Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - NEC

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 5 maart 2023, 16:45 uur

Ajax - NEC

 

+1/-0

De 3 punten zijn nu het belangrijkste.
Een snelle goal zal het makkelijker maken.

 

+2/-0

Baas in eigen huis, oftewel gewoon winnen. Blij dat Taylor gepasseerd is. Hopelijk opent dat zijn ogen.

 

+1/-0

Tadic toch weer een assist.

 

+1/-0

Het spel is zo sloom, tam, laf en inspiratieloos.
Je gaat bijna hopen dat NEC het afstraft en een gelijkmaker binnenprikt.
Slaapverwekkend.

 

+1/-1

Pffff gewoon na de 1-0 de voorsprong verdedigen i.p.v. proberen uit te bouwen. Vanaf minuut 80 alles naar voren rossen, paniek, tijdrekken bij de cornervlag, Bassey man of the match.

How low can we go?

 

+2/-0

Enige verschil met Schreuder is dat ze nipt winnen. Voor de rest Ajax onwaardig voetbal. Halve team verkopen en opnieuw gaan bouwen.

 

+2/-0

Heitinga pakt wederom de 3 punten. Goed bezig. Niet slecht voor een jeugdtrainer -> interim trainer wie een puinzooi overnam van ene Schreuder.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 maart 2023 om 18:51:

Enige verschil met Schreuder is dat ze nipt winnen. Voor de rest Ajax onwaardig voetbal. Halve team verkopen en opnieuw gaan bouwen.



Yes sir. Hier sluit ik me bij aan.

De betere spelers zullen het uit zichzelf wel voor gezien houden maar er zullen er ook een paar zijn die een zetje nodig hebben. Feit is dat er flink doorgeselecteerd moet worden.

 

+3/-0

De eerste was aan de bal eigenlijk nog best ok. De bal wilde er alleen niet in, enigszins vergelijkbaar met de wedstrijd in Nijmegen. Verdedigend zat ik niet altijd even lekker met hoe goed NEC kon tikken vaak, ook al leverde dat niet zoveel tegengevaar op uiteindelijk. Het viel ook wel op dat als NEC de bal kreeg spelers wat sneller terug kwamen verdedigen.

Tadic speelde niet zijn beste wedstrijd. In dit soort potjes heb je vaak meer aan een echte spits. Brobbey viel alleen weer zorgwekkend slecht in. Van de backs verwacht ik aanvallend ook wat meer. Ook treurig dat Bassey in een wedstrijd als deze de beste man was, of dat er op het einde nog wat tijd gerekt moest worden.

Kudus op rechts vind ik nog niet echt een succes vooralsnog, ook al is hij regelmatig betrokken bij een goal. Hij laat anderen niet echt beter spelen, en veel van zijn geslaagde acties zijn meer op basis van zijn kracht en goede schot. Alvarez kwam te weinig in de duels. Je mist echt middenvelders die wat meer wendbaarheid en startsnelheid hebben. Berghuis vond ik iets beter dan in de laatste weken/maanden.

 

+2/-0

Mooie goal van Kudus en Bassey speelde een ijzersterke partij.
Met deze overwinning hebben we de dubbel weer in eigen hand, dat had in oktober niemand meer durven voorspellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie8 schreef op 06 maart 2023 om 08:03:

Mooie goal van Kudus en Bassey speelde een ijzersterke partij.
Met deze overwinning hebben we de dubbel weer in eigen hand, dat had in oktober niemand meer durven voorspellen.



Wat was er dan mooi aan die goal? Je kunt het ook als eigen doelpunt bestempelen.

https://www.espn.nl/voetbal/wedstrijd/_/wedstrijdId/637402link

Bassey speelde inderdaad goed. Het feit dat hij MOTM was zegt alles over de wedstrijd.

 

+1/-0

Denk niet dat we veel mooi voetbal gaan zien met dit team.
De selectie is maar net goed genoeg om van iedereen in de competitie te winnen, maar dan moet iedereen wel in vorm zijn.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - NEC