Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] SC Cambuur Leeuwarden - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 5 februari, 12:15 uur

SC Cambuur Leeuwarden - Ajax


Met Feyenoord - PSV later op de middag, is een winstpartij meer dan welkom om de druk wat op te voeren. Je loopt in ieder geval in op minimaal 1 van deze ploegen en ook AZ heeft vandaag punten laten liggen.

 

+2/-0

Als Ajax morgen wint en Feyenoord niet dan kan het seizoen nationaal gezien nog helemaal goedkomen. Kan voor Heitinga een soort De Boer scenario worden toen hij het (ook intern) overnam van Jol en meteen kampioen werd (15 mei 2011).

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 04 februari 2023 om 22:31:

Als Ajax morgen wint en Feyenoord niet dan kan het seizoen nationaal gezien nog helemaal goedkomen. Kan voor Heitinga een soort De Boer scenario worden toen hij het (ook intern) overnam van Jol en meteen kampioen werd (15 mei 2011).



Toevallig is de laatste wedstrijd van het seizoen ook tegen FC Twente (helaas wel uit) 😅

 

+2/-0

Ajax speelt prima, maar mist een berg(wijn) aan kansen.
Restverdediging is goed op orde.
Systeemwijziging met Taylor als VM en de backs minder hoog.

Edit: 2-0... Kudus briljant

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 februari 2023, 12:55:52.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 05 februari 2023 om 12:42:

Ajax speelt prima, maar mist een berg(wijn) aan kansen.
Restverdediging is goed op orde.
Systeemwijziging met Taylor als VM en de backs minder hoog.

Edit: 2-0... Kudus briljant



Hij mag er voor mij wel even naast gezet worden. Veel te veel balverlies. Denkt dat hij er al is.

Verder een verfrissend Ajax.

 

+1/-0

Het spelplezier is terug en ze zijn bereid om voor elkaar te lopen en vechten. Zelfs Tadic speelt zeer verdienstelijk.

Kudus hoort in de basis, dat is wel duidelijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 februari 2023 om 12:58:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 05 februari 2023 om 12:42:

Ajax speelt prima, maar mist een berg(wijn) aan kansen.
Restverdediging is goed op orde.
Systeemwijziging met Taylor als VM en de backs minder hoog.

Edit: 2-0... Kudus briljant



Hij mag er voor mij wel even naast gezet worden. Veel te veel balverlies. Denkt dat hij er al is.

Verder een verfrissend Ajax.



Eens dat Taylor behoorlijk matig is (niet alleen deze wedstrijd). Maar positioneel is het veel beter. Wel nieuwsgierig hoe Fitz-Jim het zou doen daar of Álvarez.

Onbegrijpelijk dat Kudus zo vaak op de bank heeft gezeten. Absoluut de beste speler in de Eredivisie. Helaas zie ik Timber en Kudus deze zomer wel vertrekken.

 

+2/-0

Ajax op een veilige voorsprong en Heitinga brengt de jonkies in met Hato, Regeer, Fitz-Jim, Conceição en Brobbey om ervaring op te doen. Dat is echt des Ajax. Optimistische start voor Heitinga.

 

+2/-0

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar er zit weer een beetje energie in, lachende koppies en er wordt weer geprobeerd kort en snel te combineren.

Ze lijken in ieder geval weer plezier te hebben.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 05 februari 2023 om 13:59:

Ajax op een veilige voorsprong en Heitinga brengt de jonkies in met Hato, Regeer, Fitz-Jim, Conceição en Brobbey om ervaring op te doen. Dat is echt des Ajax. Optimistische start voor Heitinga.



Dit. Ik herken mijn eigen club weer. Geen gekke dingen doen, spelers op een logische positie en als de stand het toelaat spelers uit JA voor de leeuwen gooien.

Er is nog een lange weg te gaan, maar ik heb nu al meer plezier aan Ajax beleefd dan de afgelopen 10 wedstrijden onder Schreuder.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Onbegrijpelijk dat Kudus zo vaak op de bank heeft gezeten. Absoluut de beste speler in de Eredivisie. Helaas zie ik Timber en Kudus deze zomer wel vertrekken.



Stel Kudus vertrekt aankomende zomer al, dan hebben we in de tijd dat hij bij Ajax was belachelijk weinig gebruik van hem gemaakt, en vaak ook niet op zijn eigen plek.

 

+2/-0

Na lange tijd weer met plezier naar Ajax gekeken. Spelplezier is terug. Dit moet je uiteraard in perspectief zien. Het was maar Cambuur, maar toch.

Kudus is echt een geweldige speler. Berghuis lijkt ook weer de weg naar boven te hebben gevonden.

Eén van de hoogtepunten van vanmiddag. Hato die invalt op 16-jarige leeftijd. Dat is Ajax!!

