Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 november 2024 om 20:41:

Omg, je gaat ook echt xG gebruiken in de conversatie. Tsjah, we winnen de wedstrijden, dus ik vind het prima.

Ik hecht niet per se veel waarde aan xG. Soms komt het totaal niet overeen met mijn gevoel over de kwaliteit kansen. In dit geval was het een goede afspiegeling van het spel. Het had ook net zo goed 1-4 of 2-5 kunnen worden.

+1/-0

Ik zou met een 4-4-2 spelen om in ieder geval het middenveld in handen te krijgen. Het middenveld van hun is zo dynamisch, helemaal met Tilman op 6. Daarom is het belangrijk dat niemand zijn man laat lopen, en helemaal niet Boscagli het middenveld laat indribbelen.

+1/-0

-----------------------Pasveer-----------------------
-------Rensch----Sutalo-----Rugani----Baas-------
--Gaaei------Henderson-----Klaassen------Hato--
---------------Akpom-------Weghorst---------------

Wissels: Baas, Fitz-Jim, Godts, Traoré, Brobbey

Lekker pragmatisch met een eigenlijke 6-2-2 opstelling met veel loopvermogen en vooral veel noodzakelijke kopkracht. Hoeven we ons eindelijk eens niet te laten aftroeven door PSV in de lucht. In een kommetje vangen we PSV op en bij balverovering gewoon de lange bal naar Weghorst en Akpom die dan Boscagli/Flamingo het leven zuur kunnen maken.

Mocht deze tactiek tot een een bloedeloze 0-0 gaan uitdraaien dan hebben we voor de eindfase de voetballende en creatieve inbreng van Fitz-Jim, Berghuis, Godts en Traoré, met daarbij Brobbey als "geheim" wapen. Ik ga er trouwens vanuit dat Taylor niet kan spelen.

Dus het slotoffensief zoiets: Pasveer; Gaaei, Sutalo, Baas, Hato; Berghuis, Henderson, Fitz-Jim; Traoré, Brobbey, Godts.

+2/-0

RodyTur10 schreef op 02 november 2024 om 14:40:

Lekker pragmatisch met een eigenlijke 6-2-2 opstelling met veel loopvermogen en vooral veel noodzakelijke kopkracht. Hoeven we ons eindelijk eens niet te laten aftroeven door PSV in de lucht. In een kommetje vangen we PSV op en bij balverovering gewoon de lange bal naar Weghorst en Akpom die dan Boscagli/Flamingo het leven zuur kunnen maken.

Mocht deze tactiek tot een een bloedeloze 0-0 gaan uitdraaien dan hebben we voor de eindfase de voetballende en creatieve inbreng van Fitz-Jim, Berghuis, Godts en Traoré, met daarbij Brobbey als "geheim" wapen. Ik ga er trouwens vanuit dat Taylor niet kan spelen.

Dus het slotoffensief zoiets: Pasveer; Gaaei, Sutalo, Baas, Hato; Berghuis, Henderson, Fitz-Jim; Traoré, Brobbey, Godts.

Interessant. Tegen een ploeg van Bosz zou dit kunnen werken ook nog. Als je dit PSV dwingt tot fouten heb je een zee aan ruimte in de omschakeling denk ik.

Dit bericht is gewijzigd op 2 november 2024, 17:43:23.

+3/-0

Tijd zal het leren. Tegen Feyenoord stond Wijndal op papier als linksbuiten en Baas linksback. Rensch kan op het middenveld naast Henderson, met Klaassen op 10; Gaaei en Hato als wingbacks. Of heel iets anders. Als Hato daadwerkelijk als linkshalf gaat spelen, dan is dat op zijn minst opmerkelijk. Ik geef er niks om, zolang we resultaat halen.

Wacht... is dit jouw opstelling? Ajax gaat anders spelen dan hierboven, lijkt me? Je hebt trouwens Baas zowel bij wissels als in de basis staan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 november 2024, 18:36:30.

+1/-0

Wilde je echt zo thuis gaan spelen??? Wij zijn degenen die moeten winnen, hun kunnen met een gelijkspel al dik tevreden zijn omdat Feyenoord verdwenen is en wij niet dichter bij komen.

+1/-0

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson; Fitz-Jim, Klaassen; Traoré, Brobbey, Akpom.

