Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Nac - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Wat een briljant doelpunt van Godts!

+3/-0

Wat een wereldgoal. De NAC-verdedigers zetten zichzelf daar ook wel een beetje voor schut, maar dat kan je ook zeggen van Zlatan zijn slalomgoal destijds. Vind het verder een wedstrijd van een laag niveau. Ook bij die andere goal werd vrij belachelijk verdedigd. Voorin zit er maar weinig echte lijn in. Ik vind Gloukh ook weer zo slordig.

+3/-1

Als ze zo tegen PSV en Utrecht voor de dag komen hoeven we inderdaad geen goed resultaat te verwachten. Hopelijk zien we verbetering.

+1/-0

Twente voor tegen NEC.

+1/-0

Ondertussen komen we er niet meer uit en staan we de hele tijd onder druk. Het spel moet de komende weken een stuk beter worden anders eindig je gewoon 5e.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 25 april 2026 om 20:53:

Wat een wereldgoal. De NAC-verdedigers zetten zichzelf daar ook wel een beetje voor schut, maar dat kan je ook zeggen van Zlatan zijn slalomgoal destijds. Vind het verder een wedstrijd van een laag niveau. Ook bij die andere goal werd vrij belachelijk verdedigd. Voorin zit er maar weinig echte lijn in. Ik vind Gloukh ook weer zo slordig.

Jammer dat je specifiek Gloukh benoemt na zijn goal. De wissel was ook onterecht.

+3/-0

Wat een enorm dieptepunt deze tweede helft weer. Als je denkt dat het niet slechter kan …

+1/-0

Deze spelersgroep is rijp voor de psycholoog... Hoe kun je zo slecht zijn tegen NAC die er voetballend eigenlijk geen klote van kan?

+2/-0

Ajax dankzij Oscar Gloukh en Mika Godts langs NAC!

+2/-0

3 punten zijn binnen. Godts wereldgoal. Verder is het beter om maar niets te zeggen over het niveau van vooral de tweede helft.

+3/-0

Heel de tweede helft alleen maar lopen verdedigen en zelfs nog even tijdrekken. Echt Ajax-onwaardig weer. Dit heeft niet alleen met het verdedigen zelf te maken maar ook met hoe je omschakelt of je loopacties maakt. De commentator merkte terecht op dat Weghorst nog best wat ballen goed door heeft gekopt. Als er alleen niemand ooit een sprintje trekt dan ben je de bal ook kwijt en vereisen passes ook meer nauwkeurigheid.

Verder ook wel wat overdreven veel corners weggegeven omdat Gaaei, Berghuis en Gloukh gewoon niet kunnen verdedigen. Aan de andere kant deden Rosa en Godts dat wel op een agressieve en proactieve manier vaak. Onbegrijpelijk ook dat je eindigt met Bounida op links en Edvardsen op rechts.

Ewige-Blumenkraft schreef op 25 april 2026 om 21:31:

Jammer dat je specifiek Gloukh benoemt na zijn goal. De wissel was ook onterecht.

Ik vond hem een van de slordigste spelers. Waarom zou ik hem niet noemen? Hij had van mij overigens best mogen blijven staan. Die slordigheid kan je er alleen uit krijgen als hij regelmatig aan spelen toekomt. Uiteindelijk betaalt zich dat uit.

+2/-1

Gloukh verliest inderdaad vaak onnodig de bal. Steur was zijn vervanger, maar die heeft hetzelfde probleem. Ik vind hem ook vaak erg slordig. Beiden zijn het wel goede voetballers met een mooie techniek. Vrees alleen dat zij allebei fysiek en mentaal/tactisch niet sterk genoeg zijn voor de echte top. Bij Ajax en in de eredivisie kunnen het goede spelers worden. Realistisch gezien, zullen zij echter op korte termijn kiezen voor het grote geld in een grotere competitie.

+3/-0

Gefeliciteerd allemaal.

+2/-0

Twente en NEC spelen gelijk. Strijd om plek drie ligt helemaal open.

+2/-1

s0lido schreef op 25 april 2026 om 22:57:

Helaas kunnen de laatste 3 tegenstanders wel redelijk tot goed voetballen.

+2/-0

3xA schreef op 25 april 2026 om 23:28:

Yep, maar dat doet niets aan het feit dat we nog volop kans maken op plek 3. Hoop doet leven :)

+2/-1

Schitterende goal van Godts die de hele wereld over gaat, waardoor de hype waarschijnlijk nog meer aangestoken wordt. Nu moet je hem niet meer voor minder dan 50M weg doen. Die andere goal was ook goed, prima opening van Berghuis, goed het overzicht bewaard door Godts en afgemaakt door Oscar. Had er in de rust geen zin meer in. Niks gemist gelukkig.

+5/-0

s0lido schreef op 26 april 2026 om 00:14:

Yep, maar dat doet niets aan het feit dat we nog volop kans maken op plek 3. Hoop doet leven :)

NEC en Feyenoord hebben nog een vrij makkelijk programma, in tegenstelling tot ons. Zo'n PSV gaat tegen ons gewoon volle bak hoor. Ik zie het gat tussen ons en die twee alleen maar groter worden, maar goed, er is nog een kansje.

De 4e plaats zie ik ons wel vasthouden.

+3/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 25 april 2026 om 21:31:

thomas83 schreef op 25 april 2026 om 20:53:

Dat noem je selectieve (voorkeurs) keuze maken.

Dit bericht is gewijzigd op 26 april 2026, 08:30:47.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 26 april 2026 om 00:21:

s0lido schreef op 26 april 2026 om 00:14:

NEC en Feyenoord hebben nog een vrij makkelijk programma, in tegenstelling tot ons. Zo'n PSV gaat tegen ons gewoon volle bak hoor. Ik zie het gat tussen ons en die twee alleen maar groter worden, maar goed, er is nog een kansje.

De 4e plaats zie ik ons wel vasthouden.

Dat denk ik ook. Helaas geeft AZ het al op, zoals verwacht.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Nac - Ajax