Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

De Klassieker, a.s. zondag wat zijn jullie verwachtingen?

Heb er wel een goed gevoel bij en het moet ook gaan gebeuren. Zal een verhit potje worden denk ik.

//

Danny Makkelie fluit zondag De Klassieker tussen Feyenoord en Ajax, heeft de KNVB maandag bekendgemaakt. Voor de Zuid-Hollander is het pas zijn eerste Eredivisie-topper van het seizoen.
Makkelie wordt bij het duel tussen de nummers twee en vier van de Eredivisie langs de lijn geassisteerd door Hessel Steegstra en Jan de Vries. Rob Dieperink is de VAR van dienst en Robin Hensgens staat als vierde official tussen de dug-outs.

Eerder dit seizoen werd Makkelie gepasseerd voor Ajax-Feyenoord, terwijl hij in de jaren daarvoor de grootste wedstrijd van Nederland steevast mocht fluiten. Scheidsrechterbaas Raymond van Meenen gaf de voorkeur aan Serdar Gözübüyük.

Ook de duels tussen PSV en Feyenoord en PSV en Ajax waren niet aan Makkelie besteed. Hij kreeg in september wel het duel tussen NEC en PSV toegewezen (3-5). Ook floot hij dit seizoen al zes keer in de Champions League.

Dinsdagavond volgt de zevende wedstrijd in de belangrijkste Europese clubcompetitie voor Makkelie. Hij heeft dan de leiding over Arsenal-Bayer Leverkusen in de achtste finales. De twee teams bleven in de eerste wedstrijd steken op 1-1.

De mogelijke kampioenswedstrijd van PSV tegen Telstar wordt gefloten door Marc Nagtegaal. Als Feyenoord verliest van Ajax en PSV later op de dag wint van Telstar, is de ploeg van trainer Peter Bosz voor het derde seizoen op rij landskampioen.

//

Dit bericht is gewijzigd op 16 maart 2026, 17:24:37.

+1/-0

Dit zou zomaar de laatste wedstrijd van Van Persie kunnen gaan worden.

+2/-0

Gewoon winnen, al is het met een onterechte penalty in de laatste minuut. Laat ze het daar maar lekker uitzoeken met vPersie, ik wil graag 3 punten mee naar Amsterdam!

+3/-0

Ik denk dat het een grote uitslag zou kunnen worden voor ons Ajax.

Laten we eens gek doen: 0-5

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

San Lorenzo1 schreef op 16 maart 2026 om 15:59:

Ik denk dat het een grote uitslag zou kunnen worden voor ons Ajax.

Laten we eens gek doen: 0-5

In Rotterdam hebben ze er geen vertrouwen in las ik op hun fora.

+1/-0

Het moet kunnen, ze zitten niet echt in een lekkere flow, ze missen 12 spelers in Rotterdam en ze hebben RvP voor de groep! Als het nu niet lukt!?

+3/-0

Niet dat wij zo geweldig draaien :B

Laat Gloukh eens op 10 beginnen en verder gewoon de spelers op de juiste plek zetten dan moet het goed komen.

+4/-0

Ik zou het eigenlijk een schande vinden als we 'm niet winnen. Dat Feyenoord speelt zó slecht, kom op man. En als je die lijst afwezigen ziet en wat er dan overblijft... als je daar niet van kunt winnen, weet ik het ook niet meer. Je mag toch aannemen dat de mentaliteit geen probleem mag zijn.

Vooralsnog afwezig bij Feyenoord:

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Letterlijk een heel elftal. En Sterling is eigenlijk ook niet fit genoeg om te spelen, maar daar zijn ze bij Feyenoord nog niet achter.

+2/-0

Sevic schreef op 17 maart 2026 om 08:15:

Ik zou het eigenlijk een schande vinden als we 'm niet winnen. Dat Feyenoord speelt zó slecht, kom op man. En als je die lijst afwezigen ziet en wat er dan overblijft... als je daar niet van kunt winnen, weet ik het ook niet meer. Je mag toch aannemen dat de mentaliteit geen probleem mag zijn.

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Letterlijk een heel elftal. En Sterling is eigenlijk ook niet fit genoeg om te spelen, maar daar zijn ze bij Feyenoord nog niet achter.

Echt niet normaal inderdaad, wat een lijst. Het zou een redelijke aanfluiting zijn als hier niet van gewonnen wordt inderdaad.

+1/-0

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Toch had ik graag tegen het elftal gespeeld met deze spelers (en dan had er ook nog een keeper bij gemogen ;)). Wat een rommel zeg. Zelfs Bertje Konterman zou hier nog bovenuit steken.

+1/-0

Dalsim schreef op 17 maart 2026 om 10:23:

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Toch had ik graag tegen het elftal gespeeld met deze spelers (en dan had er ook nog een keeper bij gemogen ;)). Wat een rommel zeg. Zelfs Bertje Konterman zou hier nog bovenuit steken.

Balen dat Mats Deijl die gele kaart tegen Excelsior kreeg. Had graag gezien dat Godts specifiek hem dol zou draaien en dat hij 3 contributies zou moeten toestaan.

