Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] PEC Zwolle - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 08:32:

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 07:47:

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 07:35:

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 07:30:

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 07:26:

BertjeK schreef op 01 maart 2026 om 19:57:

ElSimao2 schreef op 01 maart 2026 om 16:15:

Bjorn121 schreef op 01 maart 2026 om 14:49:

Gloukh in de basis en Ajax heeft niet met 7-0 gewonnen. Verrassend.

Tekenend dat je niks over de wedstrijd te melden hebt maar slechts bezig bent met je vete omtrent Gloukh. Klein kind.

Ik snap het wel. Hij was wederom waardeloos. Geen creativiteit, geen inspiratie. Tussen de linies zwak en zonder balbezit geen meerwaarde.

Flink wat poen voor betaald, voor die jongen.

Pas op hoor met wat je zegt, dit punt ligt nogal gevoelig bij sommigen. Het schuim gaat dan bijna op de bek staan als je hierover begint.

Sterker nog, bij sommigen gebeurt dat laatste al als Gloukh één keer balverlies lijdt.

Zullen wel dezelfden zijn die in 2018 "eisten" dat Hakim Ziyech "nooit meer een wedstrijd in het Ajaxshirt" zou spelen.

Bij Gloukh zullen die dan vast de hele wedstrijd schuimbekken, krijg je best een droge mond van.

Met ruim 89% geslaagde passes scoorde Gloukh gistermiddag beduidend beter dan bijvoorbeeld Klaassen (62%), Regeer (80%), Sutalo (86%), Rosa (78%) en Wijndal (79%). Sterker nog, voor een aanvallende middenvelder is het een opvallend hoog percentage geslaagde passes, wat een indicator is dat hij het team juist relatief weinig balverlies berokkent.

Maar goed, als je al met het schuim voor je bek zit te kijken wanneer iemand alleen nog maar op het wedstrijdformulier staat, kan ik me voorstellen dat het lastig is om nog objectief te blijven.

De spelers waarmee je hem vergelijkt zijn ook stuk voor stuk toppers. Gloukh speelde gisteren dus een prima wedstrijd als ik die cijfers zie.

Hij doet het minder slecht dan wat er staat, maar krijgt de grootste lading kritiek. Mensen verwachten dat hij alles in z'n eentje doet. Misschien komt hij beter tot z'n recht als de tactiek deugt? Het is op dit moment als team gewoon veel te statisch. Gloukh, Bounida en Steur zijn spelers die gebaat zijn bij snel positiespel waar op dit moment geen sprake van is in het elftal. Grim zet Klaassen en Regeer neer op de belangrijkste posities.. tel uit je winst. Ik heb trouwens weinig tegen Regeer. Die doet het voor zijn doen vaak niet slecht, maar ik vind er niets speciaals aan als je streeft naar een niveau om kleinere ploegen kapot te spelen.

+4/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 08:42:

Waarom ligt kritiek op Gloukh zo gevoelig bij jou? Je vult steeds dingen voor mij in, maar Gloukh zou ik in de basis zetten. Zijn ook niet veel andere alternatieven. Vind hem alleen niet genoeg brengen voor de transfersom die er betaald is. Had er veel meer van verwacht.

Jij zwengelt zelf de discussie aan door over 'schuim op de bek' te beginnen en dat iets 'gevoelig ligt', en als iemand dan op je reageert, ga je je afvragen waar de discussie vandaan komt. Da's een beetje de pyromaan die met een leeg blik benzine en en een afgestreken lucifer op straat staat zich af te vragen waarom al die huizen in de fik staan.

Als we willen dat we minder balverlies lijden - wat ik zou onderschrijven - dan is het op basis van de pot tegen PEC volstrekt logisch om naar Regeer, Rosa en met name Klaassen te kijken (zie ook de cijfers die ik deelde). Zoals s0lido al aangeeft: in plaats daarvan wordt Gloukh altijd om onduidelijke redenen zo ongeveer in z'n eentje verantwoordelijk gehouden. Terwijl hij gisteren helemaal niet veel ballen heeft verspeeld, in tegendeel.

+3/-0

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 08:49:

Waarom ligt kritiek op Gloukh zo gevoelig bij jou? Je vult steeds dingen voor mij in, maar Gloukh zou ik in de basis zetten. Zijn ook niet veel andere alternatieven. Vind hem alleen niet genoeg brengen voor de transfersom die er betaald is. Had er veel meer van verwacht.