Dit bericht is gewijzigd op 5 februari 2023, 14:38:01.

 

+3/-0

Heel sterke eerste helft. Vond toen vooral Kudus, Tadic en Klaassen erg goed. Daardoor is het ook lekkerder voetballen in de rest van de wedstrijd. De ploeg zag er een stuk volwassener en gedisciplineerder uit. Ze zochten niet altijd alleen maar de snelste manier naar voren en lokten ook spelers uit hun positie zodat er elders weer ruimte ontstond.

Het moet wel gezegd dat Cambuur ook wel erg zwak was. Ze wilden met zijn allen verdedigen, maar echt lekker ging dat niet. Hun spelers kwamen vaak te laat en hadden veel overtredingen nodig, en counteren konden ze ook niet met slechts 1 speler voorin.

Wel jammer dat Regeer nog in mocht vallen. Die gaat nooit basisspeler worden in Ajax 1. Fitz-Jim waarschijnlijk ook niet, maar die is in elk geval nog een aardige stand-in als controlerende middenvelder. Hij vult die rol beter in dan Taylor.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2023 om 14:38:

Heel sterke eerste helft. Vond toen vooral Kudus, Tadic en Klaassen erg goed. Daardoor is het ook lekkerder voetballen in de rest van de wedstrijd. De ploeg zag er een stuk volwassener en gedisciplineerder uit. Ze zochten niet altijd alleen maar de snelste manier naar voren en lokten ook spelers uit hun positie zodat er elders weer ruimte ontstond.

Het moet wel gezegd dat Cambuur ook wel erg zwak was. Ze wilden met zijn allen verdedigen, maar echt lekker ging dat niet. Hun spelers kwamen vaak te laat en hadden veel overtredingen nodig, en counteren konden ze ook niet met slechts 1 speler voorin.

Wel jammer dat Regeer nog in mocht vallen. Die gaat nooit basisspeler worden in Ajax 1. Fitz-Jim waarschijnlijk ook niet, maar die is in elk geval nog een aardige stand-in als controlerende middenvelder. Hij vult die rol beter in dan Taylor.


Om het jammer te vinden dat tegen Cambuur bij een royale voorsprong Regeer invalt, komt er bij mij niet in. Fitz-Jim speelt een relatief sterk seizoen tot zover in zijn bescheiden Ajax 1 minuten, dus om ook hem al af te schrijven vind ik heel wat en ook Regeer verdient een kans.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2023 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2023 om 14:38:

Heel sterke eerste helft. Vond toen vooral Kudus, Tadic en Klaassen erg goed. Daardoor is het ook lekkerder voetballen in de rest van de wedstrijd. De ploeg zag er een stuk volwassener en gedisciplineerder uit. Ze zochten niet altijd alleen maar de snelste manier naar voren en lokten ook spelers uit hun positie zodat er elders weer ruimte ontstond.

Het moet wel gezegd dat Cambuur ook wel erg zwak was. Ze wilden met zijn allen verdedigen, maar echt lekker ging dat niet. Hun spelers kwamen vaak te laat en hadden veel overtredingen nodig, en counteren konden ze ook niet met slechts 1 speler voorin.

Wel jammer dat Regeer nog in mocht vallen. Die gaat nooit basisspeler worden in Ajax 1. Fitz-Jim waarschijnlijk ook niet, maar die is in elk geval nog een aardige stand-in als controlerende middenvelder. Hij vult die rol beter in dan Taylor.


Om het jammer te vinden dat tegen Cambuur bij een royale voorsprong Regeer invalt, komt er bij mij niet in. Fitz-Jim speelt een relatief sterk seizoen tot zover in zijn bescheiden Ajax 1 minuten, dus om ook hem al af te schrijven vind ik heel wat en ook Regeer verdient een kans.



Precies dit. Heitinga kent ze natuurlijk heel goed en weet echt wel wat hij doet. En of ze het wel of niet gaan halen zal de toekomst uitwijzen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2023 om 16:00:

Om het jammer te vinden dat tegen Cambuur bij een royale voorsprong Regeer invalt, komt er bij mij niet in. Fitz-Jim speelt een relatief sterk seizoen tot zover in zijn bescheiden Ajax 1 minuten, dus om ook hem al af te schrijven vind ik heel wat en ook Regeer verdient een kans.



Het is jammer omdat je ook een toptalent als Vos in had kunnen laten vallen. Regeer is een heel volwassen teamspeler die op meerdere posities kan spelen, maar voor in de basis in Ajax 1 is hij echt niet goed genoeg. Hij is niet bijzonder sterk of snel en heeft ook niet genoeg scorend vermogen. Daarnaast is hij dit seizoen geen dragende speler meer in Jong Ajax.

