Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:DonVito schreef op 15 maart 2021 om 17:00:
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 14 maart 2021 om 19:23:
Laatst mocht Ten Hag nog ontslagen worden en nu is het weer bijna hossen. Het kan raar lopen. Laten we in ieder geval wel even beseffen dat dit echt een luxepositie is voor Ajax begrippen. Wanneer komt het nou voor dat Ajax een comfortabele voorsprong heeft met een geweldig doelsaldo en moeiteloos naar de titel gaat? Zeker als je beseft dat er toch weer 4 basisspelers vertrokken zijn met Ziyech, Van de Beek, Dest en Veltman.
Qua creativiteit heb je zeker ingeleverd en verdedigend was het zeker met de blunders van Schuurs af en toe behelpen, maar nu spelen ze vrij solide. Zelfs het gemis van Onana laat zich nog niet voelen.
Ik denk dat de EL winnen te hoog gegrepen is gezien de teams die favoriet zijn om door te gaan. Toch zullen zij ook niet blij zijn als ze tegen Ajax moeten.
Ik denk dat de Uefacup winst ook te hoog gegrepen is omdat AJAX een aantal top spelers mist zoals de Ligt, Frenkie en Hakim en bv de afwezigheid van Onana om ook te kunnen winnen van Spurs en United.
Outsider dus voor de titel. Maar goed so be it. Hakim en Donny, veltman en Dest zijn vertrokken en Onana is weggevallen...
En in de top gaat het om details.
Dat ene moment.
Ik vind sowieso al dat gepraat over een eventuele winst best overdreven in de media. Tuurlijk ze moeten gaan voor de eerste prijs..
Maar favoriet? Nope.
Kom eerst maar 3 rondes door...
Dan speel je tegen waarschijnlijk een Engels team in de finale:
spurs,
united
Arsenal
die alle 3, 3x zoveel geld hebben als Ajax.
Wil je die winnen moet je in topvorm zijn.
We shall see!
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 295
Reg.: 7 februari 2021
In 2019 moest je ook tegen de absolute top van Europa en nu niet. Ik zie United al op het lijstje staan, voorlopig moeten die zich eigen nog even zien te plaatsen voor de volgende ronde, zie ik eigenlijk niet gebeuren. Spurs en Arsenal al een berg met nederlagen geleden dit seizoen. Ook geen top. Een van de teams waar je voor moet oppassen is Villareal, die hebben nog niet zoveel verloren dit seizoen.
Over de selectie:
- vd Beek weg, Klaassen heeft hem op 3/4 seizoen al bijna achterhaald met de statistieken (een absolute verbetering, Donny bracht vorig jaar bar weinig)
- Ziyech weg, vervangen door Antony en een eindelijk fitte Neres, vooral die laatste gaat belangrijk worden
- Dest vervangen door Mazraoui/Rensch/Timber, Mazraoui is sowieso beter dan Dest, helaas geblesseerd weet het
- Onana weg, Stekelenburg is gewoon een goede vervanger, zeker beter in de spelvoortzetting
- Veltman, tja Timber doet het gewoon beter
- Alvarez is de laatste maanden herboren, beter dan Marin en Veltman, zorgt voor de defensieve balans
- Martinez is na maanden bank zitten gewoon getergd, gewoon een stabiele speler
- Kudus is een absolute aanwinst, komt wel weer in vorm
- Blind is de missing link op het middenveld
- Tadic die sinds ruim een jaar weer in zeer goede vorm verkeerd
- Taglaifico die na maanden kloten ook weer in vorm is
- Brobbey die een perfecte pinchhitter lijkt
- Promes is gelukkig weg, met hem voetbal je met 10 man
Ik zie Ajax wel als een favoriet voor de EL, punt uit.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 maart 2021, 19:45:41.
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
open/sluit de onderstaande quote:liam schreef op 15 maart 2021 om 18:58:
open/sluit de onderstaande quote:DonVito schreef op 15 maart 2021 om 17:00:
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 14 maart 2021 om 19:23:
Laatst mocht Ten Hag nog ontslagen worden en nu is het weer bijna hossen. Het kan raar lopen. Laten we in ieder geval wel even beseffen dat dit echt een luxepositie is voor Ajax begrippen. Wanneer komt het nou voor dat Ajax een comfortabele voorsprong heeft met een geweldig doelsaldo en moeiteloos naar de titel gaat? Zeker als je beseft dat er toch weer 4 basisspelers vertrokken zijn met Ziyech, Van de Beek, Dest en Veltman.
Qua creativiteit heb je zeker ingeleverd en verdedigend was het zeker met de blunders van Schuurs af en toe behelpen, maar nu spelen ze vrij solide. Zelfs het gemis van Onana laat zich nog niet voelen.
