Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Heracles - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik schrik de laatste wedstrijden soms wel van de wan-organisatie weer. Ook Heracles loopt er nu al een paar keer zo doorheen.

+1/-0

Dit voelt als zo’n Utrecht-uit wedstrijd ooit, 6-4. Wat een chaotische armoede zeg.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 20 oktober 2024 om 14:59:

Dit voelt als zo’n Utrecht-uit wedstrijd ooit, 6-4. Wat een chaotische armoede zeg.

Hopelijk wordt het vandaag dan 4-6 :denk

Heracles durft in ieder geval vooruit. Hier moet Ajax beter gebruik van maken.

+2/-0

Brobbey is een (mentaal) wrak.
Misschien toch maar even paar wedstrijden banken, resetten, paar invalbeurtjes laatste 20 minuten, vertrouwen op doen en dan weer op 0 beginnen, want dit ettert maar door.

+4/-0

Quido schreef op 20 oktober 2024 om 14:50:

Ik schrik de laatste wedstrijden soms wel van de wan-organisatie weer. Ook Heracles loopt er nu al een paar keer zo doorheen.

De organisatie was juist helemaal in orde met Farioli, toch?

+2/-0

TADIC10 schreef op 20 oktober 2024 om 15:27:

Brobbey is een (mentaal) wrak.
Misschien toch maar even paar wedstrijden banken, resetten, paar invalbeurtjes laatste 20 minuten, vertrouwen op doen en dan weer op 0 beginnen, want dit ettert maar door.

Ja, ik dacht sinds de vorige wedstrijd om Akpom in de basis te zetten met Weghorst als pinchhitter. Brobbey maakt het gewoon niet waar.

+3/-0

Oh ja, waarom geven Nederlandse scheidsrechters de aanvoerders ook zo makkelijk geel voor commentaar? Volgens mij misbruiken ze deze nieuwe regel.

Taylor blijft een ergenis van mij. In plaats van aanspeelbaar zijn, loopt hij als een kip zonder kop naar voren. Wilt iemand hem kopen?

+4/-0

Dit is toch een schoolvoorbeeld pingel?

+4/-0

Kan Brobbey nog voor Jong Ajax uitkomen? Misschien 1 of 2 wedstrijden daar laten spelen om aan zijn zelfvertrouwen te werken?

+2/-0

Je verwacht toch dat ze ooit iets leren, maar ook nu gaat het van weinig tot geen voetbal naar helemaal geen voetbal meer na de 2-3. Zo roep je het weer over jezelf af.

Los van de instabiele organisatie is het ook echt veel te traag, statisch en slordig allemaal.

+4/-0

Wat een schande zeg.

+2/-0

Makkelijke pingel, maar prima. Nu doordrukken, anders geven we straks tegen tien man een goal weg.

+1/-0

Weghorst held.. Dit waren toch weer drie belangrijke punten. Wel een schijtvertoning.

+5/-0

In dit soort kutwedstrijden - wat Heracles-uit elk jaar wel lijkt te zijn, net als Utrecht-uit en Excelsior-uit trouwens, als die Eredivisie spelen - is het lekker dat je een stormram als Weghorst kunt brengen. Ik moest vandaag denken aan die editie van Groningen-uit waar Huntelaar de drie punten uit het vuur sleepte als invaller (en in de slotfase nog rood kreeg volgens mij).

Verder wat ik al zei en wat mensen hierboven ook al zeggen: een enorme kutwedstrijd. Je weet het ook van tevoren, zo'n tot op het bot gemotiveerd provincieteam dat zich 90 minuten lang de longen uit het lijf rent. Dan wil je eigenlijk gewoon vroeg op 0-1 en 0-2 komen met verzorgd voetbal, zodat je daarna de wedstrijd kunt doodmaken. Maarja, dan is het wel handig als Brobbey zo'n balletje erin tikt.

