Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie] VVV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Aankomende zaterdag staat competitiewedstrijd nummer 3 op het programma, VVV uit. Na overleg tussen Ajax, VVV-Venlo en de KNVB is het aanvangstijdstip van VVV-Venlo - Ajax vervroegd. In het Covebo Stadion-De Koel in Venlo wordt zaterdag om 18:30 uur afgetrapt

Ajax speelde 24 keer eerder uit in Venlo. Daarin werd 11x gewonnen, 7x gelijkgespeeld en 6x verloren. De laatste nederlaag daar dateert uit 1987/1988.

Afgelopen seizoen in Venlo
Ajax boekte afgelopen seizoen een nipte uitoverwinning op VVV-Venlo: 0-1. Dusan Tadic maakte op 18 augustus 2018 uit een strafschop in de 88e minuut de enige treffer.

 

+1/-0

Vind het toch altijd een klote pot. Het slechtste en droogste veld van de hele Eredivisie, altijd kans op blessures.
Blij als ie goed is afgesloten.

 

+2/-0

De Koel, verschrikkelijk stadion. Nog erger als dat kleine veld van Excelsior. Heb Ajax er nog nooit echt een goede pot zien spelen. Een keer werd het 0-4 maar was het spel niet om aan te gluren. Het uitvak is klein, zicht is matig. Alle ingrediënten voor een lastige pot enkel denk ik daar dit jaar anders over. VVV verloor al zijn sterkhouders en hebben maar een matige selectie. Natuurlijk is Ajax nog wat zoekende maar ik zou heel snel de defensie op orde zetten met Blind terug te halen naar lcv. Tagliafico en Mazraoui de backs en van mij apart Martinez gewoon rcv. Hoe vaak hebben twee rechtsbenige verdedigers centraal gestaan, dan kan dat nu ook met twee linksbenige. Verder zal Alvarez snel zijn opwachting maken. Op het middenveld ligt dan de puzzel. Waarom niet Tadic op tien en vd Beek centraal met Marin. Neres, Huntelaar en Ziyech voorin.

 

+2/-0

Vorig jaar begon Ajax nog wel aardig, maar stopte Unnerstaller alles. Daarna werd het een uiterst moeizame wedstrijd. Scheelt dat die er nu niet bij is. Kan ook schelen dat het veld dit keer in ieder geval niet kurkdroog is.

Ik hoop dat Ten Hag Alvarez zijn eerste minuten laat maken of anders Schuurs weer. Veltman - Martinez is geen centrum voor de toekomst.

 

+1/-0

Kijken of we na de overtuigende overwinning van afgelopen weekend ook dit weekend weer een "makkelijke" pot kunnen zien. Zou grote winst zijn ten opzichte van vorig jaar waar we in mijn beleving het vaak ook lastig hadden tegen de "kleinere" ploegen.

Andere dingen om naar uit te kijken:

-Hopelijk zien we Alvarez aan het werk;
-Hopelijk mag Quincy Promes starten;
-Gaat Dolberg weg of krijgt hij nog een kans;

Verder lekker zaterdag punten pakken en dan zondag rustig kijken wat de rest van de "top 5" doet. Feyenoord - Utrecht wordt leuke pot om naar te kijken.

 

+1/-0

Relax jongens en meiden, Robert Maaskant is tegenwoordig trainer van VVV. Dat moet dus makkelijk een walk-over worden as. zaterdag!! ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

appa schreef op 15 augustus 2019 om 13:13:

Relax jongens en meiden, Robert Maaskant is tegenwoordig trainer van VVV. Dat moet dus makkelijk een walk-over worden as. zaterdag!! ;)



Echt zoveel jaren prima beleid en dan zo'n ongelofelijke miskleun er tussen. Is de TD daar toevallig onlangs vertrokken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rafael23 schreef op 15 augustus 2019 om 09:44:

Vorig jaar begon Ajax nog wel aardig, maar stopte Unnerstaller alles. Daarna werd het een uiterst moeizame wedstrijd. Scheelt dat die er nu niet bij is. Kan ook schelen dat het veld dit keer in ieder geval niet kurkdroog is.

Ik hoop dat Ten Hag Alvarez zijn eerste minuten laat maken of anders Schuurs weer. Veltman - Martinez is geen centrum voor de toekomst.



Het is inderdaad heel belangrijk dat het nu geen 30 graden is en kurkdroog. Dat maakt de job in Venlo een stuk makkelijker al blijft het lastig daar. Dit duel zit ook precies tussen twee belangrijke EC-potten in, je houdt je hart vast wat dat betreft. Gelukkig is Maaskant trainer nu en dat scheelt weer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jeroens schreef op 15 augustus 2019 om 09:52:

Kijken of we na de overtuigende overwinning van afgelopen weekend ook dit weekend weer een "makkelijke" pot kunnen zien. Zou grote winst zijn ten opzichte van vorig jaar waar we in mijn beleving het vaak ook lastig hadden tegen de "kleinere" ploegen.

