Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions league - 2022/2023] Ajax - Liverpool FC

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag 26 oktober, 21:00 uur

Ajax - Liverpool FC

 

+1/-0

Pasveer

Sánchez
Timber
Bassey
Wijndal
Grillitsch
Álvarez
Berghuis

Kudus
Bergwijn
Brobbey


Dat is mijn opstelling. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar dé oplossing zie ik niet. Blind, Klaassen en Tadic zijn te traag geworden (zeker tegen het tempo waarin Liverpool speelt) en waren zo ontzettend slecht in de CL tot nu toe, dus in het belang van het team op de bank.

Grillitsch erin voor de opbouw, daarbij zullen Kudus en Berghuis ook een grote rol moeten spelen. Dat ziet er dan voetballend misschien nog wel aardig uit. Mocht men zich niet onder de druk van Liverpool uit kunnen spelen dan is de lange bal richting Álvarez een uitkomst. Hieronder de formatie tijdens de opbouw:

..............................Pasveer..............................
..........Timber.......Grillitsch.......Bassey.........
..Sánchez.....Kudus....Berghuis.....Wijndal..
.............Álvarez...................Bergwijn.............
.............................Brobbey..............................

 

+1/-0

Nottingham Forest heeft gisteren nog van ze gewonnen. Het kan dus wel.

 

+1/-0

Winnen met minimaal 2 goals verschil en dan hopen dat Napoli ook voor 18 uit 6 wil gaan. Dan redt je het alsnog op onderling resultaat. Maar alles begint met een overwinning in deze pot en heel eerlijk, dat zie ik gewoon niet gebeuren. Niet met deze trainer. Maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd, dus we gaan het zien.

 

+1/-0

Natuurlijk kan het, uit op Anfield werd het ook bijna 1-1 ondanks het overwicht van Liverpool. Maar je gaat weer een getergd Liverpool treffen en helaas hebben wij te veel zwakke plekken in het elftal. Ik zou een gelijkspel al een wereldprestatie vinden.

 

+1/-0

Als we weer met dezelfde opstelling beginnen zijn we kansloos.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 23 oktober 2022 om 11:51:

Winnen met minimaal 2 goals verschil en dan hopen dat Napoli ook voor 18 uit 6 wil gaan. Dan redt je het alsnog op onderling resultaat. Maar alles begint met een overwinning in deze pot en heel eerlijk, dat zie ik gewoon niet gebeuren. Niet met deze trainer. Maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd, dus we gaan het zien.



Dat zou een knettergekke uitkomst zijn na de recente afdroogpartijen. Op papier niet eens totaal onmogelijk, maar ik zie het niet gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 oktober 2022 om 12:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 23 oktober 2022 om 11:51:

Winnen met minimaal 2 goals verschil en dan hopen dat Napoli ook voor 18 uit 6 wil gaan. Dan redt je het alsnog op onderling resultaat. Maar alles begint met een overwinning in deze pot en heel eerlijk, dat zie ik gewoon niet gebeuren. Niet met deze trainer. Maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd, dus we gaan het zien.



Dat zou een knettergekke uitkomst zijn na de recente afdroogpartijen. Op papier niet eens totaal onmogelijk, maar ik zie het niet gebeuren.



Gewoon wel voor gaan, net zoals de Duitsers in het verleden zo vaak, die geven pas op als ze gewonnen hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 23 oktober 2022 om 14:48:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 oktober 2022 om 12:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 23 oktober 2022 om 11:51:

Winnen met minimaal 2 goals verschil en dan hopen dat Napoli ook voor 18 uit 6 wil gaan. Dan redt je het alsnog op onderling resultaat. Maar alles begint met een overwinning in deze pot en heel eerlijk, dat zie ik gewoon niet gebeuren. Niet met deze trainer. Maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd, dus we gaan het zien.



Dat zou een knettergekke uitkomst zijn na de recente afdroogpartijen. Op papier niet eens totaal onmogelijk, maar ik zie het niet gebeuren.



Gewoon wel voor gaan, net zoals de Duitsers in het verleden zo vaak, die geven pas op als ze gewonnen hebben.


