Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] AZ -Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Grootste schande sinds het Frank de Boer-tijdperk. Oh nee, deze spelers waren de vorige seizoenshelft ook al dramatisch.

 

+2/-0

Een regelrechte wanprestatie en dan druk ik me zachtjes uit. Schreuder je valt keihard door de mand met je laffe voetbal.

 

+2/-0

Ja,de scheidsrechter was kut,maar laten we dit aub niet afschuiven op de scheids. Het was gewoon diep en diep triest. Wat een blamage tegen dit Az. Een aantal Ajax onwaardige spelers op een Ajax onwaardige manier. Wederom om te schamen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 september 2022 om 18:52:

Een regelrechte wanprestatie en dan druk ik me zachtjes uit. Schreuder je valt keihard door de mand met je laffe voetbal.



Een schijtbak is het. De directie moet nu al ingrijpen vind ik en zich niet blindstaren op de "kleine nederlagen", maar kijken naar de manier waarop. Zonder een uitblinkende Pasveer verlies je 2 keer binnen een week met 4 of 5 goals verschil.

 

+1/-0

Onnodig, gelijkspel was verdiend. Nijhuis heel slecht Dani de Wit met 3 gele laagwaardige overtredingen weg laten komen en Martins Indi zonder??? Op Lucca was een pingel!

Ajax heeft het zelf laten liggen ook!

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 18 september 2022 om 19:04:

Onnodig, gelijkspel was verdiend. Nijhuis heel slecht Dani de Wit met 3 gele laagwaardige overtredingen weg laten komen en Martins Indi zonder??? Op Lucca was een pingel!

Ajax heeft het zelf laten liggen ook!



Kom op zeg wat een calimero gedrag mbt de scheidsrechter. Behoudens de 1e beste aanval en goal Kudus hebben we als Ajax niets laten zien wat ook maar enigszins een gelijkspel of overwinning verdient. We hebben ons tactisch en op karakter laten wegzetten als een stel verwende kindertjes. Bah! Geluk dwing je af en niet het lopen zeiken in het veld.

 

+2/-0

Er is altijd commentaar op Blind maar dat is een van de weinige die pass vast is. Geeft dinsdag de voor assist en nu weer. En Tadic die doet twee maal helemaal niks. En ja Blind hoort er niet meer in thuis, maar de rest geeft op Pasveer helemaal geen thuis.

 

+1/-0

Beschamend inderdaad. Zeker omdat het qua inzet dramatisch was.

Laten we alleen niet vergeten dat Ajax veel belangrijke basisspelers is kwijtgeraakt. Je levert gewoon kwaliteit in als je van Martinez naar Bassey gaat, van Mazraoui naar Rensch, van Gravenberch naar Taylor en van Antony naar Tadic. Over Haller kun je dan discussiëren maar dat valt op zich op te vangen met Brobbey/Kudus.

Ze komen deze week onder druk te staan en de opbouw lijkt ineens nergens meer op. Voornamelijk Bassey en Alvarez vind ik heel zwak.
De goals van AZ vallen een beetje gelukkig. Maar Rensch gaat in de fout met die tackle en Bassey is niet alert waardoor Odgaard geen buitenspel staat bij de tweede tegengoal.

Ajax had niet eens de bal en kon de bal wederom niet in de ploeg houden. Geen speler voorin die de bal kon vasthouden, geen spelers met individuele acties. Geen snelheid/diepte in het spel. Helemaal niks. Bovendien werden de duels niet gewonnen, was het drukzetten matig en hadden spelers te veel tijd aan de bal nodig.

Als je dan ziet dat je de bal altijd kwijt kon bij Gravenberch (rust en overzicht). Het voetballende vermogen van Mazraoui met de timing om er op het juiste moment overheen te komen. Antony die altijd 2 verdedigers kon bezighouden en zo'n beetje elke pot wel gevaarlijk was ondanks dat hij geen geweldig rendement had. Met zijn snelheid en acties zorgde hij er wel voor dat verdedigers altijd achteruit liepen. En als het niet lukte wist hij minstens de bal in de ploeg te houden.

Martinez in de opbouw vergeleken met Bassey is ook een groot verschil. Nu gaat de bal eerder achteruit, duurt het allemaal langer en is er geen oplossing als de moeilijkheidsgraad omhoog gaat. Zie bijvoorbeeld Bassey vandaag met het balverlies op het middenveld.