Ik denk dat de EL winnen te hoog gegrepen is gezien de teams die favoriet zijn om door te gaan. Toch zullen zij ook niet blij zijn als ze tegen Ajax moeten.
Ik denk dat de Uefacup winst ook te hoog gegrepen is omdat AJAX een aantal top spelers mist zoals de Ligt, Frenkie en Hakim en bv de afwezigheid van Onana om ook te kunnen winnen van Spurs en United.
Outsider dus voor de titel. Maar goed so be it. Hakim en Donny, veltman en Dest zijn vertrokken en Onana is weggevallen...
En in de top gaat het om details.
Dat ene moment.
Ik vind sowieso al dat gepraat over een eventuele winst best overdreven in de media. Tuurlijk ze moeten gaan voor de eerste prijs..
Maar favoriet? Nope.
Kom eerst maar 3 rondes door...
Dan speel je tegen waarschijnlijk een Engels team in de finale:
spurs,
united
Arsenal
die alle 3, 3x zoveel geld hebben als Ajax.
Wil je die winnen moet je in topvorm zijn.
We shall see!
Precies, als Ajax dit wint zou een klein wonder zijn. Alsof FC Utrecht de KNVB Beker wint. Het kan wel maar zou echt knap zijn.
Moet wel zeggen dat Ajax echt top is momenteel en zelfs defensief beter georganiseerd lijkt dan in 2019. Alleen hebben we wat minder kwaliteit, vooral op het middenveld.
open/sluit de onderstaande quote:Tim1983 schreef op 15 maart 2021 om 19:22:
In 2019 moest je ook tegen de absolute top van Europa en nu niet. Ik zie United al op het lijstje staan, voorlopig moeten die zich eigen nog even zien te plaatsen voor de volgende ronde, zie ik ze eigenlijk niet gebeuren. Spurs en Arsenal al een berg met nederlagen geleden dit seizoen. Ook geen top. Een van de teams waar je voor moet oppassen is Villareal, die hebben nog niet zoveel verloren dit seizoen.
Over de selectie:
- vd Beek weg, Klaassen heeft hem op 3/4 seizoen al bijna achterhaald met de statistieken (een absolute verbetering, Donny bracht vorig jaar bar weinig)
- Ziyech weg, vervangen door Antony en een eindelijk fitte Neres, vooral die laatste gaat belangrijk worden
- Dest vervangen door Mazraoui/Rensch/Timber, Mazraoui is sowieso beter dan Dest, helaas geblesseerd weet het
- Onana weg, Stekelenburg is gewoon een goede vervanger, zeker beter in de spelvoorzetting
- Veltman, tja Timber doet het gewoon beter
- Alvarez is de laatste maanden herboren, beter dan Marin en Veltman, zorgt voor de defensieve balans
- Martinez is na maanden bank zitten gewoon getergd, gewoon een stabiele speler
- Kudus is een absolute aanwinst, komt wel weer in vorm
- Blind is de missing link op het middenveld
- Promes is gelukkig weg, met hem voetbal je met 10 man
Ik zie Ajax wel als een favoriet voor de EL, punt uit.
Ik had nog wat punten aan mijn post toegevoegd , was nadat jij hem gequot had.
- Tagliafico die na maanden kloten ook weer in vorm is
Jij gaat er trouwens standaard van uit dat United deze ronde doorkomt, it ain't gonna happen, die gaan roemloos tenonder
open/sluit de onderstaande quote:Tim1983 schreef op 15 maart 2021 om 19:56:
Ik had nog wat punten aan mijn post toegevoegd , was nadat jij hem gequot had.
- Tagliafico die na maanden kloten ook weer in vorm is
Jij gaat er trouwens standaard van uit dat United deze ronde doorkomt, it ain't gonna happen, die gaan roemloos tenonder
We gaan het zien, je refereert naar de winst op City, toen kwam United al na 1 minuut op voorsprong door een penalty. Aantal schoten was 25 voor City om 8 voor United, balbezit 66% om 34%. Nogmaals voor de rest helemaal geen interessante statistieken, begin januari won City bv. wel om de League Cup van United.
AC Milan was tijdens de eerste partij gewoon de bovenliggende ploeg. En nu wil het dat United nog nooit in Milaan heeft gewonnen (ook zo'n interessante statistiek) Alleen 1 ding is een feit, dat United wel de aanval moet zoeken en dat ligt Italianen door de beugel wel. Die gaan niet voor de schoonheidsprijs, 0-0 is ook genoeg.
Maar mij maakt het trouwens niet zo veel uit.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 maart 2021, 19:22:42.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PEC Zwolle-Ajax