Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] FC Midtjylland - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Dinsdag 3 november 2020, 21.00u:

FC Midtjylland - Ajax

 

+1/-0

2x winnen van die gasten en je staat weer heel dicht bij Atalanta.
Of Liverpool ...

 

+1/-0

Hoe ze spelen is me even een zorg, als ze maar 3 punten mee in de tas hebben. Willen ze nog door. Nu 6 punten nodig tegen dit team. En makkelijk zal het niet worden.

Hoe ik zou spelen:

--------- Onana------------------
Mazraoui --Schuurs--Blind--Tagliafico
----Klaassen--Martinez---------
---------Neres------------
Antony --Traore ---Tadic




> Traore verdient weer een kans omdat hij ook scoort en het team help. Kortom deze jongen heeft nu zelfvertrouwen en daar moet het team van profiteren.
> Gravenbergh gaat er bij mij uit. Hij brengt te weinig aanvallend en verdedigend. En mag even banken.
Ik zie nauwelijks assists, goals van hem en verdedigend zie ik hem ook te weinig duels winnen - tackles er in knallen zoals Frenkie de Jong of belangrijke overtredingen maken die je soms moet maken als er een counter komt. Het wordt vast een grote speler. Maar jonge gasten zoals Gravenbergh, Schuurs, Traore, Ekkelenkamp kosten het team ook punten @ goals.

> Promes weer bank, want hij kan en moet veel meer laten zien. Schrijnend dat een penalty zijn enige manier van scoren nu is.

> Neres blijft erin. Omdat we weten hoe goed Neres is en het tegen de absolute top het heeft laten zien. Hij worsteld een beetje met zijn efficiëntie. Fortuna tegen de paal. Maar de goals gaan weer komen. Aan de bal nauwelijks van de bal te krijgen.

> Schuurs en Blind moeten achterin in positie blijven. Klaassen en Martinez om te controleren ervoor. Nu Kudus er niet is, zou ik altijd Martinez er in zetten voor stabiliteit en balvastheid en gif voor het team in de duels. Als Schuurs nu weer een fout maakt etc, wordt het wel duidelijk dat Ajax toch weer een nieuwe RCV moet halen of Timber erin.

> Ekkelenkamp gaat het zo niet redden bij Ajax vrees ik. Ik vond hem heel matig tegen Fortuna. Niet van het Ajax niveau wat je van een 10 mag verwachten.

 

+1/-0

Ik zou Martinez naast Schuurs zetten. Tandem Blind-Schuurs is gewoonweg niet goed genoeg tegen sterkere ploegen. Te traag, niet fel genoeg.
Blind samen met Klaassen en Gravenberch op het middenveld. Klaiber RB en Taglaifico LB. Voorin Neres, Tadic en Antony. Zo zou ik spelen.

 

+2/-0

Schuurs- Martinez en dan Blind op middenveld zie ik ook wel wat in. Ik beaam je gedachtegang.

Gravenbergh brengt te weinig vind ik.

 

+2/-0

Ga mee met blind op middenveld en Martinez achterin de rest staat wel denk ik. Alhoewel er echt wel een echte spits nodig is....traore nog niet overtuigd.

 

+1/-0

Neres brengt op dit moment ook niets, voorin zou ik met Tadic,Traore en Anthony spelen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 november 2020 om 11:17:

Neres brengt op dit moment ook niets, (...)



Neres spaart zich juist voor dit soort wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 november 2020 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 november 2020 om 11:17:

Neres brengt op dit moment ook niets, (...)



Neres spaart zich juist voor dit soort wedstrijden.


Ik hoop dat je gelijk krijgt.

 

+1/-0

André Onana

Sean Klaiber
Perr Schuurs
Lisandro Martinez
Nicolás Tagliafico

Daley Blind

Davy Klaassen
Ryan Gravenberch

Antony
Lassina Traoré
Dusan Tadic


Wissels: Mazraoui en Neres

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 november 2020 om 11:17:

Neres brengt op dit moment ook niets, voorin zou ik met Tadic,Traore en Anthony spelen.



Niets is een groot woord. Je ziet hem struggelen en zoeken naar zijn flow en vertrouwen en heeft een goal nodig. Tegen Fortuna schoot hij tegen de paal, waar hij een goal verdiende. Plus heeft hij het ook lastig met het zonder publiek spelen. De ene speler heeft hier meer last van dan de andere.

