Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - FC Liverpool

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag 21 oktober 2020, 21.00u:


Ajax - FC Liverpool

 

+1/-0

Lekker man! T gaat weer beginnen. Hopelijk vandaag wat vertrouwen tanken.

Liverpool draait ook niet geweldig en moet iig Van Dijk missen en Thiago wellicht ook. Dat scheelt toch wel wat. Mooi meetmoment voor ons wat er dit jaar in de pijpleiding zit.

Vaak staan we er wel in dit soort wedstrijden. Deze poule heeft als voordeel dat de ploegen allemaal willen voetballen. Er komt dus ruimte en dan zijn we op ons sterkst. Hopelijk dat Ten Hag een logische opstelling uit de hoed tovert en heb daar in de CL wel vertrouwen in dat hij dat doet.

 

+1/-0

Liverpool is heel goed in de omschakeling. Veel snelheid, loopvermogen en technische spelers die elkaar snel vinden. Ook voorzetten van de backs zijn van een hoog niveau. Bij dode spelmomenten hebben ze bovendien meer lengte.

Als Ajax zelf niet balvast is en de duels verliest gaan ze keihard overlopen worden. De vraag is dus een beetje welk Ajax je te zien krijgt.

 

+1/-0

Het voelt nog niet echt aan als CL, maar wie weet als de wedstrijd begint straks dat de spanning ook wat meer voelbaar is.

Ten Hag gaf voor Heerenveen aan dat hij in zijn opstelling geen rekening had gehouden met deze wedstrijd, dus wordt het wellicht dezelfde opstelling? Met Anthony voor Neres misschien?

Traoré

Tadic
Kudus
Anthony

Gravenberch
Klaassen

Tagliafico
Blind
Schuurs
Mazraoui

Onana

 

+1/-0

Ik denk dat Ten Hag waarschijnlijk wel een aanpassing maakt op de laatste wedstrijd, terecht of niet.
Waarvan ik ieder geval hoop op Tadic op de 9 en de Brazilianen op de vleugels.

Misschien laat hij het middenveld staan zoals het is? Misschien gaat hij defensief iets inbouwen?
Hoe goed is Liverpool nu en wat is wijsheid. Een mooie puzzel weer om te leggen voor de staf.


Ik zou zo gaan spelen:


------------Onana---------------.
Maz --Schuurs--Blind----Tagliafico.
Klaassen ------------Gravenbergh.
------------Kudus-----------.
Athony -------Tadic ----Neres.


Dus het laatste middenveld laten staan, ook al is het een risico.
Sommige verwachten dat Alvarez er in gezet wordt om wat meer balans te krijgen.
De vraag is of dit natuurlijk wijsheid is? Misschien het beste om zonder hem te beginnen en wordt je overlopen de eerste 10 minuten, hem er misschien in gooien.

Het wordt een hele interessante pot, een nieuwe challenge voor Tagliafico, Onana, Blind, Tadic, Mazraoui en Neres (de CL boys) en Klaassen. Allemaal spelers die toch al flink wat Europese ervaring nu hebben in het Europees en wereldvoetbal. Eindelijk heeft het team wat CL games achter zijn naam ipv jaar in jaar uit steeds super jong en onervaren het seizoen te beginnen. In elke linie is nu wat ervaring en leeftijd.

Moge het een heerlijke pot worden.

 

+1/-0

Ik acht Liverpool kwalitatief nog steeds sterker dan Ajax ondanks de spelers die ze moeten missen.
Het spel van Ajax is nog niet wat het moet zijn er worden nog steeds meer kansen weggegeven dan ons lief is.
Alle punten tegen Liverpool zijn meegenomen.

 

+1/-0

Antony is er niet bij naar alle waarschijnlijkheid ( zie persconf)

dan:

------------Onana---------------.
Maz --Schuurs--Blind----Tagliafico.
Klaassen ------------Gravenbergh.
------------Kudus-----------.
Promes------Tadic ----Neres.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 oktober 2020 om 15:43:

Antony is er niet bij naar alle waarschijnlijkheid ( zie persconf)

dan:

------------Onana---------------.
Maz --Schuurs--Blind----Tagliafico.
Klaassen ------------Gravenbergh.
------------Kudus-----------.
Promes------Tadic ----Neres.



Ik ben bang dat jij te logisch (én te voetballend) denkt. Ik verwacht een defensieve aanpassing. Vijf verdedigers of Alvarez/Martinez als "slot" op het middenveld. Ook Traore in de spits sluit ik niet helemaal uit. Ik begrijp het idee wel om een fysiek sterkere spits te hebben tegen compact spelende tegenstanders, maar of het tegen de sterk gewijzigde verdediging (en het spelsysteem) van Liverpool zou werken waag ik te betwijfelen. Tadic als extra optie op de flanken door het ontbreken van Antony, gebrek aan ritme bij Neres en het verpatsen van Lang is helaas geen overbodige luxe, maar om de spits positie daarvoor te verzwakken ...

