 10 juli 2003
Gaaei speelt niet best en heeft mazzel dat ie Van Bommel niet raakt met die debiele tackle, maar voetbalinhoudelijk is hij niet het grootste probleem.
Ik zou Weghorst eraf halen en Akpom in de punt zetten (gozer heeft al geel te pakken en komt wederom niet in het spel voor, zou het ook aan hemzelf liggen?). Godts erbij op links, daar ligt best ruimte maar spelen we niks klaar omdat Akpom niemand voorbij komt. Berghuis eraf voor Traoré, bakt er he-le-maal niets van. Van de drie middenvelders speelt Klaassen het zwakst. Fitz-Jim er ook maar in, dan.
Met dit spel moet je blij zijn met een punt straks.
Forumreacties: 9
Reg.: 9 september 2024
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 08 december 2024 om 15:26:
In de 3e minuut werd ik al ziek van het getik achterin; daar had al de 1-0 uit kunnen vallen. Sowieso hebben we veel geluk met de 0-0 ruststand. En natuurlijk heeft die i***** geen rechtsback (Alders/Ugwu) op de bank neergezet. Gaaei moet je er nu van afhalen. Wat een losstaand profiel. Die Ruben is ook echt "kind van" overigens, maar speelt het veel slimmer ala Materazzi vs Zidane.
Zonder rechtsback op de bank, dan maar Hlynsson erin voor Gaaei. Ofnee. Dat is ook een lastig verhaal. Breng Jordan. Dan Taylor op rechtsback??? Farioli, toch!!! Wat heb jij tegen Alders?
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 306
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 december 2024 om 16:28:
Misschien wel goed dat dit nu even gebeurt. Farioli moet naar de tekentafel en met een luizig gelijkspelletje had hij weer een argument gehad om op dezelfde voet door te gaan. Het wordt tijd dat gasten als Van den Boomen definitief doorgeselecteerd worden.
Forumreacties: 301
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 08 december 2024 om 16:27:
Het is ook zorgwekkend dat we altijd zo matig uit de kleedkamer komen. Als het nog slechter kan, gebeurt dat ook dikwijls. Misschien eens wat anders drinken in de rust?
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] AZ - Ajax