Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 5.080
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: -
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 11 oktober 2026 om 10:23:
Erg geschrokken van het plan en spel gisteren. Ook weer niemand die de boel kan omdraaien - zowel binnen als buiten de lijnen njet - als je meer en meer ziet dat het totaal niet loopt. Amrabat, Mokio heel slecht, Brand onzichtbaar. Je speelde dus letterlijk zonder middenveld, wat te zien was in de enorme ruimtes die NEC kreeg en het feit dat wij in balbezit alleen lange ballen konden laten spelen door Ter Stegen. Kehrer en Tsygankov vielen ook erg tegen en Andringa had ook opvallend veel moeite met zijn basistechniek. Fysiek zijn veel spelers nog niet eens in staat 90 minuten gas te geven, wat eveneens verbaast. Wissels waren ook best vreemd hier en daar.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 oktober 2026 om 09:31:
Ik denk dat wat we nu zien ook eenvoudigweg een logisch gevolg is van wéér een enorme selectie-renovatie. Er zijn maar weinig trainers die na 10+ mutaties, waarbij ook nog eens je topscorer vertrekt, direct een goed voetballend geheel kunnen neerzetten.
Dat uiteraard geheel afgezien van het feit dat Gloukh die bal er gewoon in moet rammen.
Vond Mokio overigens erg slordig spelen. Rosa deed weer eens niet mee; in vervolg gewoon Kehrer rechtsback als Gaaei niet kan spelen. Op de rechterflank gebeurde nu he-le-maal niets.
Moest wel lachen om Michel tegen Marcos vlak voor z'n invalbeurt: "I need you to make two goals! Two goals!"
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 5.080
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 oktober 2026 om 10:46:
Ik denk dat wat we nu zien ook eenvoudigweg een logisch gevolg is van wéér een enorme selectie-renovatie. Er zijn maar weinig trainers die na 10+ mutaties, waarbij ook nog eens je topscorer vertrekt, direct een goed voetballend geheel kunnen neerzetten.
Dat uiteraard geheel afgezien van het feit dat Gloukh die bal er gewoon in moet rammen.
Vond Mokio overigens erg slordig spelen. Rosa deed weer eens niet mee; in vervolg gewoon Kehrer rechtsback als Gaaei niet kan spelen. Op de rechterflank gebeurde nu he-le-maal niets.
Moest wel lachen om Michel tegen Marcos vlak voor z'n invalbeurt: "I need you to make two goals! Two goals!"
Ik vind het voetballend niet denderend, maar ook zeker niet slecht. Als je de grote kansen tegenover elkaar zet komt Ajax daar veel beter uit dan NEC. Vorig jaar tijdens deze wedstrijd was dat wel anders. Het is zeer te verdedigen dat die inderdaad gewoon groeistuipen zijn als gevolg van alle wisselingen die hebben plaatsgevonden en dat we met meer automatismes, ingespeeldheid en de juiste formatie binnenkort geen moeite meer hebben met dit soort wedstrijden.
Dat moet ook wel, want dit is op zichzelf geen ploeg om op voort te borduren met alle huurlingen, korte contracten en oudere spelers. 2e of 3e worden met de hoop volgend jaar te knallen is geen logische optie.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 537
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Drie dingen die mij zijn opgevallen gisteren zijn:
1) Wat moet Abdellah Ouazane nog laten zien voordat hij een basisplaats krijgt?
(Overigens nadat hij 2 spelers voorbij ging had hij wel af kunnen schuiven op Leonardo, je brengt hem dan ook in het zadel / sneller in vorm), maar goed dit zijn details een echte topspeler leert dit wel, hij is nog jong om hem daar op te beoordelen. Hij heeft sowieso een dubbele dekking nodig waardoor andere spelers in het team automatisch meer ruimte krijgen.
2) Oscar Gloukh is wat mij betreft een te weifelend speler en maakt het team er niet beter op op de lange termijn. Af en toe een wedstrijdje goed spelen is echt van sub top niveau maar niet waar Ajax wil staan. Zou hem verkopen in de winterstop.
3) Brandts had net niet de totale scherpte die hij de andere wedstrijden voor de interland break wel had, maar goed het is hem vergeven.
Forumreacties: 665
Reg.: 13 september 2022
Er was één lichtpuntje (zo fel als een supernova voor mij): Klaassen begon niet in de basis.
Ik vond de beginopstelling goed te billijken, de wissels waren ook logisch, dus in die zin deed Míchel niet veel fout. Ik hoop dat hij nu voor de standvastigheid kiest, en niet weer gaat lopen schuiven, vooral niet op het middenveld (met Klaassen weer in de basis).
Ik schrok wel van die Adingra, zeg. Vanwege z'n PL-verleden had ik daar verwachtingen van, maar het leek wel een ergere versie van Forbs. Hopelijk wordt dat beter naarmate hij weer meer ritme opdoet.
