Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2025] Telstar - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Telstar - Ajax
11/01/2026 14:30

Opstelling Ajax: Jaros, Gaaei, Itakura, Baas, Rosa, Klaassen, Regeer, Steur, Gloukh, Dolberg, Godts.

Rosa weer de voorkeur boven Wijndal. Onder deze omstandigheden vind ik het wel ok. Wijndal is te blessuregevoelig.

Ah, Wijndal zit niet eens bij de selectie zie ik. Blessure?

+1/-0

Feyenoord verliest twee punten in Heerenveen. De van Ajax gehuurde linksbuiten Amourricho van Axel Dongen scoorde als invaller de gelijkmaker waardoor de eindstand 2-2 is geworden.

+3/-0

Wie is eigenlijk de aanvoerder?

Laat me raden: Klaassen.

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 11 januari 2026 om 14:14:

Feyenoord verliest twee punten in Heerenveen. De van Ajax gehuurde linksbuiten Amourricho van Axel Dongen scoorde als invaller de gelijkmaker waardoor de eindstand 2-2 is geworden.

Pff, het gelijkspel tegen de tien van NEC doet nu weer een beetje pijn.

+2/-0

Wat heeft Gloukh een matig overzicht en lage handelingssnelheid.

+1/-0

Mie Toe schreef op 11 januari 2026 om 14:18:

Wie is eigenlijk de aanvoerder?

Laat me raden: Klaassen.

Ik denk Rosa.

Wie is eigenlijk de keeper?

Laat me raden: Jaros.

+2/-1

2e helft is dramatisch

+1/-0

Luie zandzakken zijn het. Zodra de tegenstander met een man minder komt te staan doen ze geen moeite meer. Tegen NEC 't zelfde.

+2/-0

Lange tijd geen vuiltje aan de lucht en dan ineens weer de spanning. Ik vond eigenlijk ook niet eens dat we zo goed begonnen, maar als je twee goals uit het niets maakt dan is het altijd veel makkelijker voetballen. Je had daarna ook allang afstand moeten nemen. Godts had er wel drie kunnen maken voor rust. Gloukh had ook echt veel te veel slordig balverlies. Tegen een echt goede ploeg kan je je dat soort slordigheden niet veroorloven.

In de tweede helft deden ze het ook wel heel rustig aan. Die goal van Baas (die in het doel van Telstar) was pas je eerste kans. Ik vond dat je ook echt minder werd toen Fitz-Jim en Mokio voor Regeer en Steur werden gebracht. Steur was weer in alle opzichten fantastisch. Niet alleen als verbindingsspeler naar Gloukh met name, maar ook defensief. Ondanks dat je met op zich vrij logische wissels kwaliteit inleverde mag het nooit gebeuren dat je met een man meer nog zo onder druk komt te staan en zelfs op balbezit loopt te spelen.

Hulde trouwens voor Itakura. Toen we nog redelijk speelden bijna maakte hij iedere zeldzaam gevaarlijke aanval van Telstar onschadelijk. Hij deed het een stuk beter dan Baas, die weer 1 of 2 slechte momenten had achterin. Die heeft hij toch best vaak de laatste maanden. Als het Sutalo was dan werd het alweer uitgebreid besproken overal.

+2/-0

thomas83 schreef op 11 januari 2026 om 16:58:

Lange tijd geen vuiltje aan de lucht en dan ineens weer de spanning. Ik vond eigenlijk ook niet eens dat we zo goed begonnen, maar als je twee goals uit het niets maakt dan is het altijd veel makkelijker voetballen. Je had daarna ook allang afstand moeten nemen. Godts had er wel drie kunnen maken voor rust. Gloukh had ook echt veel te veel slordig balverlies. Tegen een echt goede ploeg kan je je dat soort slordigheden niet veroorloven.

In de tweede helft deden ze het ook wel heel rustig aan. Die goal van Baas (die in het doel van Telstar) was pas je eerste kans. Ik vond dat je ook echt minder werd toen Fitz-Jim en Mokio voor Regeer en Steur werden gebracht. Steur was weer in alle opzichten fantastisch. Niet alleen als verbindingsspeler naar Gloukh met name, maar ook defensief. Ondanks dat je met op zich vrij logische wissels kwaliteit inleverde mag het nooit gebeuren dat je met een man meer nog zo onder druk komt te staan en zelfs op balbezit loopt te spelen.

