Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 03 mei 2026 om 16:31:

Na de rode kaart voor een Fortuna-speler draait lucky Feyenoord het om en wint het de wedstrijd met 1-2. Met nog twee wedstrijden te gaan is het gat met het veelvuldig gelijkspelende Ajax vergroot naar 6 punten en is rechtstreekse plaatsing voor de Champions League voor Ajax helaas verworden tot hooguit nog een theoretische mogelijkheid.

Vanmiddag was alweer het 7e voordeel voor Fnoord (rood voor tegenstander of penalty mee) sinds die CL plek een beetje onder druk staat (vlak na winterstop).

+2/-0

De afgelopen zomer van Ajax overgenomen Kristian Hlynsson brengt FC Twente zojuist op een 1-2 voorsprong. Play-offs om Europees voetbal komen voor Ajax nu angstvallig dichtbij.

Volgens de verslaggeving op Radio 1 leek het erop dat Kristian Hlynsson het tweede doelpunt voor FC Twente had gescoord. Maar nu blijkt het doelpunt toegekend te zijn aan Sam Lammers.

Dit bericht is gewijzigd op 3 mei 2026, 18:34:24.

+1/-0

Hlynsson=held!

...van Twente.

+1/-1

AZ-Twente 2-2, Ajax behoudt vierde plaats!

+4/-0

Sjakie Meulemans schreef op 03 mei 2026 om 18:38:

AZ-Twente 2-2, Ajax behoudt vierde plaats!

Heerlijk. Zit even mee.

+3/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 03 mei 2026 om 17:35:

Het onderwerp fitter is wel iets dat de laatste duels vaak aan bod komt.
De manier waarop Ajax in de 1e helft speelde, ik snap dat dat heel veel energie kost. Je ziet dat Garcia gisteren heel laat met wissels komt. PSV kwam vroeg in de 2e helft met 2 verse krachten ze scoren 10 minuten later. Je had te maken met een kwakelende volgens mij was het Rosa (aan zijn enkel) maar toch verkies je om hem te laten staan.

Over Godts gesproken, hij was in de 1e helft vrij goed bezig. De 2e helft kon hij nauwelijks brengen door de mega pass van Gaai kwam hij in stelling en zorgde zo indirect gelukkig voor de 2-2. Mening supporter was al het stadion uit.

Aan het eind van de rit gaan we ondervinden hoe belangrijk die goal is geweest. Gaaei speelde met een bepaalde passie gisteren wat mij heel erg beviel.

Overigens kom je 2 keer vrij snel terug van achterstand dat was vrij knap.

Op zich is iedere ploeg die er veel energie in steekt wel vermoeid op een gegeven moment. Verschil is alleen dat een ploeg die zijn zaakjes beter voor elkaar heeft qua teamspel en samenstelling van de selectie in staat is om te profiteren van dat overwicht. Dat is ook een groot structureel onderdeel van het probleem.

Wat ik wel echt onbegrijpelijk vindt is dat het met de conditie van de selectie zo slecht is gesteld dat ze zelfs niet 1 wedstrijd per week aankunnen zonder in de tweede helft in te storten. De fitheid van de spelers is toch iets wat heel meetbaar is. Ik vraag me af wie er dan hier zo in de fout is gegaan. Ik ben geneigd om te zeggen dat het Heitinga en zijn staf waren. De basis voor je fitheid leg je doorgaans in de voorbereiding.

Van Godts kan ik me niet zoveel bijzondere acties voor de geest halen. Er was een moment dat hij lastig werd aangespeeld op eigen helft en daar knap uitkwam met drie PSV-spelers in de buurt. Dat was alleen een actie nabij de middencirkel, waar een vrije trap versieren het maximaal haalbare was. Dat is niet per se echt waar je je linksbuiten zijn acties wil zien maken. Ik vond hem sowieso weer wat te veel in het midden lopen.

Over Gaaei zijn drive ben ik altijd zeer te spreken geweest. Je hebt echt dat soort dynamische spelers nodig in je team. Pas dan krijg je echt tempo in je spel en wordt voetballen ook zoveel makkelijker. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook een geweldige trap. Hij scoort bijna alleen maar prachtige goals. Geen onaardig aantal ook voor een back.

+4/-0

thomas83 schreef op 03 mei 2026 om 20:47:

Wat ik wel echt onbegrijpelijk vindt is dat het met de conditie van de selectie zo slecht is gesteld dat ze zelfs niet 1 wedstrijd per week aankunnen zonder in de tweede helft in te storten. De fitheid van de spelers is toch iets wat heel meetbaar is. Ik vraag me af wie er dan hier zo in de fout is gegaan. Ik ben geneigd om te zeggen dat het Heitinga en zijn staf waren. De basis voor je fitheid leg je doorgaans in de voorbereiding.

Van Gloukh die dacht dat ie bij een amateurclub terecht gekomen was tot ervaren spelers die naar verluid ontevreden waren omdat diverse zaken die vorig seizoen gemeengoed waren, niet meer plaatsvonden. Er is denk ik genoeg bewijs dat het aan Heitinga gelegen heeft.

Desondanks heeft hij zichzelf niet aangesteld. Als TD moet je van tevoren toch afstemmen hoe de trainer de fitheid van de selectie en het handhaven daarvan voor zich ziet. Op basis daarvan had al lang moeten blijken dat Heitinga niet geschikt was,uiteraard naast andere zaken waar Sjon niet in uitblinkt.

Dat Kroes hem die functie gegeven heeft, blijft onverklaarbaar.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PSV