Tadic op rechts functioneert ook niet. Taylor heel wisselvallig en vaak onzichtbaar. Berghuis eigenlijk hetzelfde.

Het vreemde is alleen dat Schreuder vrij weinig doet als het niet loopt. Hij kan toch gewoon Brobbey in de spits zetten met Kudus erachter? Of Tadic links, Brobbey spits, Kudus rechts en Bergwijn achter de spits. Midden in de een wedstrijd kun je ook iets anders proberen. Zelfs al is het voor een korte periode. Ik zie niks verrassends.

Plan B is letterlijk alle ballen naar voren pompen en hopen dat de bal goed valt. Gek genoeg leverde dat AZ de meeste problemen op vandaag. Toch ga je hiermee op termijn niks presteren. Het is vrij armoedig. Volgens mij moet de basis gewoon zijn dat je het voetballend probeert op te lossen. En wat werkte aan het begin van het seizoen vrij aardig? Brobbey over de grond inspelen... en spelers die eronder komen. En geef Bergwijn eens de opdracht om BUITENOM te gaan en niet altijd de voorspelbare route binnendoor.

Hoe vaak is Blind over Bergwijn heen gekomen? Of Rensch over Tadic? Zo ver zijn ze vandaag niet eens gekomen. Terwijl dit een aantal potjes terug wel het geval was.

Ik vind het opmerkelijk dat Ajax zo angstig was deze week. Tegen AZ verwacht je ook een felle reactie na de matige pot tegen Liverpool. Wat zagen we alleen? Gemakzucht. Laconieke spelers die denken dat ze eventjes simpel winnen uit in Alkmaar met grafweer en een grafscheids. Nou.. hoe lang zal het duren voordat ze doorhebben dat ze zich maximaal moeten inspannen voor dit soort wedstrijden?

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 september 2022 om 19:09:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 18 september 2022 om 19:04:

Onnodig, gelijkspel was verdiend. Nijhuis heel slecht Dani de Wit met 3 gele laagwaardige overtredingen weg laten komen en Martins Indi zonder??? Op Lucca was een pingel!

Ajax heeft het zelf laten liggen ook!



Kom op zeg wat een calimero gedrag mbt de scheidsrechter. Behoudens de 1e beste aanval en goal Kudus hebben we als Ajax niets laten zien wat ook maar enigszins een gelijkspel of overwinning verdient. We hebben ons tactisch en op karakter laten wegzetten als een stel verwende kindertjes. Bah! Geluk dwing je af en niet het lopen zeiken in het veld.



Het is geen calimero gedrag. Simpelweg een terechte constatering van vak 825: de arbitrage was erbarmelijk. Maar in algemene zin vind ik dat, daarom vind ik het ook heel lastig om een neutrale wedstrijd te gaan kijken zonder mij op te winden over het gebrek aan professionaliteit in de voetballerij.

Tackle van achteren op Brobbey was rood (geen discussie mogelijk). Gele kaarten (ook bij Kudus) werden op zak gehouden (wat is überhaupt de functie van een gele kaart?). En door o.a. Tadic werd er weer veel onnodig theater gespeeld.

Terug naar het voetbal. Ajax was slecht. En toch hadden we nog zomaar kunnen winnen (twee ballen van de lijn gehaald, niet gegeven rode kaart, wellicht een strafschop).

Overigens eens met de lijn dat Schreuder heel laf voetbalt. Heeft weinig met de Ajax-filosofie te maken, behalve dan dat er krampachtig aan een 4-3-3 systeem wordt vastgehouden. Heeft Reiziger ambities om hoofdtrainer te worden?

In juli stelde ik de vraag om de gehele selectie tegen het licht te houden, met name ook vanwege de sleet bij een aantal veteranen. Mijn oordeel is er niet positiever op geworden. Heb een hard hoofd in de duels tegen Napoli.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 september 2022 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 september 2022 om 19:09:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 18 september 2022 om 19:04:

Onnodig, gelijkspel was verdiend. Nijhuis heel slecht Dani de Wit met 3 gele laagwaardige overtredingen weg laten komen en Martins Indi zonder??? Op Lucca was een pingel!

