Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] PEC Zwolle - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 1 Maart 2026 PEC Zwolle - Ajax

Wedstrijd 25 Vriendenloterij Eredivisie

Nummer 3 tegen de nummer 12. Stand vandaag

+1/-0

Wat een genant begin is dit dan weer zeg, slechtste vijf minuten tot dusver.

+1/-0

Wachten op de 1-0 voorsprong voor PEC Zwolle, maar voorlopig weet Ajax stand te houden.

+2/-0

Dit is echt een van de meest ongeorganiseerde en mentaal meest zwakke wedstrijden ooit die ik gezien heb van Ajax. Fredje staat rustig te wachten tot het misgaat?

+3/-0

Is Willem Weijs nu de trainer van Ajax 1?

+1/-1

Waar zit ik het eerste half uur toch naar te kijken.... nul beleving, nul creativiteit, nul inzet

+1/-0

Met een betere trainer gaat het volgend jaar veel beter. Deze selectie kan makkelijk meedoen om de titel.

+2/-0

Dit was natuurlijk wel gewoon een pingel. Compleet onnavolgbaar die arbitrage. Hand boven de schouder, bal verandert van richting/snelheid.

+5/-0

Als je in de eerste helft zo ruk speelt kan je ook niet zo'n grote inzinking krijgen na rust. Wat een meesterzet van Grim. En gelijk ook de hele eerste helft gebruikt om te oefenen op corners en vrije trappen tegen, prima.

Maar serieus, dit spel gaat weer echt nergens over. Bijna iedereen lijkt wel slordig, ook spelers waarvan je het niet verwacht. Bounida heeft soms ook ruzie met de bal. Verder vond ik het spel ook dermate statisch weer dat het steeds enorm doorzichtig is waar de bal heen zal gaan. Dat maakt het PEC makkelijker om druk te zetten. Vooral rondom Weghorst zijn er nauwelijks opties als er weinig beweging en snelheid is daar. Wel onbegrijpelijk dat we geen strafschop krijgen in de slotfase.

+3/-0

Het scheelt dat het nauwelijks meer slechter kan dan dit. Ik zou wel eens willen weten wat er in het hoofd van die Grim omgaat.

Voor de wedstrijd gaf hij duidelijk aan dat Klaassen een vaste basisspeler is. Dat zegt eigenlijk genoeg.

+4/-1

Met Fitz-Jim in de basis had Ajax waarschijnlijk makkelijk gewonnen. Grote fout van Grim om niet met hem te starten.

+2/-0

Ik kijk niet naar de wedstrijd. Ben net wakker. Ik zie de opstelling en wat mij opvalt is dat Grim eindelijk zowel Gloukh als Bounida opstelt, maar dan Steur en Dolberg op de bank houdt. Ontsla deze gast aub en geef hem aub geen functie binnen de club.

+4/-1

Deze gasten willen geen eens 2e worden. Totaal geen beleving bij de spelers dit is echt triest. Dan mogen we volgende week naar Groningen toe en dan gaan we geen beter resultaat halen. Dit seizoen mag van mij snel over zijn want ik kijk hier echt niet meer met plezier naar.

+3/-0

Had het idee dat de winst er na de wissels nog wel in had gezeten. De wissels vielen allemaal goed in. En hoezeer ik me weer ergerde aan Grim zijn keuze voor Berghuis boven Carrizo, Berghuis bracht wel wat rust en creativiteit. Hij is in elk geval een echte teamspeler die direct voor een bepaalde duidelijkheid zorgt. Je hebt het vooral in het eerste uur laten liggen. Een hoop spelers leken gewoon niet scherp.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 01 maart 2026 om 14:04:

Ik kijk niet naar de wedstrijd. Ben net wakker. Ik zie de opstelling en wat mij opvalt is dat Grim eindelijk zowel Gloukh als Bounida opstelt, maar dan Steur en Dolberg op de bank houdt. Ontsla deze gast aub en geef hem aub geen functie binnen de club.

Steur en Bounida hebben hun voorspelbare dip, dus nu is de tijd om ze weer vanaf de bank te laten komen. Ik vond het ook slim om dit keer met Weghorst te beginnen en met (de niet 100% fitte) Dolberg te eindigen. Gloukh op het middenveld was geen succes, om over Klaassen nog maar te zwijgen (waar waarschijnlijk de sleutel ligt)

De winst had in de laatste 20 minuten gepakt moeten worden, maar er is gewoon te weinig geloof, beleving, urgentie. Helaas. Nu maar hopen dat Feyenoord niet te ver wegloopt.

+4/-0

Gloukh in de basis en Ajax heeft niet met 7-0 gewonnen. Verrassend.

+3/-3

Gloukh was weer 1 van de minderen. Veel balverlies. Laat FJ maar starten.

+1/-2

Gloukh, Bounida en Berhguis moeten de 10- en rechtsbuiten-posities bezetten. Gloukh op linkshalf is simpelweg geen goed idee. Daar moet Steur of FJ spelen. Klaassen maximaal supersub.

+3/-2

Vooral door blijven opbouwen vanuit achteren als al snel blijkt dat dit niet de juiste methode is. Je hebt verschillende gradaties van domheid, maar bij Ajax is het op dat vlak echt sky’s the limit.

Grim geeft blijkbaar aan dat er van tevoren is gesproken dat het speelplan moet wijzigen, mocht het opbouwen niet lukken. Dan komt de boodschap van Grim blijkbaar niet over, of onze aanvoerder Davy heeft poep in de oren of hij heeft de hersencapaciteiten niet om dit over te brengen op het team. Het zal wel van alle drie wat zijn.

Zoveel domheid is gewoon een schoffering voor de voetbalsupporter. Als je dan zo’n Baas dom ziet lullen na NEC uit en dan dit… Dit Ajax zou qua intelligentie op een nacompetitieplek staan.

+2/-1

Het Ajax van interim trainer Fred Grim had vanmiddag de winst moeten pakken. Nu maar hopen dat Feyenoord drie punten laat liggen in Enschede. Dan wordt de achterstand, als pleister op de wonden, nog verkleind naar 4 punten.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] PEC Zwolle - Ajax