Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Forumreacties: 2.434
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Ajax: -
Forumreacties: 37
Reg.: 11 augustus 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Patdaddy schreef op 30 oktober 2024 om 21:10:
Overmorgen??? Zaterdag toch. Het heeft denk ik te maken met de Champions League.
Deze moeten we winnen willen we nog voor het kampioenschap gaan.Ik heb het idee dat deze wedstrijd een stuk lastiger gaat worden.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 234
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 280
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 31 oktober 2024 om 14:14:
Zal Farioli zaterdag met een ander elftal spelen? Gezien zijn filosofie om naar de data en fitheid te kijken zouden er zaterdag flink wat andere spelers in het elftal komen te staan.
Forumreacties: 280
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 31 oktober 2024 om 14:24:
Zal Farioli zaterdag met een ander elftal spelen? Gezien zijn filosofie om naar de data en fitheid te kijken zouden er zaterdag flink wat andere spelers in het elftal komen te staan.
Misschien benadert hij deze wedstrijden anders en start hij met de sterkste 11 (en dan vooral de meest volwassen spelers). We gaan 't zien.. nog maar 2 dagen.
Forumreacties: 2.860
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 31 oktober 2024 om 16:51:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 31 oktober 2024 om 14:24:
Misschien benadert hij deze wedstrijden anders en start hij met de sterkste 11 (en dan vooral de meest volwassen spelers). We gaan 't zien.. nog maar 2 dagen.
Dat zou ik goed vinden, al vraag ik me wel af in hoeverre ze twee intensieve potten in 3 dagen kunnen spelen. Verwacht wel dat dit ten koste gaat van de intensiteit als ze dezelfde "meest volwassen" spelers opstellen.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.358
Reg.: 25 april 2004
Hij heeft de krachten een beetje verdeeld. Ik gok dat tegen PSV misschien Brobbey, Traoré en Fitz-Jim zullen starten. Ik zie hem wel weer een mooi speelplan verzinnen. Verwacht wel dat het nu een stuk lastiger zal worden, want PSV heeft gewoon een stuk meer kwaliteit. Zij kunnen echt heel goede spelers op de vleugels opstellen. Hato en Baas hadden het nu al heel lastig met Osman.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.387
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 31 oktober 2024 om 19:57:
Hij heeft de krachten een beetje verdeeld. Ik gok dat tegen PSV misschien Brobbey, Traoré en Fitz-Jim zullen starten. Ik zie hem wel weer een mooi speelplan verzinnen. Verwacht wel dat het nu een stuk lastiger zal worden, want PSV heeft gewoon een stuk meer kwaliteit. Zij kunnen echt heel goede spelers op de vleugels opstellen. Hato en Baas hadden het nu al heel lastig met Osman.
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.736
Reg.: 19 november 2001
Ik verwacht ook weer een superstrakke organisatie van Ajax, net als woensdag. Met Brobbey en Traore starten en dan Weghorst als supersub ligt ook wel voor de hand.
Tegen psv zullen foutjes eerder worden afgestraft, dus we moeten geconcentreerd blijven. Maar ik zie wel kansen op een gelijkspel. Winst is mogelijk, maar dan moet je wel geluk hebben.
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 01 november 2024 om 08:20:
Ik verwacht ook weer een superstrakke organisatie van Ajax, net als woensdag. Met Brobbey en Traore starten en dan Weghorst als supersub ligt ook wel voor de hand.
Tegen psv zullen foutjes eerder worden afgestraft, dus we moeten geconcentreerd blijven. Maar ik zie wel kansen op een gelijkspel. Winst is mogelijk, maar dan moet je wel geluk hebben.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 01 november 2024 om 09:47:
Eens. Een gelijkspel zou mooi zijn. Thuis niet verliezen van PSV tevens eerste verliespunten voor de Eindhovenaren. 4 punten deze week is een "zou ik vantevoren voor getekend hebben"-gevalletje. Een overwinning lijkt mij tegen PSV een grotere uitdaging dan tegen Feyenoord. Zeker gezien met de klassieker in de benen. Hoe ziek zou het zijn als we ook morgen winnen? Dan staat de Eredivisie op zijn kop.
Forumreacties: 3.289
Reg.: 14 december 2005
Alles minder dan een afstraffing (drie doelpunten verschil of meer) zou ik al tevreden mee zijn. Een gelijkspel zou voor mij pure winst zijn. Voorbereiding is ook nog eens vrijwel niet bestaand.
Na vorig seizoen en met vrijwel dezelfde selectie kan zelfs de beste trainer maar zoveel verbetering brengen. Zonder een kwaliteitsimpuls gaan we PSV niet inhalen.
Gabriel_Batistuta
Fan van Ajax
Forumreacties: 2.532
Reg.: 20 juni 2002
als je ziet hoeveel corners en vrije trappen Ajax tegen krijgt is het misschien wel zinnig om Weghorst op de Jong te zetten. Is denk ik de enige die het hem een beetje lastig kan maken.open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 01 november 2024 om 08:20:
...en dan Weghorst als supersub ligt ook wel voor de hand.
"Wat jullie allemaal schreven, is leuk om terug te lezen. Want er klopte niets van. Ajax had geluk met de goal, maar ik vond ze ook heel goed spelen. Feyenoord was eigenlijk kansloos. Ze hadden geen antwoord."
Ik hou van Bosz.
De media struikelen de laatste tijd wel over elkaar heen om het voetbal van Ajax steeds "niet sprankelend" te noemen. We hebben weliswaar in dit drukke programma wat heel matige wedstrijden zoals die tegen Willem II en Qarabag gezien de laatste tijd en er is nog een hoop dat veel beter moet, maar over het algemeen wordt er gewoon verzorgd en aanvallend voetbal gespeeld. Tegen Heracles was het een geweldige wedstrijd.
Er is ook gewoon veelvuldig gescoord over een langere periode bekeken. Het enige verschil is dat bepaalde wedstrijden onnodig stroef verliepen omdat die eerste of tweede goal maar niet viel. De goals en het moment waarop ze vallen zijn bepalend voor het wedstrijdbeeld. Dat was woensdag niet anders. Met de intenties of de manier van voetballen heeft het weinig te maken.
Ik vind de media ook waanzinnig opportunistisch, want objectief bekeken was het ook weer niet zo'n gigantische verrassing dat Feyenoord werd verslagen. Feyenoord deed het dit seizoen een stuk minder dan Ajax tot er twee of drie overtuigende wedstrijden werden gespeeld.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 01 november 2024 om 06:49:
Osman is ook retesnel en Hato niet zo. Denk juist dat Bakayoko hem beter ligt om te bespelen.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:
Huh, wat? 3-4 bij Heracles winnen was een geweldige wedstrijd? Lees ik dat goed?
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 01 november 2024 om 20:00:
open/sluit de onderstaande quote:
Huh, wat? 3-4 bij Heracles winnen was een geweldige wedstrijd? Lees ik dat goed?
Je leest het goed. De drie tegengoals geven een vertekend beeld. Zij scoren uit een xG van 0.96 drie keer doordat ze eigenlijk twee mazzelgoals maken. Zeker zo'n schot van eigen helft gaat er bijna nooit in. Intussen creëerden wij zes grote kansen en kwamen we op een xG van 4.13 uit en 18 doelpogingen in totaal. Ik vond ons eigenlijk in alle opzichten een goede wedstrijd spelen. Als Brobbey niet twee open kansen mist dan is een overtuigende overwinning aannemelijk. Heracles kwam op een gegeven moment wel wat vaker voorin dan eigenlijk zou moeten, maar dat heeft ook met het scoreverloop te maken.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - PSV