Neres wordt steeds beter en komt steeds meer terug. Hij heeft vertrouwen nodig en als trainer en fans weet men wat je aan hem hebt. Hij kan altijd scoren en belangrijk zijn of het nou Fortuna is of Real Madrid of Juventus.

Neres moet nu elke week basis spelen omdat hij dat ook nodig heeft.
Als je zegt dat hij niets brengt doe je hem tekort.
Hij had een assist tegen Atalanta. En was heel balvast de laatste games.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 02 november 2020 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 november 2020 om 11:17:

Neres brengt op dit moment ook niets, voorin zou ik met Tadic,Traore en Anthony spelen.



Niets is een groot woord. Je ziet hem struggelen en zoeken naar zijn flow en vertrouwen en heeft een goal nodig. Tegen Fortuna schoot hij tegen de paal, waar hij een goal verdiende. Plus heeft hij het ook lastig met het zonder publiek spelen. De ene speler heeft hier meer last van dan de andere.

Neres wordt steeds beter en komt steeds meer terug. Hij heeft vertrouwen nodig en als trainer en fans weet men wat je aan hem hebt. Hij kan altijd scoren en belangrijk zijn of het nou Fortuna is of Real Madrid of Juventus.

Neres moet nu elke week basis spelen omdat hij dat ook nodig heeft.
Als je zegt dat hij niets brengt doe je hem tekort.
Hij had een assist tegen Atalanta. En was heel balvast de laatste games.



Hij is wel één van de weinige, zo niet de enige, die in staat is tot splijtende assists. Die op Traoré zaterdag was ook weer van grote schoonheid.

Hij zoekt nog wat naar zijn vorm, dat is duidelijk. Maar je ziet hem wel echt stappen maken inderdaad.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 02 november 2020 om 13:09:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 02 november 2020 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 november 2020 om 11:17:

Neres brengt op dit moment ook niets, voorin zou ik met Tadic,Traore en Anthony spelen.



Niets is een groot woord. Je ziet hem struggelen en zoeken naar zijn flow en vertrouwen en heeft een goal nodig. Tegen Fortuna schoot hij tegen de paal, waar hij een goal verdiende. Plus heeft hij het ook lastig met het zonder publiek spelen. De ene speler heeft hier meer last van dan de andere.

Neres wordt steeds beter en komt steeds meer terug. Hij heeft vertrouwen nodig en als trainer en fans weet men wat je aan hem hebt. Hij kan altijd scoren en belangrijk zijn of het nou Fortuna is of Real Madrid of Juventus.

Neres moet nu elke week basis spelen omdat hij dat ook nodig heeft.
Als je zegt dat hij niets brengt doe je hem tekort.
Hij had een assist tegen Atalanta. En was heel balvast de laatste games.



Hij is wel één van de weinige, zo niet de enige, die in staat is tot splijtende assists. Die op Traoré zaterdag was ook weer van grote schoonheid.

Hij zoekt nog wat naar zijn vorm, dat is duidelijk. Maar je ziet hem wel echt stappen maken inderdaad.



Als Neres gewoon meer vertrouwen krijgt en op de linkerkant altijd wordt gepositioneerd dan kan hij ook meer in zijn flow komen. Ik snap de afwegingen wel van Ten Hag, want het is soms keuzes maken. Maar Neres presteert in mijn ogen qua goals en assist het beste vanaf links + dan hou je ook die diepgang die hij heeft en de voorzetten van de linkerkant die gewoon direct tot succes leiden zie, de assist op Traore tegen Atalanta. Of de pass van hem tegen real Madrid thuis op Hakim. Goede voorzetten van de zijkant zijn gewoon 1/ 2 keer levensgevaarlijk als ze op maat en op snelheid worden gegeven.

Dit jaar moet het jaar worden dat Neres echt het team gaat dragen. Maar gelukkig zie je hem al steeds meer 'terugkeren'. Het is jammmer dat hij nog geen doelpunt op zijn naam heeft, nationaal of EC1 maar dat gaat komen.

Neres is ook iemand die net als Donny van de Beek heel simpel en snel kan spelen. Dat is echt een wapen. Neres in vorm is van CL niveau.

Hopelijk gaat het balletje nu goed vallen tegen Midtjylland. Hopelijk wel vanaf linksbuiten. Antony speelt niet goed op links vind ik. Op rechts houden.

