Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Ajax - Jagiellonia Białystok

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Berghuis geblesseerd. Zal weinig uitmaken voor de wedstrijd van morgen gezien de voorsprong, maar we hebben echt meer creatieve spelers nodig.

Brobbey krijgt volgens Farioli ook een basisplaats. Ben benieuwd of hij het laat zien tegen deze ploeg. Als Akpom er drie kan maken...

Dit bericht is gewijzigd op 28 augustus 2024, 20:46:17.

 

+1/-0

Ik zou Bergwijn gewoon op rechtsbuiten gooien. Met een beetje mazzel prikt ie er 1 of 2 in en wordt er nog een club wakker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 16:50:

Ik zou Bergwijn gewoon op rechtsbuiten gooien. Met een beetje mazzel prikt ie er 1 of 2 in en wordt er nog een club wakker.



Bergwijn hoort m.i. ook altijd op rechtsbuiten te spelen. Daar voegt hij het meest toe. Zag je ook bij het Nederlands elftal in de spaarzame minuten die hij kreeg. Godts linksbuiten, Brobbey spits, Bergwijn rechtsbuiten.. lijkt me een meer dan prima aanval tegen deze tegenstander.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 28 augustus 2024 om 17:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 16:50:

Ik zou Bergwijn gewoon op rechtsbuiten gooien. Met een beetje mazzel prikt ie er 1 of 2 in en wordt er nog een club wakker.



Bergwijn hoort m.i. ook altijd op rechtsbuiten te spelen. Daar voegt hij het meest toe. Zag je ook bij het Nederlands elftal in de spaarzame minuten die hij kreeg. Godts linksbuiten, Brobbey spits, Bergwijn rechtsbuiten.. lijkt me een meer dan prima aanval tegen deze tegenstander.


Eens. Maar onze vriend zal Forbs wel rechtsbuiten zetten, waardoor die weer een ineffectieve kutwedstrijd speelt, en zal dan Bergwijn wel laten invallen op linksbuiten, waarschijnlijk na de 80e minuut waardoor er niks meer gebeurt, en dan zal Traoré al wel op rechtsbuiten staan waardoor elke snelle uitbraak ook vakkundig in de kiem wordt gesmoord.

En dan komt Weghorst er nog even in om de boel nog wat op sleeptouw te nemen.

Ik krijg steeds minder zin in dit seizoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 17:52:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 28 augustus 2024 om 17:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 16:50:

Ik zou Bergwijn gewoon op rechtsbuiten gooien. Met een beetje mazzel prikt ie er 1 of 2 in en wordt er nog een club wakker.



Bergwijn hoort m.i. ook altijd op rechtsbuiten te spelen. Daar voegt hij het meest toe. Zag je ook bij het Nederlands elftal in de spaarzame minuten die hij kreeg. Godts linksbuiten, Brobbey spits, Bergwijn rechtsbuiten.. lijkt me een meer dan prima aanval tegen deze tegenstander.


Eens. Maar onze vriend zal Forbs wel rechtsbuiten zetten, waardoor die weer een ineffectieve kutwedstrijd speelt, en zal dan Bergwijn wel laten invallen op linksbuiten, waarschijnlijk na de 80e minuut waardoor er niks meer gebeurt, en dan zal Traoré al wel op rechtsbuiten staan waardoor elke snelle uitbraak ook vakkundig in de kiem wordt gesmoord.

En dan komt Weghorst er nog even in om de boel nog wat op sleeptouw te nemen.

Ik krijg steeds minder zin in dit seizoen.



Ik heb hetzelfde gevoel. Zo voorspelbaar allemaal. Forbs hoor je juist in de laatste 20-30 minuten te brengen. Met zijn snelheid tegen moegestreden tegenstanders met de opdracht steeds diep te gaan en voorzetten geven haal je het meeste rendement. Natuurlijk hoort dan in die fase Akpom en straks Weghorst in de spits. Brobbey is iemand waar je mee moet starten zolang hij beschikbaar is en die andere 2 voor in laatste 30 minuten. en Bergwijn.. Ach.. Daar is al genoeg over gezegd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 28 augustus 2024 om 20:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 17:52:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 28 augustus 2024 om 17:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 16:50:

Ik zou Bergwijn gewoon op rechtsbuiten gooien. Met een beetje mazzel prikt ie er 1 of 2 in en wordt er nog een club wakker.



