Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker 2025/2026] AZ - AJAX

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vandaag staat AZ - AJAX op de planning. Een mooie gelegenheid om na Feyenoord de volgende kanshebber uit te schakelen.

De laatste jaren een "angstgegner", maar gezien de huidige vorm van AZ moet dit haalbaar zijn.

+2/-0

Het wordt weer tijd om weer eens te winnen van AZ, laat het maar vanavond zijn.
Maar goed AZ zal weer 200% tegen ons geven dus moeten ons hier tegen wapenen.
Hoecwe winnen maakt niet uit als we maar een ronde verder komen.

+3/-0

Kunnen we die Jaros ook nog tergsturen?

+2/-0

Jammer dat Diamant Ramaj verkocht is, allerbeste keeper die Ajax en de Eredivisie ooit gezien hebben.

+1/-0

Sutalo kon aan de 2e goal niets doen. Hij zal wel weer de zwarte piet toegespeeld krijgen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 14 januari 2026 om 21:10:

Kunnen we die Jaros ook nog tergsturen?

Stuur Sutalo ook mee, wie weet heeft Liverpool het niet door en zijn wij er ook vanaf.

+1/-0

Dit is wel echt schrijnend. Nul inzet, nul mentaliteit, nul idee.

Jaros meteen wegsturen. Sutalo tegen elk aannemelijk bod laten gaan.

+1/-0

Groot pak slaag....

+1/-0

Met de billen bloot.

+1/-0

Je speelt zo’n eerste helft en na 1 minuut tweede helft ligt ie er al weer in. Echt doodziek deze selectie.

+1/-0

Dit moet een van de slechtste wedstrijden ooit zijn.

+1/-0

Ik ben blij dat ik deze wedstrijd mis omdat ik met m'n ballen in de branding lig op Kaapverdië.

Dat gezegd hebbende: Beker, dus boeit me niet zo.

Wel irritant hoe AZ ons nu echt al seizoenenlang de baas is in elk stadion. Niet oké.

+2/-0

Lekker. Nu duimpjes in elkaars reet en op naar zaterdag.

+2/-0

Wat een triest zooitje ellende staat er op het veld.

0.0 creativiteit, geen beleving, geen idee...

+1/-0

Weet je wat pas triest is.. dat dit niet de slechtste wedstrijd is van de afgelopen jaren...

Maar wtf was dit, man.

+1/-0

Jaros terugsturen naar Pool vind ik een goed idee. Als we een jonge doelman willen zien aankloten dan liever eigen jeugd.

+3/-0

Sevic schreef op 14 januari 2026 om 22:32:
Wel irritant hoe AZ ons nu echt al seizoenenlang de baas is in elk stadion. Niet oké.

en dan laat AZ komend weekend waarschijnlijk gewoon weer punten liggen in Zwolle...

Maar dit is toch niet normaal? Zo snel 1-0 achter, dan met 0-3 gaan rusten en dan binnen een minuut wéér een goal. Hoe kun je zo de rust uit komen?! Echt te kansloos voor woorden...

Geniet nog maar even van Kaapverdië!

+3/-0

Rugani en Sutalo waren een mismatch. Itakura en Sutalo zijn ook geen gouden combinatie, denk ik. Sutalo is dit seizoen weer de kluts kwijt, maar Itakura speelt op zich nog een redelijk tot goed seizoen. In afwezigheid van Baas, had ik 100% voor Bouwman gekozen i.p.v. Sutalo. Verder helpt joker Jaros ook niet mee.

+1/-0

Dit voelde een beetje als een deja-vu naar die vorige bekerwedstrijd in Alkmaar. Toen hielp je ze volgens mij ook in het zadel door een goal weg te geven. Ditmaal gebeurt het zelfs tweemaal na een individuele fout. Ik vond vooral die tegengoal in het begin echt ergerniswekkend. Daarmee zet je gelijk de toon voor de wedstrijd. Ook al was het overduidelijk een overtreding, je mag nooit op die manier risico nemen op die plek.

AZ haalde verder ook goed de angel uit je spel door Gloukh geen enkele ruimte te geven en vaak in te zakken en de momenten van druk zorgvuldig te kiezen. Daardoor was het counteren waar we het best vaak van moeten hebben ook niet mogelijk. Bij een wat slimmere uitvoering van het spel moet je dan in elk geval een saaie wedstrijd hebben die op slot zit. Het gebrek aan intelligentie binnen het team is alleen nog steeds stuitend. Ook mis je toch best wel wat fysieke kracht als het op de duels aankomt. Regeer en Klaassen zijn niet de snelste spelers en Rosa is voor een verdediger niet buitengewoon snel of krachtig.

Ik zag verder ook een groot verschil in de kwaliteit van de schoten op doel van beide teams. Wij proberen het veel te vaak met veel makkelijker te keepen schuivers of hoge schoten. Daarmee je ontneem je jezelf vaak de kans op een rebound. Jaros keepte dan misschien een beroerde wedstrijd, maar Grim had wel gelijk dat het vaak lastig te verwerken schoten waren.

Een wedstrijd als deze is overigens precies de reden waarom ik niet per se zo'n voorstander ben van met Grim doorgaan tot aan het einde van het seizoen. Hij zit goed een organisatie neer, presenteert zich uitstekend en gaat goed om met de spelers. Dat zijn goede eigenschappen voor een interimtrainer, maar verder doet hij niet echt bijzondere dingen. Dat lijkt al gauw zo omdat Steijn, Van 't Schip en Heitinga al op dit vlak faalden. Nu kan je je afvragen in hoeverre je gedurende het seizoen echt kan sleutelen aan de ploeg, maar een nieuwe trainer kan in elk geval de spelers al leren kennen en tactisch wat accenten leggen.

+1/-0

Gabriel_Batistuta schreef op 15 januari 2026 om 12:19:

Sevic schreef op 14 januari 2026 om 22:32:

en dan laat AZ komend weekend waarschijnlijk gewoon weer punten liggen in Zwolle...

Maar dit is toch niet normaal? Zo snel 1-0 achter, dan met 0-3 gaan rusten en dan binnen een minuut wéér een goal. Hoe kun je zo de rust uit komen?! Echt te kansloos voor woorden...

Geniet nog maar even van Kaapverdië!

Niet de eerste keer dit seizoen dat we vroeg in de eerste en/of tweede helft een goal tegen krijgen. Onder Grim: AZ, NEC, Qarabag, Fortuna, Excelsior, Benfica..

Is het zo moeilijk om de eerste 10 minuten van een helft de nul te houden..

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker 2025/2026] AZ - AJAX