Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Forumreacties: 2.434
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Ajax: -
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.387
Reg.: 16 augustus 2007
Groningen heeft al vijf wedstrijden op rij niet gewonnen. Ze hebben een volledig fitte selectie, maar er zit echt niet één speler in hun selectie die bij Ajax aan de bak zou komen. Ook met al onze blessuregevallen moeten we hier dus gewoon een overwinning boeken zonder in de problemen te komen.
Gezien de vele afwezigen lijkt het me een ideale wedstrijd om, als de stand het toelaat, jeugdige debutanten te brengen in de tweede helft. Konadu en Faberski lijken het hoogst op dat lijstje te staan.
Na deze wedstrijd is er een interlandbreak, dus hoeven er geen spelers gespaard te worden voor een wedstrijd 3 of 4 dagen later. Ik hoop op verzorgd, dominant spel.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 05 oktober 2024 om 12:56:
Groningen heeft al vijf wedstrijden op rij niet gewonnen. Ze hebben een volledig fitte selectie, maar er zit echt niet één speler in hun selectie die bij Ajax aan de bak zou komen. Ook met al onze blessuregevallen moeten we hier dus gewoon een overwinning boeken zonder in de problemen te komen.
Gezien de vele afwezigen lijkt het me een ideale wedstrijd om, als de stand het toelaat, jeugdige debutanten te brengen in de tweede helft. Konadu en Faberski lijken het hoogst op dat lijstje te staan.
Na deze wedstrijd is er een interlandbreak, dus hoeven er geen spelers gespaard te worden voor een wedstrijd 3 of 4 dagen later. Ik hoop op verzorgd, dominant spel.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 05 oktober 2024 om 13:15:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 05 oktober 2024 om 12:56:
Tsjah, NAC Breda ook. Maar goed, toen speelden we uit. Normaal gesproken moet je thuis Grunn oprollen, maar tijd zal het leren. Ik vind Ajax nog erg onvoorspelbaar.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Van den Boomen, Klaassen, Taylor; Rasmussen, Brobbey, Godts
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/1230173/vermoedelijke-opstelling-ajax-farioli-moet-klappen-opvangen-door-meerdere-afwezig.htmllink
Mannsverk wordt niet eens genoemd bij de afwezigen. En tsjah, wie blijven er over voor de bank? Farioli kennende: Gorter, Ramaj, Akpom, Banel, Janse, Faberski, Gaaei, Kaplan, Konadu, Rugani, Tahirovic en Wijndal.
Eigenlijk Klaassen i.p.v. Hlynsson; de rest hetzelfde.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 234
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.358
Reg.: 25 april 2004
Ik heb er alle vertrouwen in. Ben vooral benieuwd naar de combinatie van Brobbey en Klaassen. Klaassen is op zijn best met zo'n sterk aanspeelpunt waar hij omheen kan spelen. En Brobbey heeft ook baat bij zo'n speler. De laatste jaren (en ook al sinds hun tijd in de jeugdopleiding) is Taylor-Brobbey dat koppeltje, maar Klaassen is veel beter in die rol dan Taylor. Laat Taylor maar de verbindingsspeler zijn die zijn momenten kiest.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 05 oktober 2024 om 19:34:
Ik heb er alle vertrouwen in. Ben vooral benieuwd naar de combinatie van Brobbey en Klaassen. Klaassen is op zijn best met zo'n sterk aanspeelpunt waar hij omheen kan spelen. En Brobbey heeft ook baat bij zo'n speler. De laatste jaren (en ook al sinds hun tijd in de jeugdopleiding) is Taylor-Brobbey dat koppeltje, maar Klaassen is veel beter in die rol dan Taylor. Laat Taylor maar de verbindingsspeler zijn die zijn momenten kiest.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.358
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 05 oktober 2024 om 20:03:
Ik vind Taylor juist helemaal niet zo goed in dat laatste. Ik vind dat hij - nog steeds - heel vaak de verkeerde keuze maakt.
Buiten dat erger ik me enorm aan zijn gedrag, elke wedstrijd is er wel iets. Tegen Slavia weer een gele kaart omdat ie een bal wegknalt (zucht...).
Ik zou Taylor als wisselspeler gebruiken zodra Mannsverk terug is, maar dat roep ik eigenlijk al sinds de competitiestart. Ik zou hem ook eens willen proberen als verdedigende middenvelder (in de rol die Van den Boomen had tegen Slavia). Minder drukte om hem heen, iets meer tijd om de juiste keuze te maken, minder druk op de bal.