Blind, Klaassen, Martinez op middenveld. Gravenbergh op bank. Hij is op CL niveau nog veel te grillig. Soms doet hij wat goed, en dan is zijn 2e aktie weer teveel en ben je weer de bal kwijt. Hij speelt nog heel onvolwassen. Totaal niet vergelijkbaar met Seedorf, die heel simpel altijd speelde en zelden de bal verloor op die leeftijd.

Gravenbergh moet als hij speelt, eerst gewoon de simpele dingen goed gaan doen.
Balbezit houden. Positie behouden, duels winnen en de balroulatie hoog houden.
Gaat dit goed? Dan kan je soms wat meer gaan doen.

Tot nu toe vind ik veel van de simpele dingen voor een middenvelder bij hem misgaan. Martinez is daarom nu een veel veiliger oplossing. En hij heeft ondanks nauwelijks speeltijd wel al gescoord. Fantastische kopgoal. En tegen VVV.

Gravenbergh 0 goals.

 

+1/-0

Martinez moet sowieso spelen. Het is trouwens de vraag of hij geen linksback moet spelen want is Tagliafico wel inzetbaar? Ik zag hem op de corona-lijst staan van Fox, of was dat al maanden terug? Omdat hij er zaterdag niet bij was vroeg ik me af of dit een actualiteit betrof.

Maar ook als Nico wel speelt moet Lisandro spelen. Achterin en dan naast Timber wat mij betreft, hij verdient wel weer een kans want Schuurs blijft toch maar kwakkelen.

Ik denk dat we een hele zware pot tegemoet gaan want dit soort tegenstanders ligt Ajax totaal niet. En aanstaande zondag wacht een cruciaal duel in Utrecht. Als we deze week twee keer winnen ziet het er enorm goed uit.

 

+1/-0

Zal een heel gepuzzel worden met al die Corona gevallen, met name op het middenveld.

Scherpen
Klaiber Schuurs Martinez Tagliafico (mits fit)

Blind Ekkelenkamp Promes

Antony Traore Neres

Zoiets? Het middenveld wordt echt matig op deze manier....

 

+1/-0

Een schokkende selectie:

Scherpen
Schuurs
Mazraoui
Blind
Martínez
Tagliafico
Klaiber
Timber
Álvarez
Ekkelenkamp
Neres
Antony
Promes
Traoré
Huntelaar
Brobbey
Jensen

 

+1/-0

Dus we gaan het zonder keeper doen?

 

+1/-0

------------Scherpen------------------

Mazraoui --Schuurs--Martinez--Tagliafico

----Álvarez------Blind---------

---------Ekkelenkamp------------

Antony --Traore ---Neres


Corona elftal

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 02 november 2020 om 16:29:

------------Scherpen------------------

Mazraoui --Schuurs--Martinez--Tagliafico

----Álvarez------Blind---------

--------Ekkelenkamp------------

Antony --Traore ---Neres


Corona elftal




Stel en ik zeg stel dat dit de spelers zijn, ivm met corona.
Dan altijd nog Promes op linksbuiten en Neres op 10.
Promes en Ekkelenkamp zijn allebei niet goed genoeg voor de basis, maar dan maar Promes op LB en Neres op 10. Promes kan in dit soort wedstrijd opeens wel weer een doelpunt maken, dat is namelijk zijn kwaliteit. Dat bleek vorig jaar.

 

+1/-0

Behoorlijk vervelend dit natuurlijk, maar we spelen morgen gelukkig niet tegen Liverpool. Tevens komen er nog hertesten aan, dus wellicht dat alles nog meevalt en anders is het wat het is.

Ik heb overigens best vertrouwen in Scherpen. Ik vind dat hij zich prima ontwikkelt in jong en verwacht dat hij dus ook kan aanpikken in het team.

Mocht het zo blijven, dan zou ik als volgt spelen:
Scherpen;
Mazraoui, Schuurs, Martinez, Nico;
Blind, Ekkelenkamp, Neres;
Antony, Traore, Promes

De kans voor Promes om zich weer te laten zien. Nu kan hij ook praktisch niet meer heen om Martinez die ik over het algemeen goed vind spelen. Ik vrees echter dat hij morgen kiest voor Alvarez op het middenveld en Neres voorin en Promes op de bank.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] FC Midtjylland - Ajax