Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2021/2022] Sporting CP - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Woensdag 15 september 21.00u:

Sporting CP - Ajax

 

+1/-0

Hoe ze de laatste wedstrijden spelen heb ik er een hard hoofd in dat we een goed resultaat gaan halen in Lissabon.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 13 september 2021 om 11:28:

Hoe ze de laatste wedstrijden spelen heb ik er een hard hoofd in dat we een goed resultaat gaan halen in Lissabon.



Ja, wordt heel lastig. Onze latino's zullen meegaan in het harde spel, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ik heb Ajax eigenlijk nog nooit goed zien spelen in Portugal.

 

+2/-0

Gaat gewoon prima zo. Meer ruimte in Europa.. veel leuker op deze manier. Ze vinden elkaar makkelijk tussen de linies. En Antony speelt die linksback helemaal zoek. De 1-3 was zeer fraai.

Ik vind Gravenberch, Timber en Antony er bovenuit steken.

De tegengoal was totaal onnodig. Martinez die net niet kort genoeg zit en Pasveer die blundert. Dan zie je weer hoe belangrijk het is om een goede keeper te hebben.

 

+2/-0

Het enige waar ik van baalde bij de opstelling was de naam Pasveer. Na deze wedstrijd Gorter de voorkeur geven boven Pasveer, zodat Gorter ervaring opdoet om ook deze wedstrijden te keepen bij afwezigheid van Stekelenburg. Het valt gewoon te voorspellen met Pasveer. Derde doelman materiaak, niet meer.

 

+2/-0

Lekkere uislag, verdedigend toch kwetsbaar.
Mooi voor Haller dat ie er 4 maakt

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 september 2021 om 22:06:

Het enige waar ik van baalde bij de opstelling was de naam Pasveer. Na deze wedstrijd Gorter de voorkeur geven boven Pasveer, zodat Gorter ervaring opdoet om ook deze wedstrijden te keepen bij afwezigheid van Stekelenburg. Het valt gewoon te voorspellen met Pasveer. Derde doelman materiaal, niet meer.



Gorter is nog geblesseerd, maar op zich eens. Tegen de onderste 6 en in de bekerwedstrijden kan dat prima.

 

+1/-0

Prima wedstrijd, prima resultaat.

En nog van alles dat beter kan.
Dus er zit nog groei in. Ook prima.

 

+1/-0

92 minuten geconcentreerd en met een organisatorisch plan dat goed werd uitgevoerd, dat was lang geleden. Genoeg verbeterpunten ook nog (vrij wel elke kans van Sporting was te gevaarlijk - grotendeels door Pasveer, maar ze kwamen er toch ook soms te makkelijk doorheen), wat in relatie tot het algemene beeld van de avond alleen maar mooi is, mits ze er iets mee gaan doen. Perfecte uitslag.

Sporting was wel echt onthutsend labiel in de verdediging. Benieuwd wat Antony en Haller doen tegen ploegen die korter en zekerder verdedigen. Kudo's voor Haller echter, hier is ie voor gehaald. Gorter zo snel mogelijk minuten gaan geven, want Pasveer (en ook Stekelenburg) zijn een aflopende en matige zaak.

 

+2/-0

Heerlijke wedstrijd, maar bij tijd en wijle heel erg zwak verdedigd door Sporting ook. Sommige aanvallen en combinaties waren om door een ringetje te halen, hoog niveau!
Pasveer inderdaad matig, al moet gezegd worden dat zijn spelhervattingen wel erg goed waren. De 2-0 kun je voor een deel op zijn conto schrijven!

 

+1/-0

Na al dat gemopper de laatste weken, en terecht trouwens, ben je dan ineens toch weer enorm trots op je cluppie. Ik ken eigenlijk geen enkele andere club, zeker geen Nederlandse, met een achtergrond van veel zelf opleiden en een veel smallere beurs dan de echte top.....die dan toch in staat is om op Champions League niveau zo ineens weer voor de dag te komen.

Zo zelfbewust, vol branie......vol op de aanval. Die Portugezen werden in eigen huis volledig te kijk gezet door een team uit Nederland.....eigenlijk kan dat helemaal niet meer....zo dachten wij lange tijd. En na 2019 deden we opnieuw een flink jasje uit....toch staan we er weer. En ook nu weer met jonge spelers als Gravenberch en Timber die met die typische Ajax bravoure voor de dag komen.

Het mooiste vind ik dat niemand in Amsterdam verbaasd lijkt....."Hoezo? Wij zijn toch Ajax?".

Daarom hou ik zo van deze club. Schijt hebben aan heel de wereld en gewoon voetballen zoals het bij Ajax hoort. No matter what..
En ja we waren dat kwijt.....vooral net rond de eeuwwisseling.....en rond 2010-11-12....

Johan gooide de knuppel. Ajax was zijn Ajax niet meer. Nu draait hij zich om in zijn graf als hij Barca ziet. Helaas voor Barca kan hij niets meer zeggen. Betreffende Ajax zal hij tevreden toekijken....natuurlijk hebben we niet de middelen om structureel Europese top te zijn...dat KAN simpelweg niet.

Maar zoals we gisteren weer voor de dag kwamen.....alleen die houding al.....en de manier waarop....daar doen wij Ajacieden het voor. Daar teren wij op.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 16 september 2021 om 06:59:

(...) Benieuwd wat Antony en Haller doen tegen ploegen die korter en zekerder verdedigen. (...)



Dat weten we al.

Ik was benieuwd wat ze kunnen tegen ploegen die ruimte weg geven.
Dat weten we nu.

Ajax moet anders gaan voetballen voorin.
Met spelers op posities die niet constant naar binnen trekken en ruimtes dicht lopen, maar die ook buiten om een verdediging uit elkaar kunnen trekken.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 september 2021 om 23:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 september 2021 om 22:06:

Het enige waar ik van baalde bij de opstelling was de naam Pasveer. Na deze wedstrijd Gorter de voorkeur geven boven Pasveer, zodat Gorter ervaring opdoet om ook deze wedstrijden te keepen bij afwezigheid van Stekelenburg. Het valt gewoon te voorspellen met Pasveer. Derde doelman materiaal, niet meer.



Gorter is nog geblesseerd, maar op zich eens. Tegen de onderste 6 en in de bekerwedstrijden kan dat prima.



Gorter is helemaal niet geblesseerd. Zat gewoon op de bank.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 september 2021 om 11:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 16 september 2021 om 06:59:

(...) Benieuwd wat Antony en Haller doen tegen ploegen die korter en zekerder verdedigen. (...)



Dat weten we al.

Ik was benieuwd wat ze kunnen tegen ploegen die ruimte weg geven.
Dat weten we nu.

Ajax moet anders gaan voetballen voorin.
Met spelers op posities die niet constant naar binnen trekken en ruimtes dicht lopen, maar die ook buiten om een verdediging uit elkaar kunnen trekken.



Zo mee eens, als Anthony ook eens met rechts zou kunnen voetballen heb je een geweldig wapen (2-benig net als Sneijder bijv.). Daarnaast is het toch zeker geoorloofd om de rol Tadic op links nog eens goed tegen het licht te houden. Gisteren toch wel een dissonant. Tadic is een clever, maar het ontbeert de linkerkant met deze opstelling (Blind-Gravenberg-Tadic) aan snelheid (zowel offensief als defensief) en diepte....

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2021/2022] Sporting CP - Ajax