Het is nu een kwestie van niet te ver achterop raken, en hopen dat het steeds beter op elkaar ingespeeld raakt, want de potentie is er. Gaat wel lastig worden met het komende programma, al lijken uitwedstrijden deze groep vooralsnog beter te liggen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 oktober 2026 om 11:13:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 oktober 2026 om 10:46:
Ik vind het voetballend niet denderend, maar ook zeker niet slecht. Als je de grote kansen tegenover elkaar zet komt Ajax daar veel beter uit dan NEC. Vorig jaar tijdens deze wedstrijd was dat wel anders. Het is zeer te verdedigen dat die inderdaad gewoon groeistuipen zijn als gevolg van alle wisselingen die hebben plaatsgevonden en dat we met meer automatismes, ingespeeldheid en de juiste formatie binnenkort geen moeite meer hebben met dit soort wedstrijden.
Dat moet ook wel, want dit is op zichzelf geen ploeg om op voort te borduren met alle huurlingen, korte contracten en oudere spelers. 2e of 3e worden met de hoop volgend jaar te knallen is geen logische optie.
2e worden is op zich financieel gezien niet zo erg, mits je je daarna wel kwalificeert.
Ik denk dat je de titel wel uit je hoofd kunt zetten momenteel.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.649
Reg.: 25 april 2004
Dit puntverlies vond ik toch wel wat zorgwekkender dan tegen Excelsior. Na een goed begin was het spel gewoon erg moeizaam. Met Mokio erbij op het middenveld vind die linie aanvallend wat te magertjes eigenlijk, zeker als Brandt ook niet heel erg in de wedstrijd zit. Het gebrek aan buitenspelers blijft wel een geldig excuus. Toch had je met dit wedstrijdbeeld veel meer gehad aan een lopende aanvallende middenvelder zodat er wat meer beweging in het team komt. NEC kon nu tegen een relatief statisch Ajax volop zijn bekende 1 op 1 spelen.
Maar de tactiek buiten beschouwing latend had je ook de wedstrijd naar je toe kunnen trekken door simpelweg beter met de kansen om te gaan. Gloukh was weer zo net niet op dat soort momenten. Zonde ook dat je een penalty weggeeft doordat Mokio totaal geen verdedigend overzicht en inzicht heeft. Hij was in de duels vaak weer geweldig, maar dit soort momenten zitten er bij hem altijd weer tussen.
Forumreacties: 2.036
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 11 oktober 2026 om 17:48:
Dit puntverlies vond ik toch wel wat zorgwekkender dan tegen Excelsior. Na een goed begin was het spel gewoon erg moeizaam. Met Mokio erbij op het middenveld vind die linie aanvallend wat te magertjes eigenlijk, zeker als Brandt ook niet heel erg in de wedstrijd zit. Het gebrek aan buitenspelers blijft wel een geldig excuus. Toch had je met dit wedstrijdbeeld veel meer gehad aan een lopende aanvallende middenvelder zodat er wat meer beweging in het team komt. NEC kon nu tegen een relatief statisch Ajax volop zijn bekende 1 op 1 spelen.
Maar de tactiek buiten beschouwing latend had je ook de wedstrijd naar je toe kunnen trekken door simpelweg beter met de kansen om te gaan. Gloukh was weer zo net niet op dat soort momenten. Zonde ook dat je een penalty weggeeft doordat Mokio totaal geen verdedigend overzicht en inzicht heeft. Hij was in de duels vaak weer geweldig, maar dit soort momenten zitten er bij hem altijd weer tussen.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.649
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 11 oktober 2026 om 18:43:
Michel had gelijk na de rust moeten wisselen. Klaassen en Ouazane erin voor Mokio en Gloukh. Dan had je met Klaassen en Brandt twee spelers die het net kunnen vinden met een kaatsende Tolu ervoor. En Ouazane zorgt ondanks zijn jonge leeftijd voor meer gevaar dan Gloukh, die het de laatste twee wedstrijden weer niet heeft.
Of Gloukh naar rechtsbuiten en Tsyhankov eruit voor Ouazane. Hoe dan ook, zulke wissels moet je z.s.m. doorvoeren zodat je anders de tweede helft ingaat.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 11 oktober 2026 om 18:48:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 11 oktober 2026 om 18:43:
Michel had gelijk na de rust moeten wisselen. Klaassen en Ouazane erin voor Mokio en Gloukh. Dan had je met Klaassen en Brandt twee spelers die het net kunnen vinden met een kaatsende Tolu ervoor. En Ouazane zorgt ondanks zijn jonge leeftijd voor meer gevaar dan Gloukh, die het de laatste twee wedstrijden weer niet heeft.
Of Gloukh naar rechtsbuiten en Tsyhankov eruit voor Ouazane. Hoe dan ook, zulke wissels moet je z.s.m. doorvoeren zodat je anders de tweede helft ingaat.
Ouazane vond ik ondanks een paar mooie acties niet eens zo enorm goed invallen. Hij maakte een paar zelfzuchtige keuzes. Wel prima overigens dat hij wat meer probeerde te forceren met direct spel.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - NEC