Wel schandalig hoe eenvoudig Heracles een keer of 5 door onze verdediging wandelt. Ik zei het al in Farioli's topic: je krijgt naast 3 tegengoals ook nog een bal op de paal en een bal op de lat tegen, en ook nog een afgekeurde tegengoal. Dat getuigt niet van een hele goede verdedigende organisatie.

Maar goed, ik neig er toch naar om 'gewoon' blij te zijn met 3 punten in deze traditioneel heel lastige uitwedstrijd. Dit zijn nooit de wedstrijden waarin we ons beste voetbal spelen. Gelukkig geen averij opgelopen verder.

+3/-0

Echt niet om aan te gluren... hoe gemakkelijk een clubje als Heracles door onze verdediging wandelt... pijnlijk om te zien...

+1/-0

Weghorst versierde een penalty en een 2e gele kaart (opvallend tijdens het VAR-tijdperk... knap...), terwijl Brobbey altijd pech met de scheids heeft. Slimmigheid wint van kracht.

+1/-0

Dit soort potjes had je in de afgelopen jaren geen drie punten opgeleverd. Tegendoelpunten vielen te gemakkelijk, maar dit Ajax heeft karakter en een goede mentaliteit.

Graag een goede, creatieve middenvelder en een linkeraanvaller erbij in de winterstop. Godts heeft het ook niet echt.

+2/-1

Kroepoek schreef op 21 oktober 2024 om 18:13:

Dit soort potjes had je in de afgelopen jaren geen drie punten opgeleverd. Tegendoelpunten vielen te gemakkelijk, maar dit Ajax heeft karakter en een goede mentaliteit.

Graag een goede, creatieve middenvelder en een linkeraanvaller erbij in de winterstop. Godts heeft het ook niet echt.

Eens met je gewenste aanwinsten, maar Godts is op dit moment beter dan spelers als Bergwijn en Berghuis op dezelfde leeftijd. Laten we Godts koesteren, dat is een groot talent. Nog maar 19 he jongens.

Kijk anders even hoe Berghuis op die leeftijd speelde als linksbuiten bij Twente. In de jeugd, welteverstaan, want daar speelde hij op zijn 19e nog.

+3/-0

Ik vond het gek genoeg eigenlijk best een goede wedstrijd. De enige reden dat je zo moeizaam wint is doordat zij eigenlijk twee mazzelgoals scoren en Brobbey twee open kansen mist. Door dat spelverloop krijgt Heracles ook een boost en gaat Ajax misschien op bepaalde momenten wat meer twijfelen, met meer (te veel) tegenkansen als gevolg. Maar met het spel was weinig mis over het algemeen. Vanaf het begin zag je goed felheid in de duels, en de aanvallen zagen er vaak weer soepel uit. Je ziet ook wat meer geduld in balbezit in de ploeg komen de laatste tijd. Alleen in het pressen moet nog vaker lef getoond worden.

Verder wil ik het nog wel even over de vaak bekritiseerde ervaren aankopen hebben. Tot nu toe hebben ze gewoon een duidelijke meerwaarde. Waar bij Brobbey, Taylor en vooral Godts bijna geen schot op doel kwam waren Weghorst, Klaassen en Traoré allemaal uiterst efficiënt. Weghorst wint ook al de tweede wedstrijd op rij voor je, zet weer iemand voor de keeper, versiert een pingel en zorgt ervoor dat een Heraclied zijn tweede gele kaart krijgt. Klaassen doet pas een maandje mee en nu is al gedeeld topscorer. Traoré heeft ook al nette cijfers en is nog niet eens topfit. En als je dan ook Weghorst en Klaassen na afloop de wedstrijd hoort analyseren, Weghorst het team ziet toespreken na zijn goal of Klaassen Godts op zijn flikker ziet geven na een domme overtreding dan is hun meerwaarde overduidelijk. Van mij mag Rugani ook wel eens een keer langer spelen, want je pleegt nu eigenlijk al een beetje roofbouw op Sutalo en Baas.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Heracles - Ajax