Ajax heeft het zelf laten liggen ook!



Kom op zeg wat een calimero gedrag mbt de scheidsrechter. Behoudens de 1e beste aanval en goal Kudus hebben we als Ajax niets laten zien wat ook maar enigszins een gelijkspel of overwinning verdient. We hebben ons tactisch en op karakter laten wegzetten als een stel verwende kindertjes. Bah! Geluk dwing je af en niet het lopen zeiken in het veld.



Het is geen calimero gedrag. Simpelweg een terechte constatering van vak 825: de arbitrage was erbarmelijk. Maar in algemene zin vind ik dat, daarom vind ik het ook heel lastig om een neutrale wedstrijd te gaan kijken zonder mij op te winden over het gebrek aan professionaliteit in de voetballerij.

Tackle van achteren op Brobbey was rood (geen discussie mogelijk). Gele kaarten (ook bij Kudus) werden op zak gehouden (wat is überhaupt de functie van een gele kaart?). En door o.a. Tadic werd er weer veel onnodig theater gespeeld.

Terug naar het voetbal. Ajax was slecht. En toch hadden we nog zomaar kunnen winnen (twee ballen van de lijn gehaald, niet gegeven rode kaart, wellicht een strafschop).

Overigens eens met de lijn dat Schreuder heel laf voetbalt. Heeft weinig met de Ajax-filosofie te maken, behalve dan dat er krampachtig aan een 4-3-3 systeem wordt vastgehouden. Heeft Reiziger ambities om hoofdtrainer te worden?

In juli stelde ik de vraag om de gehele selectie tegen het licht te houden, met name ook vanwege de sleet bij een aantal veteranen. Mijn oordeel is er niet positiever op geworden. Heb een hard hoofd in de duels tegen Napoli.



Voor een groot deel ook eens met je observaties hoor, maar we vragen er zelf om met zo een instelling en gebrek aan voetbal intelligentie om beter/anders op te bouwen. De scheidserchter/VAR is slechts een deelnemer in de periferie van een wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 18 september 2022 om 19:21:

(...) Nou.. hoe lang zal het duren voordat ze doorhebben dat ze zich maximaal moeten inspannen voor dit soort wedstrijden?



Dezelfde tijd als vorig seizoen? Een wedstrijd of 34?

Ik heb ook geen hoge dunk van Schreuder maar ik vind de spelers veel meer te verwijten dan de trainer.

Getuige ook onderstaande opmerking:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 september 2022 om 19:16:

(...) En ja Blind hoort er niet meer in thuis, maar de rest geeft op Pasveer helemaal geen thuis.

 

+4/-0

Ik kan niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een officiële wedstrijd van Ajax de volledige tweede helft het liefste de televisie wilde uitdoen, tot vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 september 2022 om 21:18:

Ik kan niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een officiële wedstrijd van Ajax de volledige tweede helft het liefste de televisie wilde uitdoen, tot vandaag.



Liverpool, afgelopen dinsdag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 september 2022 om 21:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 september 2022 om 21:18:

Ik kan niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een officiële wedstrijd van Ajax de volledige tweede helft het liefste de televisie wilde uitdoen, tot vandaag.



Liverpool, afgelopen dinsdag.


Toen viel ik in slaap tijdens de tweede helft. Mijn dag begon om 6:00 uur die dag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 september 2022 om 21:30:

Toen viel ik in slaap tijdens de tweede helft. Mijn dag begon om 6:00 uur die dag.



Vorig seizoen, vanaf februari, speelden ze alleen maar van dit soort baggerpotjes.

En wat we vandaag voorgeschoteld kregen, ... er volgen er nog veel meer.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 september 2022 om 21:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 september 2022 om 21:30:

Toen viel ik in slaap tijdens de tweede helft. Mijn dag begon om 6:00 uur die dag.



Vorig seizoen, vanaf februari, speelden ze alleen maar van dit soort baggerpotjes.

En wat we vandaag voorgeschoteld kregen, ... er volgen er nog veel meer.



Idem.

Was ook de ene wanprestatie na de andere. Ben gewoon gestopt met kijken toen. Dit was weer flink Deja Vu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 september 2022 om 21:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 september 2022 om 21:30:

Toen viel ik in slaap tijdens de tweede helft. Mijn dag begon om 6:00 uur die dag.



