Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Willem II

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Morgen om 16:45 uur ontvangen we in Amsterdam de Tilburgers.

+1/-0

Opstelling Ajax: Ramaj; Gaaei, Rugani, Kaplan, Baas; Tahirovic, Van den Boomen, Klaassen; Traoré, Brobbey, Wijndal.

Eerste basisplaats Ramaj! Blij voor hem, echt verdiend met uitstekende prestaties in JA.

Farioli spaart een hoop spelers richting Feyenoord, lijkt me. Baas, Brobbey, Klaassen en Traoré zullen om die reden de 90 minuten wel niet volmaken. Hopelijk schieten we onszelf niet in de voet met deze elf. Willem II moet je ook weer niet zomaar onderschatten (speelden gelijk in de Kuip).

Wijndal linksbuiten vind ik niks. Had dan Faberski erbij genomen.

Wel benieuwd hoe de tandem Traoré-Gaaei gaat lopen. Lijkt me een heel goede combinatie, die twee.

+2/-0

Je merkt inderdaad dat Farioli spelers spaart voor het duel met Feyenoord. Los wat je daarvan vindt, hoop ik dat Baas op linksbuiten staat en niet Wijndal. Het blijft een dingetje hoe Farioli spelers als Faberski links laat liggen om zodoende backs in de aanval te zetten. Op het beeldscherm Wijndal op linksbuiten te zien, is vrij akelig. Hij heeft al vaker ingevallen op die positie, dus je weet dat het waar kan zijn.

Ramaj in de goal is dan weer wél leuk. Geen idee of hij een échte kans krijgt of evengoed onderdeel is van het B-team van vandaag. Kaplan en Rugani is wat betreft een B-team's centraal duo meer dan uitstekend. Tahirovic in de basis vind ik stiekem ook leuk.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 oktober 2024 om 15:39:

Opstelling Ajax: Ramaj; Gaaei, Rugani, Kaplan, Baas; Tahirovic, Van den Boomen, Klaassen; Traoré, Brobbey, Wijndal.

Eerste basisplaats Ramaj! Blij voor hem, echt verdiend met uitstekende prestaties in JA.

Farioli spaart een hoop spelers richting Feyenoord, lijkt me. Baas, Brobbey, Klaassen en Traoré zullen om die reden de 90 minuten wel niet volmaken. Hopelijk schieten we onszelf niet in de voet met deze elf. Willem II moet je ook weer niet zomaar onderschatten (speelden gelijk in de Kuip).

Wel benieuwd hoe de tandem Traoré-Gaaei gaat lopen. Lijkt me een heel goede combinatie, die twee.

Baas is denk ik onderdeel van de B-ploeg. Reserve voor Hato en de 4e keuze centraal. Mogelijk ook een optie op linksbuiten, wat Kiki al zegt.

Wijndal vind ik ook een drama. Zou ook voor Jan gaan, maar aan de andere kant, levert die nou in Jong? Staat nog altijd slechts op 1 goal en 1 assist.

Goed nieuws wat betreft Ramaj. Tahirovic vind ik toch een ietwat groot risico gezien o.a. zijn gebrek aan ritme.

+1/-0

1-0 bij rust. Brobbey krijgt strafschop; benut door Klaassen. Willem II kreeg een vrije trap net buiten het strafschopgebied nadat Kaplan hands maakte. In blessuretijd verspeelde Traoré de bal door een no-look-pass, maar Sandra faalde oog in oog met Ramaj. Dit waren de enige kansen van de Tilburgers. Ajax zelf had hooguit een paar kansen gecreëerd. Zacht gefluit van het publiek na het rustsignaal, gezien de weinig gecreërde kansen deze wedstrijd.

Brobbey Traoré
Klaassen
V.d.Boomen Tahirovic
Wijndal Kaplan Baas Rugani Gaaei
Ramaj

+1/-0

ElSimao2 schreef op 27 oktober 2024 om 16:38:

Baas is denk ik onderdeel van de B-ploeg. Reserve voor Hato en de 4e keuze centraal. Mogelijk ook een optie op linksbuiten, wat Kiki al zegt.

Wijndal vind ik ook een drama. Zou ook voor Jan gaan, maar aan de andere kant, levert die nou in Jong? Staat nog altijd slechts op 1 goal en 1 assist.

Goed nieuws wat betreft Ramaj. Tahirovic vind ik toch een ietwat groot risico gezien o.a. zijn gebrek aan ritme.

