Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Willem II - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 december 2020 om 20:40:

(...) Benieuwd of dit tij nog gekeerd kan worden, anders wordt het lachen in januari-februari.



Bij PSV en AZ. Bij ons wordt het huilen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 23 december 2020 om 20:14:

(...) Ik zou niet weten hoe dit Ajax kampioen moet worden.



Dat is niet zo moeilijk: een goede trainer en goede spelers aantrekken.

 

+1/-0

Ik moet nederig bekennen dat ik met enige regelmaat Ziyech heb zitten vervloeken, waarvoor met de wetenschap die ik nu weet en zie mijn nederige verontschuldigen. Ziyech hield met zijn klasse, creativiteit, bravoure en inzicht het schip de afgelopen jaren drijvende aanvallend gezien en had ook een enorme werklust. Alles wat dus nu ontbreekt......

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 23 december 2020 om 21:04:

Ik moet nederig bekennen dat ik met enige regelmaat Ziyech heb zitten vervloeken, waarvoor met de wetenschap die ik nu weet en zie mijn nederige verontschuldigen. Ziyech hield met zijn klasse, creativiteit, bravoure en inzicht het schip de afgelopen jaren drijvende aanvallend gezien en had ook een enorme werklust. Alles wat dus nu ontbreekt......



Het is niet alleen Hakim. Er zijn veel spelers weggegaan en nu zijn er ook nog eens veel geblesseerd. Dan moet je inzet tonen maar de pijp lijkt leeg. En als je dan ook nog zo traag speelt.....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 december 2020 om 21:58:

(...) En als je dan ook nog zo traag speelt.....



... op een glad veld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 december 2020 om 21:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 23 december 2020 om 21:04:

Ik moet nederig bekennen dat ik met enige regelmaat Ziyech heb zitten vervloeken, waarvoor met de wetenschap die ik nu weet en zie mijn nederige verontschuldigen. Ziyech hield met zijn klasse, creativiteit, bravoure en inzicht het schip de afgelopen jaren drijvende aanvallend gezien en had ook een enorme werklust. Alles wat dus nu ontbreekt......



Het is niet alleen Hakim. Er zijn veel spelers weggegaan en nu zijn er ook nog eens veel geblesseerd. Dan moet je inzet tonen maar de pijp lijkt leeg. En als je dan ook nog zo traag speelt.....



Inzet is een basisgegeven, je kan nog zoveel talent hebben maar als het karakter ontbreekt....Ja er is veel verkocht, maar ik mis het exceptionele, het aparte, het verrassende icm de wil om tot alles te winnen. Je kan mindere periodes hebben maar hou het dan simpel, ga uit van de basis en vecht vandaar uit terug. Sinds jaren 70 al fan en vele pieken en wat dalen meegemaakt, maar de lethargie wat als een deken over dit elftal hangt. pfff.

 

+1/-0

Het was echt bar slecht. Er ging eigenlijk niks goed en iedereen speelde onder z`n niveau. Op zich niet nieuw dat ze er een beetje doorheen zitten richting kerst, maar de ondergrens van spelers als Schuurs, Klaiber en Labyad is wel erg laag. Gravenberch ook veel slechte dingen zien doen trouwens. Hopen dat het in januari beter gaat, anders kun je die schaal wel vergeten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 23 december 2020 om 22:05:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 december 2020 om 21:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 23 december 2020 om 21:04:

Ik moet nederig bekennen dat ik met enige regelmaat Ziyech heb zitten vervloeken, waarvoor met de wetenschap die ik nu weet en zie mijn nederige verontschuldigen. Ziyech hield met zijn klasse, creativiteit, bravoure en inzicht het schip de afgelopen jaren drijvende aanvallend gezien en had ook een enorme werklust. Alles wat dus nu ontbreekt......



Het is niet alleen Hakim. Er zijn veel spelers weggegaan en nu zijn er ook nog eens veel geblesseerd. Dan moet je inzet tonen maar de pijp lijkt leeg. En als je dan ook nog zo traag speelt.....



Inzet is een basisgegeven, je kan nog zoveel talent hebben maar als het karakter ontbreekt....Ja er is veel verkocht, maar ik mis het exceptionele, het aparte, het verrassende icm de wil om tot alles te winnen. Je kan mindere periodes hebben maar hou het dan simpel, ga uit van de basis en vecht vandaar uit terug. Sinds jaren 70 al fan en vele pieken en wat dalen meegemaakt, maar de lethargie wat als een deken over dit elftal hangt. pfff.



Het is een beetje wat er onder Frank de Boer ook gebeurde. Dat tergend langzame 'uitstellen van de pass' en geen enkele diepte. Antony is bloedsnel maar kapt alles terug bijvoorbeeld.
Pas in de slotfase zet men echt aan maar dan valt de goal weer eens niet. Ajax krijgt het niet voor elkaar om een zwakke wedstrijd in de 90e minuut een keer alsnog te winnen. Als je dat vergelijkt met PSV scheelt je dat zo 8 punten per seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 december 2020 om 22:25:

(...) Antony is bloedsnel maar kapt alles terug bijvoorbeeld. (...)



Hij kan niet veel met rechts.
Heel slecht voor een aanvaller bij Ajax, die beperktheid en voorspelbaarheid.