Andere dingen om naar uit te kijken:

-Hopelijk zien we Alvarez aan het werk;
-Hopelijk mag Quincy Promes starten;
-Gaat Dolberg weg of krijgt hij nog een kans;

Verder lekker zaterdag punten pakken en dan zondag rustig kijken wat de rest van de "top 5" doet. Feyenoord - Utrecht wordt leuke pot om naar te kijken.



Wij zou je passeren om Promes te laten beginnen. Neres?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Wie zou je passeren om Promes te laten beginnen. Neres?



Aangezien we dinsdag weer CL moeten spelen zou ik Neres inderdaad een wedstrijd laten overslaan en Promes laten spelen.

 

+1/-0

Nou dit lijkt ook weer nergens op. Je weet dat VVV compact gaat spelen. En toch staat er geen spits in. Dan staan ze voorin ook nog allemaal naast elkaar op een rijtje waarbij je denkt: waar slaat dit op? De backs staan als links en rechtsbuiten. Dan profiteer je dus niet van hun kwaliteiten. Want ze zijn juist gevaarlijk als ze met een loopactie op die plek komen. Niet als ze met een tegenstander voor hun neus en zeeën van ruimte achter zich de actie moeten maken.

Het middenveld is er niet. Als Ajax voorin de bal verliest ligt het helemaal open. Een beetje tegenstander profiteert daar direct van. Dit kan gewoon niet. Totaal geen balans.

Aanvallend staan ze zoals ik al zei dicht bij elkaar en stil. Niemand met loopacties in de diepte. Zelfs niet Promes die het van zijn snelheid moet hebben.

Je hebt letterlijk 1/2 kansen gecreëerd. De hoge bal van Ziyech op Promes. Het kansje voor Dest en dan de goal met Tadic/Ziyech uit de omschakeling. Nadat Blind de bal zo gaf aan VVV in een kansrijke positie.

Bagger. We mogen echt beter verwachten tegen een clubje als VVV. Met alle respect.

 

+1/-0

Misschien zit ik een andere wedstrijd te kijken, maar dit is gewoon een veredelde oefenpartij. 0,0 weerstand en met een beetje meer precisie waren we de 6-0 al vlotjes gepasseerd.

 

+1/-0

Eerste helft moeite om door te komen, maar vooral de tweede helft heer en meester met een paar mooie aanvallen en veel balbezit op de helft van VVV. Jammer van de blessures, hopelijk valt het mee.

 

+1/-0

Goeie 2e helft, op naar apoel

 

+1/-0

Deze wedstrijd leek toch een helft lang op de wedstrijd van vorig jaar. Erg moeizaam, gelukkig net voor rust. Daarna was het ook wel klaar, maar hoop dat ze gedurende het seizoen wat makkelijker tot kansen komen tegen dit soort ploegen. Dit zal niet de laatste ploeg zijn die een muur optrekt.

 

+1/-0

Prima uitslag in deze fase.

 

+1/-0

Toch weer jammer dat wederom niet de nul is gehouden. Marin zag er op dat moment verdedigend weer niet best uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 augustus 2019 om 23:42:

Toch weer jammer dat wederom niet de nul is gehouden. Marin zag er op dat moment verdedigend weer niet best uit.



Alvarez had ook een aandeel in dit doelpunt omdat hij weifelend naar de man toegaat (of juist niet) die de pass geeft. Hij had op zijn minst het de speler moeilijker moeten maken.
Marin is iets te laat door de rugdekking die hij wil geven. Was niet nodig want er stonden mensen genoeg.

 

+1/-0

Ik vond de eerste helft heel matig. De tweede helft redelijk, mede omdat VVV moe werd. Soms leuke combinaties. Zorgelijk is dat bijna iedere hoekschop van ons gevaarlijke counters inleiden. Er staan teveel voor de bal, de veldbezetting klopt niet. Marin speelde imo zijn beste wedstrijd tot nu toe.
Wat een erbarmelijk veld in Venlo. De KNVB moet dat verbieden.

 

+1/-0

Prima pot, je weet dat VVV een uur mee kan in dit soort wedstrijden. Zeker thuis op dat erbarmelijke veld. 1-4 is een uitslag waar je voor tekent op voorhand. Je moet niet denken dat we nu wekelijks iedereen op rollen met het grootse gemak. Ik heb wederom een beter Ajax gezien wat nog wekelijks stappen zal moeten maken, zoals elk team. Ik denk dat sommige heel snel in moeten gaan zien dat er gewoon een ander Ajax staat.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie] VVV - Ajax