Baas is geen onderdeel van de B-ploeg. Hij was afgelopen wedstrijd geschorst, dus vandaag in de basis. Ook deze wedstrijd een belangrijke rol: centraal in de verdediging als spelverdeler vanuit achteruit. Ik denk niet dat hij snel op linksbuiten gezet gaat worden. Niks mis met Tahirovic op het middenveld.

+1/-0

Wat een tempoloos, intensiteitsloos en ideeënloos geslenter.

+1/-0

Onder Frank de Boer was het net zo saai, maar toen werd Ajax nog 4x op rij kampioen. Dat compenseerde een hoop ergernis. Maar dit voetbal wetende dat je eigenlijk niet verder komt dan plek 3 is echt beneden alle pijl.

+1/-0

Wat was dit weer hemeltergend slecht. Niet om aan te gluren.

+1/-0

Willem II vergat aan te vallen. Alsof ze dachten dat het nog 0-0 stond. Dat komt natuurlijk doordat Farioli volledig voor de 1-0 ging en het vasthouden daarvan. Dit deed hij ook tegen Heerenveen. Het publiek kan fluiten, maar dit krijg je met deze Italiaan als trainer. Resultaatvoetbal#

+1/-2

Weer drie punten met zulke koekenbakkers op het middenveld en een spits die niet kan scoren. Prima!

+3/-0

Kroepoek schreef op 27 oktober 2024 om 19:12:

Weer drie punten met zulke koekenbakkers op het middenveld en een spits die niet kan scoren. Prima!

Drie punten, veel spelers rust kunnen geven / reserves aan het werk gezien, vrijwel niks weggegeven en een ijzeren discipline.

Toch gaat me dit echt veel te ver. Dit is echt gewoon catenaccio. Thuis tegen Willem II nog wel.

+3/-1

Quido schreef op 27 oktober 2024 om 18:04:

Wat een tempoloos, intensiteitsloos en ideeënloos geslenter.

Precies het spel van Nice onder farioli. Ontzettend traag en saai, wel vaak 1-0 winst

+1/-2

Ik begreep ook niet helemaal waarom er geen kopsterke man voorin stond. De voorzetten van Gaaei waren een van de weinige manieren waarop we voor gevaar zorgden, dan wil je toch zeker of Weghorst of Akpom daar hebben staan.

Woensdag zullen we in Rotterdam waarschijnlijk zwaar onder druk komen. Dan is Brobbey met zijn snelheid en balvastheid handig om erbij te hebben. Had vandaag Weghorst opgesteld en woensdag Brobbey.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 27 oktober 2024 om 20:37:

Ik begreep ook niet helemaal waarom er geen kopsterke man voorin stond. De voorzetten van Gaaei waren een van de weinige manieren waarop we voor gevaar zorgden, dan wil je toch zeker of Weghorst of Akpom daar hebben staan.

Woensdag zullen we in Rotterdam waarschijnlijk zwaar onder druk komen. Dan is Brobbey met zijn snelheid en balvastheid handig om erbij te hebben. Had vandaag Weghorst opgesteld en woensdag Brobbey.

Ja, vandaag zag ik ook veel hoge ballen waar Brobbey en Traoré niks mee konnen. Ik denk als je een tweede goal wil maken dat je inderdaad Weghorst of Akpom had moeten brengen.

+1/-0

Kiki schreef op 27 oktober 2024 om 17:50:

ElSimao2 schreef op 27 oktober 2024 om 16:38:

Baas is geen onderdeel van de B-ploeg. Hij was afgelopen wedstrijd geschorst, dus vandaag in de basis. Ook deze wedstrijd een belangrijke rol: centraal in de verdediging als spelverdeler vanuit achteruit. Ik denk niet dat hij snel op linksbuiten gezet gaat worden. Niks mis met Tahirovic op het middenveld.

Baas is te aarzelend en te sloom. Hij speelt lsf en houd d'r bal veels te lang bij zich waardoor de opbouw stagneert. Vind Baas ook geen basis speler, eigenlijk een B speler.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 27 oktober 2024 om 20:37:

Het zou me niks verbazen dat het systeem met wingbacks woensdag ook het recept wordt, maar dan wel met Woutje in de spits. Ajax gaat de slag op het middenveld hoe dan ook verliezen, als je ziet hoe die bij Feyenoord allemaal in vorm zijn. Timber, Milambo en Hwang voetballen dat waarschijnlijk kapot.

Als we daar een resultaat gaan halen, wordt dat op een lelijke manier :)

+2/-0

Ik weet niet of Farioli woensdag en/of zaterdag weer 5-3-2 gaat spelen. Het spel was gisteren afschuwelijk en ik vond het ook een raar moment om van systeem te gaan wisselen. Dan had je dat eigenlijk in september al moeten doen, toen duidelijk was dat je op de vleugels nauwelijks fatsoenlijke alternatieven voor de basisspelers hebt.