En met 'voorspelbaarheid en Ajax' weet Roger Smidt wel raad ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 december 2020 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 december 2020 om 22:25:

(...) Antony is bloedsnel maar kapt alles terug bijvoorbeeld. (...)



Hij kan niet veel met rechts.
Heel slecht voor een aanvaller bij Ajax, die beperktheid en voorspelbaarheid.

En met 'voorspelbaarheid en Ajax' weet Roger Smidt wel raad ...



Ben bang dat je gelijk hebt. Maar ach, wellicht staat er over een paar weken weer een heel ander Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 december 2020 om 22:56:

(...) Ben bang dat je gelijk hebt. Maar ach, wellicht staat er over een paar weken weer een heel ander Ajax.



Ik betwijfel het zeer ...

Er komt niets bij ("tussenjaar" ) en de huidige selectie kan niet veel beter met weerstand.
En Ten Hag heeft ook gezegd dat er alleen gekeken wordt naar nieuwe spelers als er iemand mocht vertrekken.

En zolang Ten Hag deze blamages wijdt aan gemakzucht en vermoeidheid i.p.v. gebrek aan kwaliteit, kan ik me niet indenken dat ze zich versterken.

 

+2/-0

Dit Ajax zit op een dood spoor.....Alleen als iedereen in Januari fit en in vorm is kunnen we afstand nemen van PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 24 december 2020 om 07:43:

Dit Ajax zit op een dood spoor.....Alleen als iedereen in Januari fit en in vorm is kunnen we afstand nemen van PSV.



Gaat niet gebeuren met deze trainer. Heeft geen enkele grip meer op de groep. Die nemen hem niet meer serieus. En terecht gezien de wartaal die hij uitslaat na wedstrijden. Gisteren ook. Heel bijzonder dat die man elke keer een andere wedstrijd ziet dan ieder ander.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 december 2020 om 11:05:

Gaat niet gebeuren met deze trainer. Heeft geen enkele grip meer op de groep. Die nemen hem niet meer serieus. En terecht gezien de wartaal die hij uitslaat na wedstrijden. Gisteren ook. Heel bijzonder dat die man elke keer een andere wedstrijd ziet dan ieder ander.



Wat Blind na de wedstrijd zei vond ik ook tekenend voor de mentaliteit en beleving:

,,we moeten na de 1-0 het tempo hoog blijven houden"

Waarom zegt hij dat na afloop voor een camera tegen een journalist ????
En niet meteen na de 1-0 in het veld tegen zijn medespelers ????

Onbegrijpelijk op dit niveau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 december 2020 om 16:53:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 december 2020 om 11:05:

Gaat niet gebeuren met deze trainer. Heeft geen enkele grip meer op de groep. Die nemen hem niet meer serieus. En terecht gezien de wartaal die hij uitslaat na wedstrijden. Gisteren ook. Heel bijzonder dat die man elke keer een andere wedstrijd ziet dan ieder ander.



Wat Blind na de wedstrijd zei vond ik ook tekenend voor de mentaliteit en beleving:

,,we moeten na de 1-0 het tempo hoog blijven houden"

Waarom zegt hij dat na afloop voor een camera tegen een journalist ????
En niet meteen na de 1-0 in het veld tegen zijn medespelers ????



Na iedere wedstrijd heeft Ten Hag het over een gebrek aan motivatie en doorzettingsvermogen in helft 1 of 2. Het is bijna alsof hij dat als buitenstaander constateert ipv dat hij juist diegene is die er voor betaald wordt om ze scherp te krijgen en houden. Alsof hij er niets aan kan doen, en iedere wedstrijd opnieuw dit pas voor het eerst ziet gebeuren.

45 minuten concentratie en inspanning is het maximaal haalbare de laatste maanden.

Een trainer kan verkeerde tactische keuzes maken of slecht wisselen, maar een trainer die de spelersgroep niet kan motiveren, die de grip op de spelersgroep kwijt is, is dicht bij de uitgang. Hoewel hij zou dicht bij de uitgang zijn als de TD en hij niet goed bevriend zouden zijn en deze zijn lot niet expliciet aan dat van de trainer verbonden had.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 december 2020 om 17:38:

Na iedere wedstrijd heeft Ten Hag het over een gebrek aan motivatie en doorzettingsvermogen in helft 1 of 2. Het is bijna alsof hij dat als buitenstaander constateert ipv dat hij juist diegene is die er voor betaald wordt om ze scherp te krijgen en houden. Alsof hij er niets aan kan doen, en iedere wedstrijd opnieuw dit pas voor het eerst ziet gebeuren. (...)



Ja, ook heel merkwaardig.

Wat zou 'jij' doen als trainer en dit herhaaldelijk contateert?
De dissonanten toch meteen wisselen (na één waarschuwing) en ongeacht de minuut in de wedstrijd ...

Wil je in het eerste spelen (en miljoenen verdienen!) zul je er wat voor moeten doen!

 

+2/-0

We gaan dit seizoen ruim over de houdbaarheidsdatum van Ten Hag. Misschien vast met Wim Jonk gaan praten over volgend seizoen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 25 december 2020 om 06:34:

We gaan dit seizoen ruim over de houdbaarheidsdatum van Ten Hag. Misschien vast met Wim Jonk gaan praten over volgend seizoen



Gaat niet gebeuren zolang Overmars en van der Sar in de directie zitten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Willem II - Ajax