Bergwijn hoort m.i. ook altijd op rechtsbuiten te spelen. Daar voegt hij het meest toe. Zag je ook bij het Nederlands elftal in de spaarzame minuten die hij kreeg. Godts linksbuiten, Brobbey spits, Bergwijn rechtsbuiten.. lijkt me een meer dan prima aanval tegen deze tegenstander.


Eens. Maar onze vriend zal Forbs wel rechtsbuiten zetten, waardoor die weer een ineffectieve kutwedstrijd speelt, en zal dan Bergwijn wel laten invallen op linksbuiten, waarschijnlijk na de 80e minuut waardoor er niks meer gebeurt, en dan zal Traoré al wel op rechtsbuiten staan waardoor elke snelle uitbraak ook vakkundig in de kiem wordt gesmoord.

En dan komt Weghorst er nog even in om de boel nog wat op sleeptouw te nemen.

Ik krijg steeds minder zin in dit seizoen.



Ik heb hetzelfde gevoel. Zo voorspelbaar allemaal. Forbs hoor je juist in de laatste 20-30 minuten te brengen. Met zijn snelheid tegen moegestreden tegenstanders met de opdracht steeds diep te gaan en voorzetten geven haal je het meeste rendement. Natuurlijk hoort dan in die fase Akpom en straks Weghorst in de spits. Brobbey is iemand waar je mee moet starten zolang hij beschikbaar is en die andere 2 voor in laatste 30 minuten. en Bergwijn.. Ach.. Daar is al genoeg over gezegd.


Als ik 10 plussen had kunnen geven, had ik het gedaan. Het is allemaal zo logisch als wat.

Dus zal het wel 180 graden omgekeerd gaan.

 

+1/-0

Pasveer, Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Fitz-Jim, Taylor; Traoré, Brobbey, Bergwijn


Interessant, een keer wat andere namen voorin. Benieuwd hoe dit gaat.

 

+1/-0

Postbode voetbal
Kijken naar opdrogende verf
Straks moeten twee stukken gras vervangen worden, de paar vierkante meter waar de twee doelpalen B & B op geparkeerd staan.
Één gigantische Frank de Boer kom
Steeds hetzelfde proberen en een andere uitkomst verwachten.

 

+2/-0

Deze wedstrijd bewijst nog maar eens dat je een creatieve middenvelder nodig hebt.

En Woutje is denk ik binnen no time de eerste spits.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 29 augustus 2024 om 20:50:

Deze wedstrijd bewijst nog maar eens dat je een creatieve middenvelder nodig hebt.

En Woutje is denk ik binnen no time de eerste spits.


Het schamele budget dat we hadden, is opgemaakt aan een overbodige huurling en een oude spits, terwijl Brobbey vorig jaar één van de weinige spelers was die naar behoren presteerde. Die hoef je allerminst te vervangen.

Vandaag zagen we inderdaad goed dat we op het middenveld nog wel wat tekortkomen. We eindigen de wedstrijd nota bene met het tweemans middenveld Van den Boomen en Mokio. Dat kan natuurlijk niet.

Hopelijk weten ze Bergwijn en/of Akpom nog te slijten en kan er nog een AM bij komen. Maar ik heb er een hard hoofd in.

 

+1/-0

Betreft de wedstrijd: ik begreep niet goed wat 'Jaga' nou precies kwam doen in de ArenA. 90 minuten lang op de eerste 25 meter blijven staan, dan weet je zeker dat die bal wel 2 of 3 keer goed valt voor ons. Zoals ook gebeurde.

Oersaaie wedstrijd, waarin we zelf in een wat te laag tempo speelden, en ook nog eens tegen een tegenstander die niet wilde voetballen. Ik heb eigenlijk zelden zo lang zo'n handbal-opstelling gezien.