Vorig seizoen, vanaf februari, speelden ze alleen maar van dit soort baggerpotjes.

En wat we vandaag voorgeschoteld kregen, ... er volgen er nog veel meer.



Wat ik heel vaak zei, we kunnen Overmars en ten Hag vervangen, maar gaat het dan beter worden? Ik heb er een hard hoofd in.

100 miljoen aan aankopen (ter vergelijking, de gehele selectie van AZ is 70M waard) en de beste man is voor de tweede wedstrijd op rij de oude Pasveer. Niet best.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 september 2022 om 22:27:

(...) Niet best.



Nee.

Het is een 'wake up call'. Maar dat is de zoveelste in de afgelopen jaren. Ook deze gaat niet werken met de huidige verantwoordelijken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 september 2022 om 19:39:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 september 2022 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 september 2022 om 19:09:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 18 september 2022 om 19:04:

Onnodig, gelijkspel was verdiend. Nijhuis heel slecht Dani de Wit met 3 gele laagwaardige overtredingen weg laten komen en Martins Indi zonder??? Op Lucca was een pingel!

Ajax heeft het zelf laten liggen ook!



Kom op zeg wat een calimero gedrag mbt de scheidsrechter. Behoudens de 1e beste aanval en goal Kudus hebben we als Ajax niets laten zien wat ook maar enigszins een gelijkspel of overwinning verdient. We hebben ons tactisch en op karakter laten wegzetten als een stel verwende kindertjes. Bah! Geluk dwing je af en niet het lopen zeiken in het veld.



Het is geen calimero gedrag. Simpelweg een terechte constatering van vak 825: de arbitrage was erbarmelijk. Maar in algemene zin vind ik dat, daarom vind ik het ook heel lastig om een neutrale wedstrijd te gaan kijken zonder mij op te winden over het gebrek aan professionaliteit in de voetballerij.

Tackle van achteren op Brobbey was rood (geen discussie mogelijk). Gele kaarten (ook bij Kudus) werden op zak gehouden (wat is überhaupt de functie van een gele kaart?). En door o.a. Tadic werd er weer veel onnodig theater gespeeld.

Terug naar het voetbal. Ajax was slecht. En toch hadden we nog zomaar kunnen winnen (twee ballen van de lijn gehaald, niet gegeven rode kaart, wellicht een strafschop).

Overigens eens met de lijn dat Schreuder heel laf voetbalt. Heeft weinig met de Ajax-filosofie te maken, behalve dan dat er krampachtig aan een 4-3-3 systeem wordt vastgehouden. Heeft Reiziger ambities om hoofdtrainer te worden?

In juli stelde ik de vraag om de gehele selectie tegen het licht te houden, met name ook vanwege de sleet bij een aantal veteranen. Mijn oordeel is er niet positiever op geworden. Heb een hard hoofd in de duels tegen Napoli.



Voor een groot deel ook eens met je observaties hoor, maar we vragen er zelf om met zo een instelling en gebrek aan voetbal intelligentie om beter/anders op te bouwen. De scheidserchter/VAR is slechts een deelnemer in de periferie van een wedstrijd.



In het geval van Nijhuis is de scheids geen deelnemer in de periferie, maar staat hij er midden in. Door zijn manier van fluiten, of het gebrek eraan, laat hij toe dat er ontoelaatbare overtredingen worden gedaan. De beide De Witten deden hun best, Rijnders was ronduit schandalig. Dan druk je nadrukkelijk je stempel als arbiter.

Neemt niet weg dat Ajax als een stel ouwe wijven de wedstrijd ingingen. Je weet dat Nijhuis vergeet te fluiten, maak daar gebruik van, betaal met gelijke munt. Zet dat blok, gebruik je lichaam, en gooi het tempo omhoog. Dan speel je clubs kapot, niet met dat getrut van vandaag.

 

+1/-0

De arbritrage mag niet de schuldige zijn hier.
De uitvoering van de boys was ondermaats en dan krijg je op de broek van een team die er wel vol voor ging.
Je weet dat de tegenstander er vol in gaat en soms over de grens gaat maar daar moet je jezelf tegen wapenen en dat hebben ze niet gedaan.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] AZ -Ajax