Jij zwengelt zelf de discussie aan door over 'schuim op de bek' te beginnen en dat iets 'gevoelig ligt', en als iemand dan op je reageert, ga je je afvragen waar de discussie vandaan komt. Da's een beetje de pyromaan die met een leeg blik benzine en en een afgestreken lucifer op straat staat zich af te vragen waarom al die huizen in de fik staan.

Als we willen dat we minder balverlies lijden - wat ik zou onderschrijven - dan is het op basis van de pot tegen PEC volstrekt logisch om naar Regeer, Rosa en met name Klaassen te kijken (zie ook de cijfers die ik deelde). Zoals s0lido al aangeeft: in plaats daarvan wordt Gloukh altijd om onduidelijke redenen zo ongeveer in z'n eentje verantwoordelijk gehouden. Terwijl hij gisteren helemaal niet veel ballen heeft verspeeld, in tegendeel.

Hij had relatief weinig balverlies en volgens mij ook best veel oplossingen naar voren. Het is niet dat ie een goed percentage qua balverlies had omdat ie alles meteen risicoloos breed en terug tikte. Ik vond dat ie een aantal goede acties had in de zin dat ie de bal goed aannam en het spel goed vooruit verplaatste.

Het ging ook een paar keer mis, waarbij hij zichzelf onnodig vast liep, maar ik vond hem de beste middenvelder. Nou zegt dat niet heel veel bij dit Ajax, maar toch.

Dat er een contigent posters is die zich puur op deze jongen focust vind ik vrij zielig. Het is zeker niet de slechtste van het stel en zelfs al zou dat zo zijn is de antipathie een beetje overdreven.

+3/-0

Met schuim op de bek bedoel ik precies dit soort reacties. Je lijkt je nogal op te winden.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 09:06:

Met schuim op de bek bedoel ik precies dit soort reacties. Je lijkt je nogal op te winden.

Dat valt reuze mee, maar belangrijker nog: je ontwijkt nu een aantal keer de daadwerkelijke discussie omdat je die op inhoud verliest.

+2/-0

Wat ontwijk ik precies door het geven van mijn mening?

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 09:11:

"Pas op hoor met wat je zegt, dit punt ligt nogal gevoelig bij sommigen. Het schuim gaat dan bijna op de bek staan als je hierover begint."

Dit is geen mening, dit is pyromaantje spelen en dan daarna je handen er vanaf trekken als er reactie op komt.

Wie kaatst, kan de bal verwachten.

+3/-0

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 09:15:

Bij Gloukh niet, die gaat dan dribbelen met zijn hoofd omlaag tot hij in de drukte komt en het niet meer weet.

+1/-0

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 08:12:

Quido schreef op 01 maart 2026 om 13:03:

Dit was natuurlijk wel gewoon een pingel. Compleet onnavolgbaar die arbitrage. Hand boven de schouder, bal verandert van richting/snelheid.

Beide punten die je noemt, doen niet eens ter zake. Ik begreep ook niks van die commentator. Allemaal 'argumenten' die niet in de spelregels staan. 'Het was wel van heel dichtbij, de bal verandert niet echt van baan, blablabla'. Leuk, maar dat staat niet in de spelregels. Onbegrijpelijke keuze dat hier geen penalty voor werd gegeven. Dit is er weer één in de categorie van "Tja, volgens de regels is het een penalty, maarrr.... [allemaal irrelevante argumenten]".

"Ja meneer de agent, ik reed door rood, maar de zon stond laag, ik moet m'n dochter ophalen en ik moet ook ongelooflijk nodig schijten."

Het doet er allemaal niet toe. Die gozer krijgt in het strafschopgebied de bal tegen zijn hand, die hij overduidelijk niet vlak langs het lichaam heeft. Strafschop. Want volgende week krijg je 'm op dezelfde manier ineens wel weer tegen, en dan is iedereen witheet omdat er met twee maten wordt gemeten.

Ben heel benieuwd naar de communicatie tussen VAR en scheidsrechter. Dus die opnames zullen wel niet komen.

Pas nu eens gewoon de spelregels toe.

Het echte argument is denk ik dat het compleet verkeerd voelde. PEC was de enige partij die serieuze inzet en voetballende intenties toonde, dus kan ik het uit menselijk oogpunt begrijpen dat je niet de wedstrijd compleet om wil draaien door voor zoiets lulligs een pingel te geven.

