Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag 30 oktober om 18:00 uur in de Kuip.

Na vandaag... iemand enig idee met welk elftal en in welke formatie we aan de aftrap staan?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 oktober 2024 om 19:22:

Na vandaag... iemand enig idee met welk elftal en in welke formatie we aan de aftrap staan?

Geen idee. Als het tempo weer als de laatste wedstrijden zo laag is, gaan we komende competitiewedstrijden niet winnen....

+2/-0

BertjeK schreef op 27 oktober 2024 om 19:39:

Geen idee. Als het tempo weer als de laatste wedstrijden zo laag is, gaan we komende competitiewedstrijden niet winnen....

Sterker: dan ga je er gewoon drie keer dik af.

+2/-0

Dat is niet zo heel moeilijk:

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas/Rugani, Hato; Klaassen, Henderson, Taylor; Traoré, Brobbey/Weghorst, Godts.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 27 oktober 2024 om 20:17:

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas/Rugani, Hato; Klaassen, Henderson, Taylor; Traoré, Brobbey/Weghorst, Godts.

Deze 11 ga je er dik vanaf. Middenveld Timber/ Milambo en Hwang is vele malen dynamischer.
Ook tegen PSV en wellicht tegen Twente ook.

+2/-1

BertjeK schreef op 28 oktober 2024 om 08:14:

RodyTur10 schreef op 27 oktober 2024 om 20:17:

Deze 11 ga je er dik vanaf. Middenveld Timber/ Milambo en Hwang is vele malen dynamischer.
Ook tegen PSV en wellicht tegen Twente ook.

Timber is mogelijk geblesseerd woensdag, vandaag uitsluitsel daarover. Zou wel wat schelen als die niet meedoet.

Dit wordt gewoon een heel zware wedstrijd. We zijn allesbehalve in vorm en Feyenoord is sinds vorige maand aanzienlijk beter gaan spelen.

Eigenlijk heel zonde dat deze wedstrijd begin september niet is doorgegaan. Dan had ik ons meer kans gegeven dan nu.

+4/-0

Opstelling Ajax:
Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Klaassen, Taylor; Godts, Weghorst, Akpom.

Achterhoede en middenveld had ik goed. Maar dus geen Traoré, maar Akpom (wat geen rechtsbuiten is). Benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Akpom als rechts- of linksbuiten zonder overlappende vleugelverdediger is een kansloos verhaal.

Hoop dat Taylor op de flank staat. Een 4-4-2, waarbij Klaassen en Henderson het ervaren blok vormen voor de verdediging en dan speelt Akpom rond Weghorst.

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Taylor, Klaassen, Henderson, Godts; Weghorst, Akpom.

+1/-0

Momenteel echt heel goed bezig. Mag ook gezegd worden.

+3/-0

Lekker dit. Ik zie beleving. Meer hebben we niet nodig tegen die idioten daar.

+3/-0

3xA schreef op 30 oktober 2024 om 18:31:

Het lijkt alsof ze zich hebben toegeleefd naar deze wedstrijd.

Dit bericht is gewijzigd op 30 oktober 2024, 22:31:56.

+2/-0

s0lido schreef op 30 oktober 2024 om 18:32:

3xA schreef op 30 oktober 2024 om 18:31:

Het lijkt alsof ze zich hebben toegeleeft naar deze wedstrijd.

Ja, dat lijkt mij wel duidelijk. Of deze week... ook PSV natuurlijk. Willem II was gewoon de meest zakelijke overwinning ooit: 3 punten en door.

+3/-0

"Ekpum"... wie is dit en wie zegt dat?

+1/-0

Kiki schreef op 30 oktober 2024 om 18:58:

"Ekpum"... wie is dit en wie zegt dat?

Die commentator leek verdrietig.

+5/-0

Het is niet het spel dat ik wil zien, maar wel heel knap gespeeld. Feyenoord heeft eigenlijk geen kans gehad over 90 minuten. Knap werk.

+4/-0

Nou, dat was ie dan. En die Feyenoorders maar zeuren dat Milambo niet geselecteerd is (en Taylor wel) en dat ze wel eventjes van Ajax winnen. Ondertussen Ajax 2e en Feyenoord 4e.

+2/-0

We kunnen dus wel gewoon positiespel spelen. Zeer volwassen pot. Beste wedstrijd van Henderson.

+6/-0

Terechte overwinning. En wat mooi dat Feyenoord van Utrecht won, waardoor we nu 2e staan :)

+3/-0

Quido schreef op 30 oktober 2024 om 20:02:

We kunnen dus wel gewoon positiespel spelen. Zeer volwassen pot. Beste wedstrijd van Henderson.

Ik heb echt verbaasd zitten kijken naar de wedstrijd. Ik zag een heel volwassen en fel Ajax. En op enkele schoonheidsfoutjes na niets weggegeven. Pasveer ook scherp.

+3/-0

s0lido schreef op 30 oktober 2024 om 20:05:

Quido schreef op 30 oktober 2024 om 20:02:

Ik heb echt verbaasd zitten kijken naar de wedstrijd. Ik zag een heel volwassen en fel Ajax. En op enkele schoonheidsfoutjes na niets weggegeven. Pasveer ook scherp.

Het is sneu voor Ramaj, maar ik snap wel waarom Pasveer onder de lat staat. Veel meer rust achterin.

+6/-0

Van mij had het specifiek in deze wedstrijd ook best lelijk en onterecht drie punten mogen zijn. Het was alleen niet lelijk en ook niet onterecht. Farioli koos voor volwassen spelers vandaag, en dat zag je echt terug in het veld. Met Henderson (geweldige pot) en Klaassen die altijd goed staan en een felle Taylor, Akpom en Weghorst daarvoor had Feyenoord van begin tot eind veel moeite met de opbouw. Daarnaast heb je zelf ook altijd goed afgewisseld tussen durven voetballen van achteruit en lange ballen, en die lange ballen leverden dankzij Weghorst en Akpom ook vaak balbezit op de helft van Feyenoord op.

Ik vind wel dat ze in de tweede helft wat te weinig drang naar voren hadden. Dat had deels ook wel met de tussenstand en de wissels te maken. Je kan nu eenmaal niet zomaar twee vleugelspelers erin gooien of zo, en Brobbey zal misschien ook gespaard worden voor de wedstrijd tegen PSV. Niemand viel ook echt lekker in. Toch was er ook laat in de tweede helft op een gegeven moment nog best veel ruimte om te voetballen voorin. Dat speelden ze toch vaak weer slecht uit, waarbij we dan weer terugkomen op een gebrek aan kwaliteit voorin. Godts had weer zo'n slap schotje dat gewoon een goal had moeten opleveren. Ook Weghorst had best mogen scoren. Intussen heeft Feyenoord eigenlijk helemaal niets gecreëerd. Een kans diep in blessuretijd, een directe vrije trap en een counter nadat Feyenoord hoogst ongebruikelijk een vrije trap meters verder naar voren mocht nemen, dat was het wel.

Alle credits voor Farioli en zijn tactisch strijdplan. De opvallende keuzes voorin pakten ook zeer goed uit. Fijn om eindelijk weer eens een trainer te hebben die op tactisch vlak iets kan betekenen voor het team. Ook in de vechtlust van het team kan je de hand van de trainer wel zien. Ik heb nog steeds alle vertrouwen in het proces, en deze eerste overwinning in een grote wedstrijd zal dat proces hopelijk een impuls geven.

+7/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Feyenoord - Ajax