Het spel gisteren was vreselijk, maarja, Farioli stelt ook 7 verdedigend ingestelde spelers op en niet één creatieve middenvelder. Het wordt hierboven al gezegd: ouderwets catenaccio. Met de opstelling van gisteren wil je eigenlijk dat de tegenstander de bal heeft en er dan na balverovering snel uitkomen met wingbacks die 80 meter afleggen en middenvelders met een scherpe lange pass. Maar zo speelden we niet, en dan wordt het een saaie kutwedstrijd.

Traoré is de enige die iets kan creëren en die speelde dan absoluut nog niet goed. Leverde op een gegeven moment ook heel veel (simpele) ballen in en was in de tweede helft hoofdzakelijk weer aan het vertragen. We hebben écht op het middenveld nog iemand nodig die openingen kan creëren. Ik zou, zodra die fit is, toch maar overwegen Berghuis op de plek van Taylor op het middenveld te zetten.

Het aantal keer dat Ramaj aan de bal is gekomen door terugspeelballen is bizar. Terugspelen op de keeper moet een laatste redmiddel zijn, alleen als al het andere écht niet meer kan. Het leek gisteren echter meer een soort basisingrediënt: eerst maar eens terug naar Ramaj, en dan weer opbouwen. Je keeper is doorgaans niet bepaald een speler die je continu aan de bal wilt hebben, zeg maar.

Ik heb er een hard hoofd in, tegen Feyenoord en PSV. Feyenoord mist nu ook Timber, dat scheelt een slok op een borrel, maar ze hebben - denk ik - te veel wapens in het veld waar wij geen antwoord op gaan hebben. Bueno tegenover Traoré kan interessant worden. We gaan het zien, maar de wedstrijd tegen Willem II belooft niet bepaald veel goeds.

+2/-0

De amusementswaarde lag niet hoog, maar we moeten ook realistisch zijn. Als je zoveel wedstrijden in korte tijd moet spelen zal niet iedere wedstrijd even sprankelend zijn, zeker niet met dit team. Je mist in aanvallend en creatief opzicht gewoon wat kwaliteit en de juiste types op dit moment. Dat gelul over verdedigend voetbal is zo kortzichtig als wat. Je speelt met drie man achterin en er werd gewoon de aanval gezocht. Eigenlijk zag je weer hetzelfde patroon als wel vaker de laatste weken: er is voetbal van achteruit en er worden de juiste voorwaarden gecreëerd voor de aanvallers om het voorin uit te spelen, alleen zij helpen een hoop aanvallen om zeep. Dan blijf je op een minimale voorsprong hangen en komt de wedstrijd nooit helemaal los.

Ik vond Brobbey ook weer zo matig spelen. Hij haalt een hoop van het voetbal uit de ploeg door altijd maar in het midden te blijven sjokken. Dat statische spel met zijn rug naar het doel is echt een slechte gewoonte geworden. Hij moet veel vaker de bal naar voren aannemen en uit het centrum wegtrekken om ruimtes te maken voor andere spelers om in te komen. Nu konden de aanvallers vaak nergens heen en was er geen andere optie dan het weer over rechts bij Gaaei te zoeken. En omdat Brobbey ook nooit doorbeweegt laat hij medespelers er soms ook slecht uitzien met een pass in het niets, waar het eigenlijk gewoon de fout van Brobbey is omdat hij blijft staan.

Traoré was nu de enige die wat creativiteit en onvoorspelbaarheid bracht. Die pass op Brobbey bij het strafschopmoment was schitterend. Jammer dat er verder maar weinig voetbal om hem heen stond. Ik vond hem de beste speler samen met Baas en Klaassen. Baas was enorm solide en Klaassen was een van de weinige spelers die het tempo er in wist te houden met steeds goede aannames en keuzes aan de bal. Voor rust was hij ook een echte puinruimer. Ik zou eigenlijk best wel eens een middenveld willen zien met hem naast Fitz-Jim. Fitz-Jim heeft meer overzicht en is een betere verbindingsspeler dan Taylor.

Met het rouleren ben ik overigens heel tevreden, vooral wat betreft de minuten voor Ramaj, Kaplan en Rugani. Dat is gewoon ook noodzaak op dit moment, en ook in een ander systeem spelen is heel nuttig voor de lange termijn. Je moet als ploeg in twee of drie verschillende formaties kunnen spelen om altijd een overtal te hebben op de plekken in het veld waar je dat wil. Niet iedere tegenstander speelt immers op dezelfde manier.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Willem II