Deijl is het type speler dat ik niet mag. Kan er geen zak van maar komt "verantwoordelijk" over in interviews en wordt daarom door de media naar voren gezet en werd zelfs bij ons gepushed.

+1/-0

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Een hele waslijst inderdaad al word ik niet echt koud of warm van de meeste namen. Alleen Watanabe, Steijn en Hwang hebben wel iets laten zien.

Onbegrijpelijk dat dit Feyenoord 2e staat, maar om niet te veel af te wijken van de wedstrijd van zondag. Volgens mij heeft Feyenoord het tegen ieder team in de Eredivisie momenteel moeilijk en bevind Van Persie zich op het randje van de afgrond. Zij zien ook dat Ajax aan een opleving/opmars bezig is en zullen denk ik met angst en beven naar dit duel uitkijken. maar goed 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

+3/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 maart 2026 om 10:57:

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Een hele waslijst inderdaad al word ik niet echt koud of warm van de meeste namen. Alleen Watanabe, Steijn en Hwang hebben wel iets laten zien.

Onbegrijpelijk dat dit Feyenoord 2e staat, maar om niet te veel af te wijken van de wedstrijd van zondag. Volgens mij heeft Feyenoord het tegen ieder team in de Eredivisie momenteel moeilijk en bevind Van Persie zich op het randje van de afgrond. Zij zien ook dat Ajax aan een opleving/opmars bezig is en zullen denk ik met angst en beven naar dit duel uitkijken. maar goed 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Nou ja, Trauner heeft ook wel aardige wedstrijden gespeeld en Van Persie jr. kwam natuurlijk best wel leuk binnen in z'n eerste wedstrijden. Maar verder is het vooral brandhout inderdaad. Helaas voor Feyenoord is het materiaal dat erachter zit niet bepaald beter.

Achterin krijg je waarschijnlijk Bos, Ahmedhodzic, Kraaijeveld en Lotomba, waarbij het de vraag is of Ahmedhodzic 90 minuten kan. Bar slechte defensie.
Middenveld wordt waarschijnlijk Moder, Valente en Targhalline. Als je Valente daar uitschakelt, ben je er wel zo ongeveer.
Voorin Sterling, Ueda en Hadj Moussa, denk ik. Enige linie waar ze met Tengstedt, Borges en Sliti nog wat wissels achter de hand hebben die geen jeugdspelers zijn.

We moeten zorgen dat we Valente en Hadj Moussa beteugelen. Daar zou ik Klaassen en onze geweldenaar Tomiyasu tegenover zetten. Hun backs zijn waanzinnig slecht dus ik zou vooral via de vleugels aan de slag gaan. Gewoon starten met Dolberg en dan na een uur Weghorst erin tegen dat matige centrum. Opportunistisch spelen, snel de diepte in en ballen voor het doel. Die keeper laat ook regelmatig wat door. Ik denk dat het middenveld al met al nog hun sterkste linie is, dus die zou ik lekker laten zwemmen door vroeg de vleugels te zoeken en daar de actie te maken. Moet ook de boodschap zijn aan Godts en Berghuis (of wie er daar dan ook komt te spelen): blijven proberen, boeit niet of het 5 keer mislukt, gewoon weer poging 6.

+3/-0

Inderdaad lekker beginnen met Dolberg. De verwachting is dat Feyenoord veel overtredingen nodig heeft om hem te doen stoppen. Hadj Moussa is inderdaad een gevaarlijke speler waar Ueda ook niet uit het oog moet worden verloren.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 maart 2026 om 11:29:

Inderdaad lekker beginnen met Dolberg. De verwachting is dat Feyenoord veel overtredingen nodig heeft om hem te doen stoppen. Hadj Moussa is inderdaad een gevaarlijke speler waar Ueda ook niet uit het oog moet worden verloren.

Ueda is een bedrijvig afmakertje maar kan niet zo heel goed voetballen. Compleet afhankelijk van aanvoer. Uitkijken met counters maar verder moet Sutalo die kunnen hebben.

+1/-0

Sevic schreef op 17 maart 2026 om 11:19:

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Nou ja, Trauner heeft ook wel aardige wedstrijden gespeeld en Van Persie jr. kwam natuurlijk best wel leuk binnen in z'n eerste wedstrijden. Maar verder is het vooral brandhout inderdaad. Helaas voor Feyenoord is het materiaal dat erachter zit niet bepaald beter.

Achterin krijg je waarschijnlijk Bos, Ahmedhodzic, Kraaijeveld en Lotomba, waarbij het de vraag is of Ahmedhodzic 90 minuten kan. Bar slechte defensie.
Middenveld wordt waarschijnlijk Moder, Valente en Targhalline. Als je Valente daar uitschakelt, ben je er wel zo ongeveer.
Voorin Sterling, Ueda en Hadj Moussa, denk ik. Enige linie waar ze met Tengstedt, Borges en Sliti nog wat wissels achter de hand hebben die geen jeugdspelers zijn.