Ik hoorde net Brobbey, Traoré, Akpom, Fitz-Jim, enzovoort in de basis. Geen Godts. Had al het vermoeden dat misschien wederom Godts in de basis te veel gevraagd was.

+1/-0

Godts hoop ik toch minimaal in de basis. Die creeert voorin soms tenminste nog iets

+1/-0

BertjeK schreef op 02 november 2024 om 18:08:

Godts hoop ik toch minimaal in de basis. Die creeert voorin soms tenminste nog iets

Minimaal in de basis ook nog. Wat is meer dan minimaal? Tweemaal in de basis? Zie mijn opstelling bij 'Interactief'.

En tijdens de rust van Willem II Twente werd dus gezegd dat Godts niet zal starten. Ik snap ook wel dat hij niet beide wedstrijden kan starten deze week. Invallen dan maar. Akpom deed het goed tegen Feyenoord, dus hij en Traoré op de vleugels klinkt niet zo verkeerd.

+1/-0

Brobbey, man......

+1/-0

We zijn zowaar favoriet om deze wedstrijd te winnen.

+3/-0

Je speelt een prima pot, had voor moeten staan. Recept voor winst PSV.

Maar als we deze lijn kunnen doortrekken, is het hoe dan ook knap en hoopgevend. Het ziet er wederom goed georganiseerd uit met en zonder bal. Goede mentaliteit, intensiteit. Weinig te klagen eigenlijk, buiten de makkelijke tegengoal. En je ziet wel dat PSV veel meer individuele kwaliteit heeft.

+3/-0

Ik ben blij met wat ik zie sinds Feyenoord uit. Echt complimenten aan de ploeg en trainer. We hebben geen top elftal, maar je ziet gewoon vooruitgang in de topwedstrijden. Ajax is in ieder geval heel moeilijk te verslaan. Da's al een enorme vooruitgang.

+2/-0

Pff.. en dan zo slecht beginnen aan de tweede helft......

+2/-0

Nou. Feyenoord en PSV zijn gewaarschuwd. Ik ben trots op de jongens en Farioli.

+3/-0

Kiki schreef op 02 november 2024 om 20:43:

Nou. Feyenoord en PSV zijn gewaarschuwd. Ik ben trots op de jongens en Farioli.

Het mooie is dat we ze allebei pakken terwijl ze in vorm zijn. Niemand kan deze overwinningen omlaag praten.

+4/-0

Na zo'n eerste kwartier na rust ben je even bang dat het mis gaat. Maar dit is langzaamaan niet meer het Ajax van de laatste 2 jaar. Veel volwassener en met een aanvoerder die vandaag echt top is, weet je het toch terecht om te draaien. Genieten dit!

+4/-0

Nu maar hopen dat Feyenoord en AZ gelijkspelen en hopelijk pakken we ook Twente volgende week. En aub niet overmoedig worden. Lekker zoals nu elke wedstrijd als finale benaderen; hopelijk ook tegen de kleintjes. We zijn kwalitatief nog steeds niet top.

+2/-0

s0lido schreef op 02 november 2024 om 21:25:

Nu maar hopen dat Feyenoord en AZ gelijkspelen en hopelijk pakken we ook Twente volgende week. En aub niet overmoedig worden. Lekker zoals nu elke wedstrijd als finale benaderen; hopelijk ook tegen de kleintjes. We zijn kwalitatief nog steeds niet top.

Wat Feyenoord AZ wordt boeit me niet. We moeten onze eigen wedstrijden winnen.

+2/-0

https://www.youtube.com/watch?v=1uLUw2J3v3A&t=2748slink

Ze hebben het doorgaans nauwelijks over voetbal zelf (heb 2 a 3 afleveringen van ze gezien), maar vanaf 41:48 zo ongeveer hebben ze het over de wedstrijd Ajax-PSV.

Die lange gozer stelt in mineur dat hij denkt dat ze slechts een kleine zege gaan boeken, waar de rest teleurgesteld op reageert. Daarop zegt hij snel dat hij hoopt dat hij ernaast zit en dat ze dus dik gaan winnen. Een minimale zege was dus voor die lui het rampscenario..

Mooi dat ook deze arrogante bende is aangepakt!

+6/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - PSV