Hulde trouwens voor Itakura. Toen we nog redelijk speelden bijna maakte hij iedere zeldzaam gevaarlijke aanval van Telstar onschadelijk. Hij deed het een stuk beter dan Baas, die weer 1 of 2 slechte momenten had achterin. Die heeft hij toch best vaak de laatste maanden. Als het Sutalo was dan werd het alweer uitgebreid besproken overal.

Helemaal eens!

En 6 punten tegen Telstar pakken --> voor de competitie een zekerheid, maar er zijn aardig wat ploegen die dat na 1 wedstrijd tegen Telstar al niet meer kunnen halen.

Ik kreeg een beetje "Almere-uit vibes" van vorig seizoen. Onder druk tegen een op papier zwakke tegenstander en toch met de billen bij elkaar. Winnen is winnen.

+2/-1

We zijn deze competitieronde 2 punten ingelopen op nummer 2 Feyenoord. En er zijn nog 16 wedstrijden te gaan om de resterende 3 punten achterstand en het verschil in doelsaldo (10 doelpunten) in te lopen. Lukt dat dan is rechtstreekse plaatsing voor de Champions League een feit.

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 11 januari 2026 om 17:14:

We zijn deze competitieronde 2 punten ingelopen op nummer 2 Feyenoord. En er zijn nog 16 wedstrijden te gaan om de resterende 3 punten achterstand en het verschil in doelsaldo (10 doelpunten) in te lopen. Lukt dat dan is rechtstreekse plaatsing voor de Champions League een feit.

Bedankt voor deze info!

+2/-0

Ik dacht een tijdje geleden gelezen te hebben dat Nederland virtueel achtste in de cyclus 2022-2027 staat, doordat het Nederlandse topseizoen 2021/22 binnenkort uit de berekening verdwijnt.
Of dat consequenties heeft zodat alleen de kampioen rechtstreeks CL plaatst en dat de nummer 2 voorrondes speelt, weet ik niet.

+1/-0

Ons Aller Ajax schreef op 11 januari 2026 om 17:23:

Ik dacht een tijdje geleden gelezen te hebben dat Nederland virtueel achtste in de cyclus 2022-2027 staat, doordat het Nederlandse topseizoen 2021/22 binnenkort uit de berekening verdwijnt.
Of dat consequenties heeft zodat alleen de kampioen rechtstreeks CL plaatst en dat de nummer 2 voorrondes speelt, weet ik niet.

Voor komend seizoen niet, denk ik. Maar hoe dan ook, als we vanaf volgend jaar maar kampioen worden zodat de rest... :denk

+1/-0

Hoppa 3 punten! Weer 3 dichterbij Rotjeknor!

+1/-0

BertjeK schreef op 11 januari 2026 om 17:53:

Hoppa 3 punten! Weer 3 dichterbij Rotjeknor!

Dit was toch bijna onmogelijk?

+1/-0

Het is me echt een raadsel waarom Ajax structureel in dezelfde valkuil blijft trappen door steeds te denken dat ze wedstrijden ook wel kunnen winnen of 'killen' met minder dan 100% inzet. Zelfs tegen amateurs kreeg je meteen twee doelpunten om de oren (buitenspel of niet, het was een schande). We zien dit nu al jaar na jaar na jaar. Alleen Farioli wist de spelers kennelijk zo te drillen dat men dit collectief én individueel kon overwinnen. Nu zie je na de rust dat iedereen weer lekker gaat freewheelen en denkt dit op 80% wel even uit te kunnen spelen.

Positief: effectiviteit, stabiliteit eerste helft
Negatief: alles en hele tweede helft, Jaros en de invallers (Bounida zag er op het oog leuk uit, maar was een van de voorbeelden van iemand die dan leuk wil gaan pingelen terwijl je gewoon als collectief de juiste dingen moet blijven doen)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2025] Telstar - Ajax