We moeten zorgen dat we Valente en Hadj Moussa beteugelen. Daar zou ik Klaassen en onze geweldenaar Tomiyasu tegenover zetten. Hun backs zijn waanzinnig slecht dus ik zou vooral via de vleugels aan de slag gaan. Gewoon starten met Dolberg en dan na een uur Weghorst erin tegen dat matige centrum. Opportunistisch spelen, snel de diepte in en ballen voor het doel. Die keeper laat ook regelmatig wat door. Ik denk dat het middenveld al met al nog hun sterkste linie is, dus die zou ik lekker laten zwemmen door vroeg de vleugels te zoeken en daar de actie te maken. Moet ook de boodschap zijn aan Godts en Berghuis (of wie er daar dan ook komt te spelen): blijven proberen, boeit niet of het 5 keer mislukt, gewoon weer poging 6.

Denk dat Feyenoord meteen al, gesteund door de doorgesnoven aanhang, het wanhoopsoffensief in gaat zetten in de Kuip. Zaak is denk ik om dat te obsorberen door bijvoorbeeld te beginnen met Rosa op Sterling en er verder voetballend doorheen te komen.

Op een gegeven moment zullen ze moe zijn en dan moeten we er echt overheen met een fitte Gaaei, Berghuis (nooit gedacht dat ik nog eens voor hem zou pleiten, maar ok) en Weghorst.

Er zijn twee prachtige scenario's die kunnen gebeuren. Of het wordt een slachting met een 0-5 ofzo tot gevolg of het blijft lang gelijk totdat die held een dubieuze pingel versiert en hem zelf via de handen van die Duitser erin schiet. Weet niet welke nog mooier is. Logisch gezien de eerste, maar die tweede zou ergens ook wel heel nice zijn.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 17 maart 2026 om 12:40:

Sevic schreef op 17 maart 2026 om 11:19:

Thomas Beelen
Mats Deijl
In-Beom Hwang
Malcolm Jeng
Bart Nieuwkoop
Shaqueel van Persie
Givairo Read
Leo Sauer
Gijs Smal
Jeremiah St. Juste
Sem Steijn
Gernot Trauner
Tsuyoshi Watanabe

Denk dat Feyenoord meteen al, gesteund door de doorgesnoven aanhang, het wanhoopsoffensief in gaat zetten in de Kuip. Zaak is denk ik om dat te obsorberen door bijvoorbeeld te beginnen met Rosa op Sterling en er verder voetballend doorheen te komen.

Op een gegeven moment zullen ze moe zijn en dan moeten we er echt overheen met een fitte Gaaei, Berghuis (nooit gedacht dat ik nog eens voor hem zou pleiten, maar ok) en Weghorst.

Er zijn twee prachtige scenario's die kunnen gebeuren. Of het wordt een slachting met een 0-5 ofzo tot gevolg of het blijft lang gelijk totdat die held een dubieuze pingel versiert en hem zelf via de handen van die Duitser erin schiet. Weet niet welke nog mooier is. Logisch gezien de eerste, maar die tweede zou ergens ook wel heel nice zijn.

Inderdaad, als je de eerste 10 minuten doorkomt, dan zal de "storm" wel gaan liggen zowel op het veld als op de tribune. Dan ben je er waarschijnlijk al. Je ziet ook een duidelijk fitheidsprobleem bij de Rotterdammers. De meeste kunnen daar niet 60 minuten hetzelfde niveau halen. Wel noodzaak om zelf scherper te zijn dan de laatste tijd.

+1/-0

Over wanhoop gesproken: ze hebben nu Advocaat als 'adviseur' naast Van Persie gezet :D

Nog 2 keer puntverlies en Robin vliegt eruit zodat Dickie het seizoen kan afmaken. Mooi dat dit allemaal niet op tijd komt voor de Klassieker.

+2/-0

Sevic schreef op 18 maart 2026 om 09:45:

Over wanhoop gesproken: ze hebben nu Advocaat als 'adviseur' naast Van Persie gezet :D

Nog 2 keer puntverlies en Robin vliegt eruit zodat Dickie het seizoen kan afmaken. Mooi dat dit allemaal niet op tijd komt voor de Klassieker.

Deden wij dat ook niet nog niet zo lang geleden?

Dat zeg ik: Van Persie vliegt 1 dag na Ajax eruit. Hij verliest dik: einde oefening. Excelsior was ook weer lucky dat het alsnog goed kwam. Met alle respect: een waardeloze trainer. Bij Heerenveen flopte hij ook al om vervolgens 'beloond' te worden met een transfer naar Feyenoord. Ze vierden letterlijk feest bij Heerenveen!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 maart 2026, 10:46:25.

+3/-0

Sevic schreef op 18 maart 2026 om 09:45:

Van Persie zou hier "heel enthousiast" over geweest zijn. Nou, zo schat ik van Persie niet in hoor. Die heeft nachten niet geslapen en speelt in zijn dromen moordscenario's af.

Ajax maakt veel los daar, als ze van ons verliezen denk ik dat het direct voorbij is. Zo niet dan denk ik dat ze m aanhouden zolang ie 2e blijft.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Feyenoord - Ajax