De manier waarop Brobbey bij Jong speelt op dit moment vind ik dan beter. Veel kracht en snelheid om de bal achter de laatste linie van de tegenstander te leggen. Ik vind Traore op dit moment erg log ogen. Alsof hij veel te zwaar uit de corona periode is gekomen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 oktober 2020, 16:10:58.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 oktober 2020 om 16:05:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 oktober 2020 om 15:43:

Antony is er niet bij naar alle waarschijnlijkheid ( zie persconf)

dan:

------------Onana---------------.
Maz --Schuurs--Blind----Tagliafico.
Klaassen ------------Gravenbergh.
------------Kudus-----------.
Promes------Tadic ----Neres.



Ik ben bang dat jij te logisch (én te voetballend) denkt. Ik verwacht een defensieve aanpassing. Vijf verdedigers of Alvarez/Martinez als "slot" op het middenveld. Ook Traore in de spits sluit ik niet helemaal uit. Ik begrijp het idee wel om een fysiek sterkere spits te hebben tegen compact spelende tegenstanders, maar of het tegen de sterk gewijzigde verdediging (en het spelsysteem) van Liverpool zou werken waag ik te betwijfelen. Tadic als extra optie op de flanken door het ontbreken van Antony, gebrek aan ritme bij Neres en het verpatsen van Lang is helaas geen overbodige luxe, maar om de spits positie daarvoor te verzwakken ...

De manier waarop Brobbey bij Jong speelt op dit moment vind ik dan beter. Veel kracht en snelheid om de bal achter de laatste linie van de tegenstander te leggen. Ik vind Traore op dit moment erg log ogen. Alsof hij veel te zwaar uit de corona periode is gekomen.



Ik zeg ook niet dat Ten Hag en staf zo gaan spelen morgen, ik zou zo gaan spelen.

Verder Ten hag en staf zijn natuurlijk hier non stop mee bezig en Liverpool aan het analyseren. Ik weet niet wat wijsheid is. Er zijn denk ik twee kampen:
het ene kamp zegt dat Ajax een voetballend middenveld nodig heeft, het andere kamp zegt juist dat er meer zekerheid ingebouwd moet worden.

Het zijn afwegingen.

Daarnaast kan je als trainer altijd nog later veranderingen inbrengen.
Misschien moet je Liverpool maar gewoon laten komen als favoriet en dan meer vanuit de counter gaan spelen. Ik weet het niet. Stel dat Ajax gaat spelen tegen liverpool als tegen Heerenveen is dat misschien wel vragen voor hele grote problemen, als het team steeds zo hoog staat omdat ze denk ik heel goed met 3 passes zo Ajax eruit counteren. Het is geen schande om tegen 1 van de beste teams van de wereld hier rekening mee te houden en in het begin wat af te wachten en de wedstrijd te lezen. Dit Ajax is niet het Ajax van 2018-2019, maar het is wel bijna hetzelfde Liverpool. Ik zou vooral naar tapes gaan kijken wat Ajax fout heeft gedaan tegen Spurs, United.

Het kan zo maar zo zijn dat je na 15 minuten met 2-0 achter staat, maar stel dat je 2-0 voor staat bij rust (onwaarschijnlijk) dan is het van groot belang om het team te vertellen hoe ze hier mee om moeten gaan. (Zie Spurs thuis)

Wie weet, is morgen wel DE gelegenheid om voor Ajax Liverpool pijn te doen vanwege het ontbreken van Allison, Matip, Tiago, Van Dijk ? En de 7-2 tegen Villa. Verdedigend is het al niet zo denderend de laatste tijd bij Liverpool.

Liverpool is in ieder geval favoriet morgen. Maar das logisch.

Dit bericht is gewijzigd op 20 oktober 2020, 16:31:00.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Ik ben ook bang dat Ten Hag Gravenberch gaat offeren voor Alvarez. Daarnaast ben ik benieuwd hoe hij het voorin gaat doen. Natuurlijk verwacht iedereen dat Tadic in de spits zal beginnen maar er zijn door de afwezigheid van Antony en de verkoop van Lang wel verrekte weinig opties. Vanuit Jong Ajax is er namelijk niemand klaar voor, zelfs niet als invaller. En Neres is nog nog steeds geen 100%, hij wordt wel met de wedstrijd iets beter maar zit hooguit op 80-90%. Daarnaast kan Neres nog geen hele wedstrijd aan op dit niveau.