Toch is dat wel wat je moet doen als scheids. Het enige relevante zijn de spelregels en niet het spelbeeld of jouw gevoel erbij. Tenzij er spelregels zijn die ik niet voor de geest heb, is dit een vrij duidelijke penalty. Erg lullig, maar dat is niet relevant.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 09:18:

Bij Gloukh niet, die gaat dan dribbelen met zijn hoofd omlaag tot hij in de drukte komt en het niet meer weet.

En dat gebeurt dusdanig vaak dat hij gisteren één van de Ajacieden met het minste balverlies was. Kun je onderbouwen hoe dat kan?

+2/-0

ElSimao2 schreef op 02 maart 2026 om 09:20:

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 08:12:

Quido schreef op 01 maart 2026 om 13:03:

Dit was natuurlijk wel gewoon een pingel. Compleet onnavolgbaar die arbitrage. Hand boven de schouder, bal verandert van richting/snelheid.

Beide punten die je noemt, doen niet eens ter zake. Ik begreep ook niks van die commentator. Allemaal 'argumenten' die niet in de spelregels staan. 'Het was wel van heel dichtbij, de bal verandert niet echt van baan, blablabla'. Leuk, maar dat staat niet in de spelregels. Onbegrijpelijke keuze dat hier geen penalty voor werd gegeven. Dit is er weer één in de categorie van "Tja, volgens de regels is het een penalty, maarrr.... [allemaal irrelevante argumenten]".

"Ja meneer de agent, ik reed door rood, maar de zon stond laag, ik moet m'n dochter ophalen en ik moet ook ongelooflijk nodig schijten."

Het doet er allemaal niet toe. Die gozer krijgt in het strafschopgebied de bal tegen zijn hand, die hij overduidelijk niet vlak langs het lichaam heeft. Strafschop. Want volgende week krijg je 'm op dezelfde manier ineens wel weer tegen, en dan is iedereen witheet omdat er met twee maten wordt gemeten.

Ben heel benieuwd naar de communicatie tussen VAR en scheidsrechter. Dus die opnames zullen wel niet komen.

Pas nu eens gewoon de spelregels toe.

Het echte argument is denk ik dat het compleet verkeerd voelde. PEC was de enige partij die serieuze inzet en voetballende intenties toonde, dus kan ik het uit menselijk oogpunt begrijpen dat je niet de wedstrijd compleet om wil draaien door voor zoiets lulligs een pingel te geven.

Toch is dat wel wat je moet doen als scheids. Het enige relevante zijn de spelregels en niet het spelbeeld of jouw gevoel erbij. Tenzij er spelregels zijn die ik niet voor de geest heb, is dit een vrij duidelijke penalty. Erg lullig, maar dat is niet relevant.

Exact, want tegelijkertijd wordt ie bij wijze van spreken op een ander veld voor exact hetzelfde vergrijp wel op de stip gelegd, en dan mag je bijna van competitievervalsing spreken.

Vond de scheids sowieso soms rare periodes hebben. Hij liet op een zeker moment ook 3 overtredingen op rij lopen, voelden allemaal als goedmakertjes of zo omdat hij daarvoor iets gemist had.

En heel eerlijk: voor die situatie met Rosa kun je ook gewoon een pingel geven. Er is contact, die PEC-speler speelt de bal en Rosa niet. Dan moet het argument al zijn geweest dat die aanvaller bewust de benen van Rosa opzocht, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet heel erg duidelijk.

Neres kreeg destijds tegen PSV voor veel minder een strafschop mee (situatie met Schwaab), om maar eens een vergelijking te maken.

+1/-0

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 09:20:

En dat gebeurt dusdanig vaak dat hij gisteren één van de Ajacieden met het minste balverlies was. Kun je onderbouwen hoe dat kan?

Ga je nu echt ontkennen dat Gloukh zich in de wedstrijden tot nu toe niet vaak onnodig vastloopt door te lang te dribbelen?

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 09:29:

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 09:20:

Ga je nu echt ontkennen dat Gloukh zich in de wedstrijden tot nu toe niet vaak onnodig vastloopt door te lang te dribbelen?

Gisteren gebeurde dat 1 keer, vind ik inderdaad niet vaak.

Bij een andere dribbel dwingt hij Thomas tot het pakken van een gele kaart, dus dat type spel creëert ook weer wat. Zoiets zie ik Klaassen of Regeer niet doen. Die leveren 'm bovendien vaker in dan Gloukh, blijkt uit de cijfers. Het is maar wat je liever hebt.

