Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Erediviesie 2020/2021] FC Emmen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zaterdag 28 november, 18.45u:

FC Emmen - Ajax

 

+1/-0

Kunnen we winnen.

 

+2/-0

Een niet te onderschatten tegenstander. Zo'n tussendoortje op zaterdagavond op kunstgras betekent vaak een valkuil voor ons aller Ajax. Ik heb het programma bekeken: we moeten alle wedstrijden tot aan de winterstop winnen. Dat moet gezien het programma mogelijk zijn. Op die manier beginnen we met een voorsprong van minimaal een puntje of zes op onze grootste concurrent PSV aan de belangrijke maand januari. Verslaan we ze dan in een onderling duel is de competitie beslist.

Vorig jaar is Ajax gaan frotten toen rond die laatste CL wedstrijden er de focus totaal niet was. Willem II thuis was een genant voorbeeld daarvan. Hierdoor bleef AZ maar weer terug komen en zakten we helemaal weg. Nu hebben we wel het voordeel dat niet de halve selectie geblesseerd is en doodop, dat speelde een jaar terug namelijk ook mee.

Maar aub wel winnen in Emmen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 november 2020 om 08:42:

(...) Verslaan we ze dan in een onderling duel is de competitie beslist. (...)



Daar ben ik het niet mee eens.

De competitie is nog nooit in januari beslist ... ;)

Los daar van, Corona blijft het hele seizoen zijn stempel drukken.
Spelers kunnen wegvallen door ziekte of door blessures a.g.v. overbelasting.
Als bijvoorbeeld Onana of Tadic wegvallen heeft dat grote invloed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 november 2020 om 10:29:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 november 2020 om 08:42:

(...) Verslaan we ze dan in een onderling duel is de competitie beslist. (...)



Daar ben ik het niet mee eens.

De competitie is nog nooit in januari beslist ... ;)

Los daar van, Corona blijft het hele seizoen zijn stempel drukken.
Spelers kunnen wegvallen door ziekte of door blessures a.g.v. overbelasting.
Als bijvoorbeeld Onana of Tadic wegvallen heeft dat grote invloed.



Nee, beslist is ook overdreven. Ik geef alleen maar aan dat het belangrijk is dat we met een voorsprong aan de tweede seizoenshelft beginnen. En als je dan ook nog wat onderlinge potjes wint het er erg goed gaat uitzien. Mocht je een onderling potje onverhoopt verliezen is er dan nog geen man overboord.

Ajax is te vaak in een positie geweest dat men afhankelijk was van morsen van concurrentie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 november 2020 om 12:14:

(...)



Het kan ook nog eens zo zijn dat PSV- en Feijenoord-uit met publiek gespeeld mag worden. Met deze competitievervalsing kunnen we ook te maken krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 november 2020 om 23:24:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 november 2020 om 12:14:

(...)



Het kan ook nog eens zo zijn dat PSV- en Feijenoord-uit met publiek gespeeld mag worden. Met deze competitievervalsing kunnen we ook te maken krijgen.



Die kans lijkt vrij groot. Ajax moet ervoor zorgen voor die tijd een voorsprong op die gasten te hebben genomen.

Emmen-uit moeten we gewoon scherp starten, het is een cliché maar we kunnen het ons niet veroorloven puntjes te verspelen tegen dit soort teams.

 

+1/-0

Zou met name Blind toch even aan de kant houden deze wedstrijd. Last, moe en kunstgras is geen goede combinatie en Martinez kan prima spelen tegen Emmen. Klaassen het liefst ook, maar wie moet je daar dan in vredesnaam neerzetten? Alvarez en Ekkelenkamp hoeven allebei niet echt van mij. Zou Taylor al een optie kunnen zijn?

 

+1/-0

Snel veilig spelen en dan rustig aan doen.

 

+2/-0

Het was Easy tegen de Toys !

 

+1/-0

Heerlijke overwinning. Ik teken voor dezelfde uitslag dinsdag! 😁

 

+1/-0

Prima uitslag.

En mooi dat het gemiddelde aantal goals per wedstrijd tegen Emmen stabiel blijft.

 

+2/-0

Ajax was snel klaar, dus beter kan niet. Op naar Liverpool.

Moet trouwens zeggen dat die Klaiber wel een beetje een rare kwast is. Domme kaart en een aantal keer van die wilde schoten van afstand. Gelukkig was het maar tegen Emmen.

 

+1/-0

Vond Labyad weer de minste op het veld. Hij scoorde wel maar ja dan heb je het over Emmen.

 

+1/-0

Ajax heeft dit gisteren wederom goed aangepakt. Flink gas geven in het begin en niet meer loslaten totdat t beslist is. Ik ben er van overtuigd door de wedstrijd zo aan te vliegen dit ook veel minder energie kost dan wanneer je halfbakken de strijd aan gaat.

open/sluit de onderstaande quote:

Mum53 schreef op 29 november 2020 om 12:02:

Vond Labyad weer de minste op het veld. Hij scoorde wel maar ja dan heb je het over Emmen.



Ik vond Labyad gisteren eerlijk gezegd wel prima spelen. Hij probeert d.m.v. loopacties ruimte te creëren voor anderen in het veld. Dit lukte bij vlagen best goed volgens mij waardoor Ajax mede door hem veel ruimte kreeg om te voetballen. Doet hij niks op die positie, dan voetbalt het toch een stuk lastiger. Wel denk ik dat wanneer het tempo van de tegenstander een stuk hoger ligt (Liverpool bijvoorbeeld) dat hij veel te veel tekort komt en niet goed genoeg meekan in het handelen daarvan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mum53 schreef op 29 november 2020 om 12:02:

Vond Labyad weer de minste op het veld. Hij scoorde wel maar ja dan heb je het over Emmen.



In defense of Labyad, check zijn goal tegen Nac uit, nu zijn goal tegen Emmen uit, beiden moeilijke volleys uit de lucht.

Zijn vrije trappen..
Zijn corner goal tegen Heracles.

Zijn 2 goals voor Utrecht tegen AJAX.

Al deze goals zijn geen toeval.
Labyad heeft een hele goede schiet techniek en hoe meer vertrouwen hij krijgt, hoe beter hij zal functioneren.
2 x liever hem nu op 10 dan Ekki of Promes bv.

Klaagt niet. Vriendelijk.
Kent zijn plek.
Helpt de jonge jongens, zie Gravenbergh.

Blij dat hij er nog is. Alleen niet geschikt voor de 9.

Goede 13e man voor dit Ajax en als iedereen fit is zit hij op de bank met Promes etc, maar fijn om hem erbij te hebben.

 

+2/-0

Ja ik zie het toch anders hoor, afgelopen week in de CL kwam hij ook te kort. Als de rest het balletje snel laten lopen stopt het altijd bij hem. Leuke voetballer voor Utrecht maar voor Ajax komt hij veel te kort. Gelukkig komt Kudus straks terug dan zie je het verschil. Hij moet zich ook niet zo opdringen met vrije trappen en hoekschoppen, laat deze maar aan Tadic over.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 29 november 2020 om 13:31:

(...) Wel denk ik dat wanneer het tempo van de tegenstander een stuk hoger ligt (Liverpool bijvoorbeeld) dat hij veel te veel tekort komt en niet goed genoeg meekan in het handelen daarvan.



Dat is niet alleen als het tempo van de tegenstander hoog ligt.
Ook als het tempo bij Ajax hoog ligt, in balbezit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Erediviesie 2020/2021] FC Emmen - Ajax