Duitsers heb je pas verslagen als ze weer je stadion uit zijn (grapje) :B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 oktober 2022 om 10:24:

Pasveer

Sánchez
Timber
Bassey
Wijndal
Grillitsch
Álvarez
Berghuis

Kudus
Bergwijn
Brobbey


Dat is mijn opstelling. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar dé oplossing zie ik niet. Blind, Klaassen en Tadic zijn te traag geworden (zeker tegen het tempo waarin Liverpool speelt) en waren zo ontzettend slecht in de CL tot nu toe, dus in het belang van het team op de bank.

Grillitsch erin voor de opbouw, daarbij zullen Kudus en Berghuis ook een grote rol moeten spelen. Dat ziet er dan voetballend misschien nog wel aardig uit. Mocht men zich niet onder de druk van Liverpool uit kunnen spelen dan is de lange bal richting Álvarez een uitkomst. Hieronder de formatie tijdens de opbouw:

..............................Pasveer..............................
..........Timber.......Grillitsch.......Bassey.........
..Sánchez.....Kudus....Berghuis.....Wijndal..
.............Álvarez...................Bergwijn.............
.............................Brobbey..............................



Waarom Florian de Roon?

 

+1/-0

Denk niet dat Schreuder Blind en Tadic eruit gaat halen.
We hebben van Excelsior en RKC gewonnen dus het zal wel goed staan volgens hem.
Blind mag wat mij betreft wel op de bank beginnen, Tadic gewoon op links en Bergwijn als hangende rechtsbuiten

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 24 oktober 2022 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 oktober 2022 om 10:24:

Pasveer

Sánchez
Timber
Bassey
Wijndal
Grillitsch
Álvarez
Berghuis

Kudus
Bergwijn
Brobbey


Dat is mijn opstelling. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar dé oplossing zie ik niet. Blind, Klaassen en Tadic zijn te traag geworden (zeker tegen het tempo waarin Liverpool speelt) en waren zo ontzettend slecht in de CL tot nu toe, dus in het belang van het team op de bank.

Grillitsch erin voor de opbouw, daarbij zullen Kudus en Berghuis ook een grote rol moeten spelen. Dat ziet er dan voetballend misschien nog wel aardig uit. Mocht men zich niet onder de druk van Liverpool uit kunnen spelen dan is de lange bal richting Álvarez een uitkomst. Hieronder de formatie tijdens de opbouw:

..............................Pasveer..............................
..........Timber.......Grillitsch.......Bassey.........
..Sánchez.....Kudus....Berghuis.....Wijndal..
.............Álvarez...................Bergwijn.............
.............................Brobbey..............................



Waarom Florian de Roon?



Dat is inderdaad een gok. Maar vanwege de opbouw. Denk dat onze Oostenrijker in de opbouw veel balvaster en rustiger is dan Álvarez. Althans dat mag ik hopen, want anders weet ik ook niet waarom we hem gehaald hebben. Als Taylor fit is dan zou ik die daar (VM) laten spelen. We zullen tot voetballen moeten komen anders leggen we het sowieso af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 24 oktober 2022 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 24 oktober 2022 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 oktober 2022 om 10:24:

Pasveer

Sánchez
Timber
Bassey
Wijndal
Grillitsch
Álvarez
Berghuis

Kudus
Bergwijn
Brobbey


Dat is mijn opstelling. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar dé oplossing zie ik niet. Blind, Klaassen en Tadic zijn te traag geworden (zeker tegen het tempo waarin Liverpool speelt) en waren zo ontzettend slecht in de CL tot nu toe, dus in het belang van het team op de bank.

Grillitsch erin voor de opbouw, daarbij zullen Kudus en Berghuis ook een grote rol moeten spelen. Dat ziet er dan voetballend misschien nog wel aardig uit. Mocht men zich niet onder de druk van Liverpool uit kunnen spelen dan is de lange bal richting Álvarez een uitkomst. Hieronder de formatie tijdens de opbouw:

..............................Pasveer..............................
..........Timber.......Grillitsch.......Bassey.........
..Sánchez.....Kudus....Berghuis.....Wijndal..
.............Álvarez...................Bergwijn.............
.............................Brobbey..............................



Waarom Florian de Roon?