We kunnen lang of kort discussiëren maar gisteren leed Gloukh gewoon opvallend weinig balverlies. Ik heb al cijfers aangedragen die dat onderbouwen, als jij andere stats hebt waaruit dan zou blijken dat hij grossierde in balverlies, zie ik die graag tegemoet. Zo niet, vind ik het echt onterecht dat hij er hier door sommigen wordt uitgelicht als degene waar zogenaamd de problemen qua balverlies begonnen.

+3/-0

Ik heb liever Gloukh dan Klaasen of Regeer, maar blijkbaar lees je daar steeds overheen omdat je heel graag een discussie wil winnen ofzo? Ook heb ik Gloukh er niet van beticht dat hij specifiek gisteren meer balverlies had dan anderen. Dat verzin je er steeds zelf bij.

+1/-1

Regeer, Klaassen en Gloukh komen momenteel simpelweg tekort. Dat er weinig alternatieven zijn, maakt de situatie begrijpelijk, maar verandert niets aan het feit dat het middenveld een structureel probleem vormt.

Gloukh kreeg gisteren samen met Regeer de laagste beoordeling van de selectie. Vooral de cijfers in de duels springen negatief in het oog: hij won slechts 29% van zijn grondduels. Voor een aanvallende middenvelder is zijn offensieve bijdrage bovendien te beperkt. Hij kwam slechts één keer in het vijandelijke strafschopgebied, creëerde geen enkele kans en loste geen schot. Dat is in zo’n rol simpelweg onvoldoende.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 09:49:

Ik heb liever Gloukh dan Klaasen of Regeer, maar blijkbaar lees je daar steeds overheen omdat je heel graag een discussie wil winnen ofzo? Ook heb ik Gloukh er niet van beticht dat hij specifiek gisteren meer balverlies had dan anderen. Dat verzin je er steeds zelf bij.

Jij schrijft letterlijk: " Bij Gloukh zullen die dan vast de hele wedstrijd schuimbekken, krijg je best een droge mond van."

Waarbij 'schuimbekken' sloeg op het reageren op balverlies. Hiermee impliceer je dus dat jij vindt dat Gloukh 'de hele wedstrijd' balverlies lijdt.

Nu je wordt geconfronteerd met cijfers die het tegendeel beweren, trek je je keutel in.

Prima om terug te komen op een inzicht als blijkt dat het niet helemaal klopt, maar erken dat dan ook gewoon.

+2/-0

Ajax is zo zwak als de zwakste schakel en dat is op dit moment interim trainer Fred Grim. Hij is niet in staat om de spelers optimaal te laten presteren. Hij is niet in staat om er een geolied winnend team van te smeden. Waar Francesco Farioli het wel voor elkaar kreeg met vrijwel dezelfde spelersgroep, daar blijkt Fred Grim een waardeloze trainer, die er weinig tot niets van bakt. Jordi Cruijff moet hem niet langer laten aanmodderen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 maart 2026, 12:36:55.

+2/-0

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 10:00:

Jij schrijft letterlijk: " Bij Gloukh zullen die dan vast de hele wedstrijd schuimbekken, krijg je best een droge mond van."

Waarbij 'schuimbekken' sloeg op het reageren op balverlies. Hiermee impliceer je dus dat jij vindt dat Gloukh 'de hele wedstrijd' balverlies lijdt.

Nu je wordt geconfronteerd met cijfers die het tegendeel beweren, trek je je keutel in.

Prima om terug te komen op een inzicht als blijkt dat het niet helemaal klopt, maar erken dat dan ook gewoon.

Blijkbaar lastig voor je om een met humor bedoelde reactie te herkennen. Maar ik geef mij gewonnen, jij wint de discussie.

+1/-1

Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 10:06:

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 10:00:

Blijkbaar lastig voor je om een met humor bedoelde reactie te herkennen. Maar ik geef mij gewonnen, jij wint de discussie.

Ah, 'het was niet serieus, het was een geintje'.

Nou, we kruipen over de grond van het lachen hier.

+1/-0

Vind het vooral bijzonder dat jij een stelling verzint die ik nooit heb ingenomen (Gloukh had gisteren meer balverlies dan anderen) om mij daar vervolgens op aan te spreken. Dan gaat er denk ik iets helemaal niet goed. Als je dan zo graag een discussie aangaat, hou het dan wel zuiver.

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] PEC Zwolle - Ajax