Maar goed, voorlopig hebben we dusdanig veel afwezigen dat Taylor wel zal moeten spelen.
Forumreacties: 3.289
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 05 oktober 2024 om 19:34:
Klaassen is op zijn best met zo'n sterk aanspeelpunt waar hij omheen kan spelen. En Brobbey heeft ook baat bij zo'n speler. De laatste jaren (en ook al sinds hun tijd in de jeugdopleiding) is Taylor-Brobbey dat koppeltje,
Forumreacties: 280
Reg.: 22 september 2023
Aub zeg....wat hebben we een zwakke selectie en zwakke technische staf.
We mogen in ons handen knijpen dat we in blessuretijd, in eigen huis, winnen van FC Groningen.
2e helft leek het er soms op alsof we een uitwedstrijd tegen Liverpool speelde... Groningen kon maar blijven komen.
Wie had dat ooit gedacht...
Johan Nahoj
Fan van Ajax
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007
Vak: 420
Forumreacties: 3.773
Reg.: 6 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:Johan Nahoj schreef op 06 oktober 2024 om 19:59:
Het had binnen een uur al 4-0 kunnen staan... Dan was er niks aan de hand geweest.
Ja, de kansenverprutserij wordt nu wel echt storend. Wordt die pingel er ook nog uit gehouden, terwijl Van den Boomen 'm helemaal niet zo slecht inschiet.
Brobbey schiet zijn kansen overigens wel allemaal echt slecht in deze wedstrijd. Die kans na het schouderballetje van Klaassen moet je als spits echt meer in de hoek kunnen plaatsen, en de kans die hij zelf creëert door zich vrij te draaien schiet hij al helemaal beroerd in. Zó jammer, want ik gun die gozer zó z'n (verdiende!) goals. Speelt op zich een goede wedstrijd, maar gaat nu toch vol frustratie de kleedkamer in.
Verder een zwaar terechte overwinning, Groningen werd niet vaak gevaarlijk en kreeg de goal cadeau van Sutalo. Toch wel weer een kuttig momentje van hem. Hij profileert zich de laatste weken als een voetballende verdediger die continu opbouwende oplossingen zoekt, maar bij zo'n irritant lang balletje dat net vervelend valt moet je gewoon sober clearen. Weg met dat ding. Eigenaardig moment, ook hoe die dat balletje op zijn hoofd laat stuiteren. Kortsluiting of zo. Gewoon rammen in vervolg.
Ik had gehoopt op een wat eenvoudiger overwinning, maar we moesten weer redelijk tot het gaatje. Nu interlandbreak, hopelijk daarna weer wat spelers die terugkeren van blessures en anderen die weer vrij zijn van mogelijke overbelasting.
Tot slot wel eens met bovenstaande: als we nu eindelijk eens die 100% kansen gaan afmaken win je zomaar met 4, 5-0 en staan de krantjes vol met dat Ajax herboren is. Nu blijft het hakken-over-de-sloot-gevoel overheersen.
Zowel AZ als Twente verloren. Dat maakt deze nipte overwinning toch weer mooi. Kampioen gaan we niet worden, maar een tweede plek lijkt me realistisch gezien het gekloot van de rest. Zo sterk is de concurrentie niet.
En nog iets: op dit moment hebben we de minste tegengoals. Wel 1-2 wedstrijden minder gespeeld, maar alsnog noemenswaardig als je kijkt naar hoe erg dat vorig seizoen was.
Tsja, moet ergens wat vertrouwen uit putten
Forumreacties: 2.860
Reg.: 3 juli 2017
Forumreacties: 2.860
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 oktober 2024 om 18:52:
We mogen in ons handen knijpen dat we in blessuretijd, in eigen huis, winnen van FC Groningen.
2e helft leek het er soms op alsof we een uitwedstrijd tegen Liverpool speelde... Groningen kon maar blijven komen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 oktober 2024 om 22:33:
Zo, je bent ontevreden over Ajax? Bizar, dat ben je normaal nooit.
Forumreacties: 280
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 oktober 2024 om 22:33:
Zo, je bent ontevreden over Ajax? Bizar, dat ben je normaal nooit.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - FC Groningen