Fitz-Jim is een sierlijke voetballer en een goede passer, maar ook bij hem ontbreekt het aan een echte specialiteit. Hij heeft niet de gewenste fysieke eigenschappen om als verdedigende middenvelder te spelen in Ajax 1, en bij veel goals is hij ook al niet betrokken. Een dribbelaar of speler met veel loopvermogen is hij ook niet echt. Taylor is in die rol veel beter, en die kan ook goed schieten en een vrije trap nemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2023 om 17:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2023 om 16:00:

Om het jammer te vinden dat tegen Cambuur bij een royale voorsprong Regeer invalt, komt er bij mij niet in. Fitz-Jim speelt een relatief sterk seizoen tot zover in zijn bescheiden Ajax 1 minuten, dus om ook hem al af te schrijven vind ik heel wat en ook Regeer verdient een kans.



Het is jammer omdat je ook een toptalent als Vos in had kunnen laten vallen. Regeer is een heel volwassen teamspeler die op meerdere posities kan spelen, maar voor in de basis in Ajax 1 is hij echt niet goed genoeg. Hij is niet bijzonder sterk of snel en heeft ook niet genoeg scorend vermogen. Daarnaast is hij dit seizoen geen dragende speler meer in Jong Ajax.

Fitz-Jim is een sierlijke voetballer en een goede passer, maar ook bij hem ontbreekt het aan een echte specialiteit. Hij heeft niet de gewenste fysieke eigenschappen om als verdedigende middenvelder te spelen in Ajax 1, en bij veel goals is hij ook al niet betrokken. Een dribbelaar of speler met veel loopvermogen is hij ook niet echt. Taylor is in die rol veel beter, en die kan ook goed schieten en een vrije trap nemen.


Ik ben blij met Fitz-Jim. Vos mag van mij ook zijn kansen krijgen, net zoals Hato en co. Heitinga is goed bezig wat betreft dat, dus dit zal vast wel goedkomen. Regeer is jaren als talent bekend geweest, dus hij is ook welkom om minuten te maken, ook als Vos een groter talent is momenteel, hoef je niet gelijk een ander af te schrijven.

 

+4/-0

Kiezen voor de jeugd i.p.v. plek vrijmaken voor aankopen is geweldig wat Heitinga doet. Alles begint bij basistechniek en dat missen spelers als Bassey en Sanchez die met veel bombarie zijn gehaald. Natuurlijk is het "maar" Cambuur, maar dat waren ook Volendam, Emmen en Vitesse. Alleen waren we toen zo ontzettend slecht dat die ploegen minimaal gelijkwaardig waren.

Ik ben nu al tevreden met Heitinga; geeft de jeugd de kans en laat daarmee zien hoe ontzettend slecht ingekocht is.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2023 om 14:38:

Heel sterke eerste helft. Vond toen vooral Kudus, Tadic en Klaassen erg goed. Daardoor is het ook lekkerder voetballen in de rest van de wedstrijd. De ploeg zag er een stuk volwassener en gedisciplineerder uit. Ze zochten niet altijd alleen maar de snelste manier naar voren en lokten ook spelers uit hun positie zodat er elders weer ruimte ontstond.

Het moet wel gezegd dat Cambuur ook wel erg zwak was. Ze wilden met zijn allen verdedigen, maar echt lekker ging dat niet. Hun spelers kwamen vaak te laat en hadden veel overtredingen nodig, en counteren konden ze ook niet met slechts 1 speler voorin.

Wel jammer dat Regeer nog in mocht vallen. Die gaat nooit basisspeler worden in Ajax 1. Fitz-Jim waarschijnlijk ook niet, maar die is in elk geval nog een aardige stand-in als controlerende middenvelder. Hij vult die rol beter in dan Taylor.



Had je liever Bassey en Sanchez zien invallen?

 

+2/-0

Hij is natuurlijk onervaren, maar werkt echt verfrissend dat er iemand met echt Ajax DNA voor de groep staat die weet hoe het bij Ajax altijd gewerkt heeft..
Ooit toen ik voor een van de eerste keren Ajax ging kijken gooide Cruyff Roy erin voor zijn debuut tegen Twente, bam meteen de bal schitterend in de kruising!



open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 05 februari 2023 om 17:20:

Kiezen voor de jeugd i.p.v. plek vrijmaken voor aankopen is geweldig wat Heitinga doet. Alles begint bij basistechniek en dat missen spelers als Bassey en Sanchez die met veel bombarie zijn gehaald. Natuurlijk is het "maar" Cambuur, maar dat waren ook Volendam, Emmen en Vitesse. Alleen waren we toen zo ontzettend slecht dat die ploegen minimaal gelijkwaardig waren.

Ik ben nu al tevreden met Heitinga; geeft de jeugd de kans en laat daarmee zien hoe ontzettend slecht ingekocht is.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] SC Cambuur Leeuwarden - Ajax