We zagen daardoor wel een keer wat er gebeurt als het middenveld van Ajax niet onder druk wordt gezet. Henderson viel me op qua activiteit en werklust. Het is ook gewoon wel een goede passer. Volgens mij niet één verkeerde bal. Fitz-Jim maakt dan ook een goede indruk. Zocht vaak de steekbal vooruit en was agressief in het heroveren van de bal na balverlies. Taylor speelde niet onaardig, maar was wel weer de minste van de drie middenvelders. Wel goed voor hem dat hij eindelijk zijn eerste goal (én assist) heeft. Je zag ook dat dat hem goed deed.

Verder ontzettend leuk dat Fitz-Jim beloond wordt met een goal, nota bene nadat hij zelf de bal verovert. Je zag dat de samenwerking met Brobbey nog niet optimaal is - die ging een keer diep terwijl Fitz-Jim hem juist wilde inspelen, liet later nog die bal op zijn hak springen, et cetera. Als die afstemming nog wat beter was, had je zomaar met 5-0 kunnen winnen, want dat waren kansrijke momenten.

Even wat spelers eruit lichten:

Traoré heeft gewoon geen versnelling/sprint meer in huis. In zijn eerste periode kon hij met korte versnellingen en een paar grote stappen tegenstanders voorbij komen, nu zie ik hem dat nauwelijks nog doen. Eén keer, maar toen kwam hij niet los en kreeg hij de overtreding mee. Als het tegen dit campingelftal niet lukt, zie ik het somber in. Hij zal technisch nog wel kunnen voetballen, maar op dusdanig laag tempo gaat het 'm op rechtsbuiten niet worden bij ons. Best een probleem, dit.

Bergwijn vond ik ook echt hopeloos. Komt ook zijn man niet één keer voorbij, slappe balletjes op doel, indraaiende voorzetten over het algemeen niet op maat (dat deed Traoré dan een stuk beter). Ik heb de indruk dat deze man er gewoon niet zoveel zin meer in heeft. Laten we hopen dat er nog een club komt, want dit kan niet. Hoe hij vanaf de 60e minuut ook liep te sjokken, vond ik schaamteloos. Ik verwachtte dat Godts of Forbs erin zou komen, maar in plaats daarvan moest Rugani zijn debuut krijgen. Ik had een andere keuze gemaakt, maar goed.

Brobbey zat er ook echt niet lekker in, maar toont in ieder geval wel de werklust. Als hij de tijd krijgt van Farioli om zijn ritme te vinden, is het gewoon een prima spits voor ons in deze fase. Ik vrees alleen dat Wout moet spelen. Dat zou een zoveelste verkeerde beslissing zijn: Wout wordt dit seizoen 33 en is over anderhalf, 2 jaar echt klaar. Brobbey heeft de toekomst. Hopelijk blijft Wout gewoon breekijzer en krijgt Brobbey het vertrouwen dat hij verdient.

Debuut van Mokio zag ik niet aankomen. Vreemd ook dat hij als halfspeler / aanvallende middenvelder invalt. Hij is toch echt als centrumverdediger gekomen/opgeleid. Bij JA speelt hij voorlopig als VM. Ik vond hem niet echt iets bijdragen. Leuk hoor, zestienjarig gastje laten invallen, maar ik heb niet echt de indruk dat dit ergens op sloeg. Ik gun 'm alles, maar het moet ook een beetje verdiend worden toch?

Mooiste moment van de avond: na de goal van Brobbey stonden Fitz-Jim, Taylor, Brobbey en Hato dat aanvankelijk met z'n vieren samen te vieren. Mooi shot was dat, toch weer vier zelf-opgeleide spelers, die samen een goal vieren. Zo zie ik het graag in Ajax 1.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 augustus 2024 om 09:41:

Betreft de wedstrijd: ik begreep niet goed wat 'Jaga' nou precies kwam doen in de ArenA.



Een tripje Amsterdam. Meer niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Ajax - Jagiellonia Białystok