De kans is dus aanwezig dat Labyad ook een rol gaat vervullen vanavond. Misschien hangend vanaf rechts, daar speelde hij al eerder vorig seizoen. En deed dat redelijk. Of Tadic gaat een gedeelte van de wedstrijd naar de vleugels en een andere spits komt erin.

Ben benieuwd.

 

+2/-0

Antony is een groot gemis, ik denk dat hij 3 klasse beter is dan Promes.

Maar nu moeten Promes, Neres, Tadic het maar laten zien.Wat ik belangrijk vind is dat Ajax gewoon alles geeft en vecht als leeuwen en als team.

Deze wedstrijd was veel 'eerlijker' (relatief begrip) geweest in 2018-2019 als finale, waar beide teams hun beste spelers nog hadden. Ajax is 5 basisspelers verloren, waar Liverpool in principe niemand kwijt is geraakt - tenzij blessures natuurlijk en ze konden alleen maar doorbouwen.

Liverpool is favoriet en aan zijn stand verplicht om te winnen. Juist als underdogg ligt de kans voor Ajax. Maar net als een Aston Villa of Everton moet Ajax gewoon voor de winst gaan. Nooit geschoten is altijd mis.

 

+2/-0

Denk dat Promes in Europese wedstrijden wat meer kan brengen dan in wedstrijden in de competitie, vorig jaar deed hij het best aardig en scoorde hij regelmatig.
Ik zie graag Martinez in plaats van Gravenbergh.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 oktober 2020 om 12:49:

Denk dat Promes in Europese wedstrijden wat meer kan brengen dan in wedstrijden in de competitie, vorig jaar deed hij het best aardig en scoorde hij regelmatig.
Ik zie graag Martinez in plaats van Gravenbergh.




Je hebt gelijk betreffende Martinez maar onze vriend Erik heeft hem uitgesloten voor het middenveld. Waarom? Niemand die het snapt.

 

+2/-0

Misschien een eenmalige systeemsverandering?

Onana

Schuurs
Blind
Martinez

Kudus

Mazraoui
Klaassen
Gravenberch
Tagliafico

Promes
Tadic

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 21 oktober 2020 om 15:23:

Misschien een eenmalige systeemsverandering?

Onana

Schuurs
Blind
Martinez

Kudus

Mazraoui
Klaassen
Gravenberch
Tagliafico

Promes
Tadic



Bedoel je 5-3-2 zonder bal en 3-5-2 in balbezit? Ik vrees dat 1-op-1 tegen de aanval van Liverpool zelfmoord is, vooral in de omschakeling.

 

+2/-0

Tegen 3 pure aanvallers moet je altijd met 4 of meer verdedigers spelen. Vooral tegen wereldaanvallers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 oktober 2020 om 12:49:

Denk dat Promes in Europese wedstrijden wat meer kan brengen dan in wedstrijden in de competitie, vorig jaar deed hij het best aardig en scoorde hij regelmatig.
Ik zie graag Martinez in plaats van Gravenbergh.



Allemaal dankzij Ziyech. Was nauwelijks de verdiensten van hem zelf.

 

+2/-2

Ajax en Liverpool. Twee van de meeste epische voetbalclubs of all time.

De nr 3 ---liverpool (6 zeges) versus de nr 5 --- Ajax (4 zeges).

De favo teams van Jari Litmanen.


Vlag van Spanje Real Madrid CF 13 3 1955/56, 1956/57, 1957/58, 1958/59, 1959/60, 1965/66, 1997/98,
1999/00, 2001/02, 2013/14, 2015/16, 2016/17, 2017/18 1961/62, 1963/64, 1980/81

Vlag van Italië AC Milan 7 4 1962/63, 1968/69, 1988/89, 1989/90, 1993/94, 2002/03, 2006/07 1957/58, 1992/93, 1994/95, 2004/05

Vlag van Duitsland FC Bayern München* 6 5 1973/74, 1974/75, 1975/76, 2000/01, 2012/13, 2019/20 1981/82, 1986/87, 1998/99, 2009/10, 2011/12

Vlag van Engeland Liverpool FC 6 1976/77, 1977/78, 1980/81, 1983/84, 2004/05, 2018/19 1984/85, 2006/07, 2017/18

Vlag van Spanje FC Barcelona 5 3 1991/92, 2005/06, 2008/09, 2010/11, 2014/15 1960/61, 1985/86, 1993/94

Vlag van Nederland AFC Ajax* 4 2 1970/71, 1971/72, 1972/73, 1994/95 1968/69, 1995/96

 

+1/-0

Ik hoop op 3-2. Alles zal afhangen van de vorm van de dag. Eigenlijk kan het alle kanten uit. Zonder publiek spelen heeft veel invloed op het spel en de focus van de spelers.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - FC Liverpool