Dat is inderdaad een gok. Maar vanwege de opbouw. Denk dat onze Oostenrijker in de opbouw veel balvaster en rustiger is dan Álvarez. Althans dat mag ik hopen, want anders weet ik ook niet waarom we hem gehaald hebben. Als Taylor fit is dan zou ik die daar (VM) laten spelen. We zullen tot voetballen moeten komen anders leggen we het sowieso af.



Klopt inderdaad dat hij vrij vast is maar hij neemt dan ook nul risico. Ik maakte een geintje wat betreft de vergelijking met Marten de Roon maar eigenlijk heeft hij daar echt veel van weg qua spel.

Ik heb hem tot nu toe nog niets zien doen waar ik van denk: 'wow we hebben hier een topspeler aan het werk.'
Daarnaast vraag ik me af of hij net als Alvarez de verdedigende omschakeling kan leiden. En de aanvallende transitie van een goede tegenstander verstoren.


Heb tot nu toe niets daarvan gezien. Dus ik snap waarom vele Ajacieden nu al zo met hem weglopen. Ik zie tot nu toe een type De Roon.

 

+1/-0

Het lijkt gewoon weer nergens op. Geen lef, geen creativiteit, niks. En als je dan een bejaarde clown op doel hebt, maakt het uiteindelijk ook gewoon niet wat je op de mat legt.

Die kans van Berghuis in de 3e minuut moet er gewoon in, daar zijn geen excuses voor. Allemaal leuk en aardig dat je de man bent tegen Volendam en RKC, maar bij een club als Ajax doet dat er niet toe. Tadic had daar moeten scoren (al was hij wellicht afgekeurd geweest door de VAR, door die duw van Brobbey).

Maar het maakt allemaal niet veel uit. Liverpool houdt de rangen gesloten en laat Ajax achterin wat pielen. En dat werkt blijkbaar, want eens over de middenlijn weten ze toch niet wat ze met een bal moeten aanvangen.

Mijn god, wat zijn we diep gezakt.

 

+1/-0

Wanneer zou het Alfredje eens lukken om een goede organisatie neer te zetten? Elke wedstrijd gaat een paar keer de zee van Mozes open, of je nu tegen Liverpool of RKC speelt.

Verder moeten Tadic en Berghuis die ballen gewoon maken. En moet Pasveer niet komen bij dat tegendoelpunt.

 

+1/-0

Eens dat Tadic en Berghuis gewoon moeten scoren. Daarbij wil ik wel aantekenen dat Berghuis verder prima speelt.
Dit keer grote problemen aan de rechterkant waar er geen afstemming is tussen Bergwijn en Sánchez.
Laatstgenoemde speelt bijzonder zwak. En Pasveer vergeleken met Allison is geen vergelijk, oei.
Over het geheel genomen is het individuele kwaliteitsverschil gewoon te groot.

 

+1/-0

De vleugels brengen niets alleen Berghuis laat iets van een creatief leven zien. Je vergeet jezelf te belonen en dan zie je hoe ver we weg zakken door slordig spel en persoonlijke fouten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 26 oktober 2022 om 21:50:

Wanneer zou het Alfredje eens lukken om een goede organisatie neer te zetten? Elke wedstrijd gaat een paar keer de zee van Mozes open, of je nu tegen Liverpool of RKC speelt.



Ik denk dat Alfredje het “we hebben gedomineerd maar we zijn vergeten onszelf te belonen” riedeltje gaat afspelen.

Let maar op. Die vindt na de wedstrijd écht dat we geweldig hebben gespeeld.

Deze 0-1 zag je natuurlijk al van mijlenver aankomen. Eerste 20 minuten een beetje opportunistisch pressen om dan vervolgens professioneel de deksel op de neus te krijgen, zoals we dat in onze gloriejaren met Sana en Hoesen ook altijd zo goed voor elkaar kregen.

Maar niet getreurd, volgens Gerry Hamstra levert Schreuder een ge-wel-dige prestatie. De lat ligt zó ontzettend laag.

 

+4/-0

Weer een hoge bal. Weer niemand die meespringt en weer niemand bij de paal. Haha, je verwacht het niet.

Bergwijn ook weer aan het werkweigeren overigens.

 

+1/-0

Binnen 6 minuten afgeserveerd, Bah!!!!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions league - 2022/2023] Ajax - Liverpool FC